Skip to main content

de KPN box 12 weigert mijn nieuwe laptop toe te laten tot wifi. Alle overige apparaten gaan prima. Veel deskundigen hebben er al naar gekeken maar de conclusie is voorlopig dat het in de router moet zitten. Wifi naam "vergeten", modum uitzetten, minuten wachten en weer aanzetten helpt ook niet. Wat te doen?

Hallo @Godot de KPN Box12 ondersteunt ook wifi6 ax, niet aller apparatuur kan daarmee al overweg.

Pas binnen je modem de wifi-instellingen aan naar de waarden voor 2.4 B/G/N en voor 5.0 A/N/AC en dan opslaan. Dan zou het moeten lukken.

Succes.

 

 


Dag Jan, dank voor de tip maar hoe doe je dat dan??? Ben geen ICT techneut en kan zo gauw geen knop vinden waar dat op staat😉


Hallo @Godot inloggen via 192.168.2.254 met de gegevens die achterop het modem staan en dan kun je de wifi-instellingen aanpassen en opslaan.

Je kunt ook van de eerder genoemde ‘deskundigen’ gebruik maken. toch?

Bekabeld moet je laptop gewoon goed werken, is veiliger, stabieler en sneller.

Succes.

 


Ik ga een poging wagen, dank JanD!


Hallo @Godot graag gedaan en laat de (goede) afloop s.v.p. even weten.

 


Ik krijg alleen maar sites met mooie advertenties zoals driver updates, echter niet de site waarop alleen het blokje waarin adm en je password worden gevraagd. Meerdere keren sites met dit adres geprobeerd maar niet bereikbaar.... 


Hi @Godot,

Kan het zijn dat de laptop werkt met een Intel Wifi 6 AX201 wifi kaart?

Daar ontvangen we meer meldingen over en hebben we in onderzoek. In tussentijd is dit te verhelpen zijn door met de web interface van het modem (Webgui) de 5 Ghz band in het modem in te stellen op 80 mhz staat i.p.v. 40 mhz, waar hij standaard op staat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inloggen in het menu van je Box12 doe je als volgt:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

Daarna kan je klikken op wifi settings om het scherm hierboven te krijgen 🙂


Dag Maja, ik kom standaard niet op die site met het nummer en als ik via mijnmodem.kpn toegang probeer te krijgen kom ik niet op de getoonde pagina, wat ik ook probeer. 

 


Zo te zien hebben meer mensen dat probleem trouwens.…

 


Via mijn telefoon kom ik via wifi wel op de inlog pagina van de modem maar wachtwoord wordt niet accepteert(zelf ingesteld 100% correct)  Als ik mijn telefoon aan mijn extra wifi netwerk hang. Dan kan ik wel inloggen. Heel vreemd er lijkt dus iets niet correct te gaan in de modem. Via mijn laptop bekabelt kan ik ook zonder problemen inloggen.

Nog vreemder als ik weer terug schakel naar mijn standaard wifi netwerk dan kom ik weer in de modem. Zal het over een paar uur nog een keer proberen. Kan zijn dat er bij mij toch stiekem een cookie bewaard bleef.


Hmm 🤔 Wat gebeurt er als je een andere browser probeert @Godot?

Of een ander apparaat, zoals bijvoorbeeld je mobiele telefoon?


Ja alle andere devices loggen prima in op mijn KPN wifi. Ook doet mijn nieuwe laptop het uitstekend op mijn hotspot op de telefoon en alle andere wifi netwerken. Het lijkt er dus op dat de router uitsluitend mijn nieuwe laptop weigert. Bizar is nu wel dat ik sinds 5 minuten ineens wel ingelogd en verbonden ben op mijn KPN wifi, terwijl ik niets aan de instellingen heb veranderd…..alsof je met je aanhoudende motorprobleem bij de garage komt en hij het daar weer prima blijkt te doen…..

Helemaal in het begin (vlak na aankoop en installatie van mijn nieuwe laptop) was de verbinding ook uitstekend maar ergens gedurende de weken daarna kwam dit inlogprobleem ineens te voorschijn.

Nou ik doe maar een schietgebedje dat dit zo blijft. Dank allemaal voor de hulp en het meedenken en ik hoop tot (n)ooit 😉. Fijne dag!

 


Het is een mysterie! 🕵🏻

Nou ja, dat het gelukt is, dat is het belangrijkste! Ik hoop met je mee dat het zo blijft 😊


O nee, de lol was weer van korte duur. Mijn router heeft me er na 10 minuten internetplezier weer uit gegooid.....

terug bij af dus. Dit moet snel worden opgelost anders wordt overstappen een heel aantrekkelijk alternatief.

 


Ai, balen dit 😥 Na 10 minuten al, dat is wel heel erg kort.

Zou je dan nu eens ia je mobiele telefoon willen proberen om in te loggen in het menu van je modem? Als dat wel goed gaat, kan je alsnog de stappen volgen:

Hi @Godot,

Kan het zijn dat de laptop werkt met een Intel Wifi 6 AX201 wifi kaart?

Daar ontvangen we meer meldingen over en hebben we in onderzoek. In tussentijd is dit te verhelpen zijn door met de web interface van het modem (Webgui) de 5 Ghz band in het modem in te stellen op 80 mhz staat i.p.v. 40 mhz, waar hij standaard op staat:

 

Inloggen in het menu van je Box12 doe je als volgt:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

Daarna kan je klikken op wifi settings om het scherm hierboven te krijgen 🙂

 


Lukt het via je mobiel wél om in te loggen in het menu van je modem @Godot?


Ja het is gelukt maar simpel was het niet. Het modem op 80 Gh gezet en warempel, na 2 keer proberen eindelijk verbinding. Vervolgens raakte het super wifi punt op de 1e verdieping in de war (continu blauw lampje) en moest ik die herhaaldelijk resetten (en loshalen van de ethernetkabel) voordat die weer permanent groen kleurde. Enerzijds natuurlijk dank voor de hulp Maja (en anderen) maar ik hoop wel dat KPN dit soort - kennelijk vaker voorkomende - problemen uit zichzelf oplost zodat de klant ontzorgt wordt en niet nodeloos zelf mag blijven ploeteren met dit soort klusjes. 


Heel fijn dat het uiteindelijk gelukt is, maar wel erg jammer dat dit je zo veel gedoe op heeft geleverd 🙁

Bedankt dat je het nog even laat weten!