Skip to main content

Hoi,

Sinds gisteren heb ik een aantal problemen met mijn experiabox V12:

 

  1. Ik heb alleen internet via mijn gastnetwerk. Ik kan wel verbinding maken met mijn standaard netwerk maar ik heb dan geen internet
  1. Tv kijken lukt deels. Hier werkt alleen kanaal 1 t/m 8 met af en toe haperend beeld. Netflix of Videoland laad deels maar werkt veelal ook niet.

Ik heb het als volgt aangesloten: Vanaf de V12 box een cat 7 kabel naar een cat6a verlengblok (totaliteit kabel 25m). Hier komt de kabel in een netgear switch welke loopt naar de tv, Sonos Arc, Shield, Hue switch en Arris 4K. Ook hier alleen Cat7 kabels gebruikt. De Sonos werkt overigens ook niet meer. Naast de Lan aansluiting heb ik in huis 3 TP Link WiFi punten.

 

Ik heb alle randapparatuur en de V12 meerdere malen gereset (ook harde resets). Na de resets werken de WiFi en tv (ook Netflix) een minuut of 5 en dan valt zowel de WiFi en Lan verbinding weer weg.

Ik weet dat verlengen en splitten van kabels niet bevorderlijk is, maar de WiFi direct van de V12 werkt dus ook niet. Daarnaast heeft alles tot gister sinds ik op dit adres KPN heb (6 maanden) perfect gewerkt.

 

De online tools van KPN en de KPN thuis app werken niet omdat er geen verbinding met de Experiabox gemaakt kan worden. 
 

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

 

 

De CAT7-kabels vervangen door CAT5e c.q. CAT6-kabels.

CAT7-kabels zijn niet gecertificeerd en kunnen problemen geven, daar de LAN-poorten van de BOX 12 hypergevoelig blijken te zijn voor verkeerde kabels.

 


Werkt de WiFi ook niet als alle lan kabels losgekoppeld zijn en de TP-Links uitgeschakeld zijn? Eventueel nog even robooten. 


Werkt de WiFi ook niet als alle lan kabels losgekoppeld zijn en de TP-Links uitgeschakeld zijn? Eventueel nog even robooten. 

Ah, zonder de TP-links werkte het wel! Ik heb deze opnieuw geïnstalleerd en nu draait de WiFi weer stabiel. Dank je!

 

Krijg nu alleen op een of andere manier de beeldkwaliteit van de Arris niet op een andere beeldkwaliteit dan SD. Hij geeft aan dat m’n tv niet geschikt is maar dat is deze wel. Heeft ook altijd goed gewerkt op UHD HD… Maar goed, dat is weer een ander probleem.
 


De CAT7-kabels vervangen door CAT5e c.q. CAT6-kabels.

CAT7-kabels zijn niet gecertificeerd en kunnen problemen geven, daar de LAN-poorten van de BOX 12 hypergevoelig blijken te zijn voor verkeerde kabels.

 

Hoop toch niet dat dat voor problemen gaat zorgen. Heb net CAT 7 door m’n hele huis weggewerkt 😅


Hallo @Netwerktniet , waarom in vredesnaam CAT7, KPN adviseert minimaal CAT5e.

Ik ben benieuwd naar de reden voor je keus van die kabel.

 


@JanD Ik heb voor die kabel gekozen omdat ik tijdens de verbouwing alle kabels weg wou laten werken. Met CAT7 zit ik qua hoeveelheid data/snelheid die er doorheen kan goed voor de toekomst. Dat was de gedachte in ieder geval. Maar goed, je had wel gelijk. De WiFi werkt weer, maar verder werkt niks goed met de kabel. Nu maar hopen dat de de apparatuur van kpn nog compatible wordt met CAT7.


Nog even een update:

 

CAT7 van de V12 naar de switch werkt prima. Ik heb de kabels van de switch naar de Sonos, Shield en Arris vervangen voor de oude kabels (CAT6) en nu werkt alles weer goed. Kan ook de beeldkwaliteit van de Arris weer op UHD zetten.  


Hi @Netwerktniet, goed om te zien dat je hier zo goed geholpen bent! Zoals je ziet hebben we verschillende behulpzame gebruikers op ons forum 🙂 Als we in de toekomst nog eens met je mee kunnen denken, dan weet je ons hier te vinden.