Skip to main content

Vandaag ontving ik het pakket van KPN om de glasvezel aan te sluiten. De verkoper vertelde aan de telefoon dat ik dit wel zelf zou kunnen. Wij hebben geen andere vorm van bekabeld internet. We moeten het dus doen met 4G wat totaal niet werkt omdat de ontvangst slecht is en wat thuiswerken  onmogelijk maakt.

Maar er zit alleen maar een oranje kabel met daaraan een FTU in mijn meterkast die zeer recent door KPN zelf is aangebracht. Er is dus geen patchkast en Genexis NT aanwezig. Ik kan het dus helemaal niet zelf aansluiten. Ik kan het dus helemaal niet zelf aansluiten. Hoe kom ik aan de juiste apparatuur om  glasvezel aan te sluiten?. Als ik bel krijg ik  geen duidelijk antwoord. Er is wel een monteur besteld voor 10 maart maar ik ben bang dat deze in de meterkast zal kijken, zal constateren dat het betreffende kastje niet aanwezig is en dan weer onverrichterzake zal vertrekken. En dat wil ik absoluut niet.

Er is wel een monteur besteld voor 10 maart…..

Die komt precies datgene doen, wat bij een glasvezelaansluiting hoort.
Het aanbrengen van een media-converter (die hij zelf meebrengt) op die FTU, en aansluiten met datgene wat je met je pakket reeds hebt ontvangen. Glazvezel aansluiten is “officieel” namelijk uitsluitend bedoeld om door een monteur te worden gedaan. Niet om “onofficieel” zelf te doen.


Dank. Ik ben gerustgesteld. 


Nou, wat ik vreesde is bewaarheid. De monteur is - zonder dat wij geïnformeerd werden - niet eens komen opdagen. Halve dag vrij voor gehouden en mijn werkafspraken door een collega laten overnemen. Er achteraangebeld: “we kunnen niets voor u doen” (kennelijk omdat er nog een media converter geplaatst moest worden). “We maken een nieuwe afspraak voor 19 maart”. Weer negen dagen geen internet en dat in deze tijd….waardeloos.
En dat terwijl ik tevoren uitgebreid gebeld had dat er een media converter meegenomen moest worden. 

Kijkt hier misschien iemand van KPN mee die dit sneller kan oplossen??

 


Goedemiddag @BeJeBe, welkom op het forum!

Wat balen dat de monteur niet is geweest! Mijn excuses voor het ongemak. Ik zie dat de afspraak is herpland naar 19 maart tussen 13:00 - 15:00 uur. Ik heb helaas niet meer mogelijkheden dan mijn collega's aan de telefoon wat betreft het herplannen van de afspraak.