Skip to main content

Waarde dames en heren van KPN,

Sinds jaar en dag tevreden gebruiker van uw dienstverlening op gebied van internet, telefoon en televisie, via glasvezel door middel van alles-in-één pakket. Nu thuiswerken de norm is, leek het me handig om te opwaarderen naar 200Mbit/s up/down.  Dat kan bij mijn bestaand pakket door 9 Euro extra aan te vinken waardoor totaal op84 Euro komt. Dan blijft al het andere (2 ontvangers, Spotify en extra telefoonnummer) in tact.

 

Echter, (!) indien ik datzelfde abbo, nieuw configureer via uw huidige ‘husselpakketten’ (ook incluis dezelfde extra's), dan blijkt dat te kunnen voor 79 Euro.

 

Nu zal die paar Euro zowel aan uw als aan mijn zijde niet tot een extra vakantie of nieuwe auto leiden, maar tenminste aan deze zijde, wel tot enige emotie. Het zal toch niet zo zijn dat de Koninklijke  zich verlaagt tot praktijken waarbij bestaande, trouwe, nietsvermoedende klanten, jaarlijks zes tientjes extra uit de zak geklopt worden, enkel omdat ze gewoon klant blijven?

Ik zal me vast vergissen en zou het waarderen wanneer u kunt aangeven waar mijn redenatie mis gaat.

Met vriendelijke groet,

Richard

 

 

Product: Alles-in-1 Standaard = € 73,85

Opties

HD tv-ontvanger - gratis = € 0,00

HD tv-ontvanger - gratis = € 0,00

Extra telefoonnummer = € 2,50

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) = € 0,00

Opnemen Pakket gratis = € 0,00

Spotify Premium - gratis = € 0,00

Vast telefoonnummer - gratis = € 0,00

Totaal = € 76,35

Nieuw toegevoegd

Sneller Internet 200/200 = € 8,99

Totaal per maand = € 85,34

 -----------------------------

 

Product

Hussel Internet 200 Mbit/s

€ 50,00

Maandelijkse kosten

Opnemen Pakket gratis

€ 0,00

Interactieve TV met een TV-ontvanger

€ 10,00

Extra TV-ontvanger

€ 5,00

Extra telefoonnummer

€ 2,50

Vast telefoonnummer

€ 2,00

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten)

€ 0,00

Glasvezel Upgrade

€ 0,00

Nieuw toegevoegd

Spotify Premium

€ 9,99

Verwijderde opties

HD tv-ontvanger - gratis

€ 0,00

HD tv-ontvanger - gratis

€ 0,00

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)

€ 0,00

Spotify Premium - gratis

€ 0,00

Vast telefoonnummer - gratis

€ 0,00

Totaal per maand

€ 79,49

Dag @Riez999 Welkom hier op het KPN Forum en dank voor het stellen van je vraag. Wellicht heb je hier via de klantenservice inmiddels contact over gehad? Op regelmatige basis veranderen onze proposities, net zoals elk bedrijf dat met hun producten zal doen. Oudere abonnementsvormen verdwijnen en maken plaats voor nieuwe. Zoiets kan -en het precieze hoe en wat hangt ook af van je eigen situatie- ook kleine gevolgen voor je maandelijkse kosten. Het kan lonend zijn om over te stappen naar een nieuwere variant. Wat onze vaste diensten betreft werken we met jaarcontracten; na 12 maanden staat het je dus vrij om alles bij het oude te laten of om een nieuw contract af te sluiten. Als je aangeeft dat je al meerdere jaren hetzelfde abonnement hebt, kan ik nauwelijks anders voorstellen dan dat je prima kunt verlengen met een Hussel-abonnement. Mocht je dit willen, dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402. Een collega kijkt graag met je mee naar alles voors en tegens.


Waarde Bart,

Vriendelijk dank voor je economie les. Gewaardeerd.

Kennelijk is KPN niet sensitief voor mijn observatie. Het is mij bekend dat ondernemingen hun proposities aanpassen. Het is echter ongebruikelijk en ethisch net over het randje om die propositie enkel voor nieuwe of oplettende bestaande klanten aan te passen, en zeker om van die bestaande klanten dan ook nog oplettendheid en inzet te verwachten. Bij de bakker, de slager, AH en Shell worden prijzen van geleverde goederen en diensten transparant aangepast voor alle klanten en niet enkel voor de opletters.

Ik vind het jammer dat de Koninklijke deze schimmige werkwijze hanteert.

Inderdaad heb ik inmiddels een uur aan de lijn gehangen met uw helpdesk en mijn aansluiting gewijzigd. Ben er tenslotte afhankelijk van.  Sinds donderdag ben ik de trotse gebruiker van een hussel abonnement, naar volle tevredenheid. Nu maar blijven opletten tot de propositie weer wijzigt voor nieuwe klanten.

Nu ik toch bezig was met telecom updates heb ik gelukkig meteen de mobiele aansluitingen van mijn vrouw en drie kinderen  in een bundel abonnement bij Vodafone kunnen onderbrengen. Dat is beter voor mijn emotie en gevoel voor ethiek en fatsoen. 

Hartelijk dank voor uw bereidwilligheid om op dit bericht te reageren. Het was moeilijk genoeg om contact te leggen, dus dat rendement is zeker hoog.

Met vriendelijke groet,

Richard 


De optie Sneller Internet is nog nooit goedkoop geweest. Meestal kan je beter het abonnement aanpassen. Dat moet je dan ff zelf uitzoeken wat het beste is. Niets mis mee toch?

Of aanpassen naar Hussel goedkoper is, dat is voor iedereen anders. In uw huidige pakket heeft u Spotify inbegrepen. Bij Hussel betaal je hier € 9,99 voor. U heeft dit al in de berekening zitten, tot zover prima.

Maar bij uw huidige Alles-in-1 pakket heeft u ook gratis het pluspakket of ESPN indien u ook mobiel heeft van KPN. Bij Hussel betaal je hier dan € 6,99 (pluspakket) of € 14,99 (ESPN) voor. Je krijgt dan wel 5 euro entertainment korting. Maar er blijft zeker in geval van ESPN een substantiële meerprijs over die er voor zorgt dat Hussel dan toch niet zo interessant is.

In uw geval lijkt het er op dat u geen mobiel heeft van KPN, klopt dit?


Hallo @Riez999 Graag gedaan en fijn dat je het kunt waarderen. 

Ik wil toch even ingaan op wat je schrijft.

We zetten regelmatig nieuwe proposities in de markt. Zoiets kondigen we vrij grootschalig aan en dat was ook voor de Hussel-abonnementen het geval. Ze zijn er al sinds oktober 2019 en ik kan me de landelijke reclamecampagne op tv en radio nog goed herinneren. Ook via de verschillende nieuwsbrieven en andere media-uitingen informeerden en informeren we onze klanten erover. Alles over abonnementsvoorwaarden, kortingen en tarieven kun je ook vinden op onze site. Ik ben het dus niet met je eens dat de wijze waarop we onze abonnementen in de markt zetten schimmig of zelfs onethisch is, laat staan dat het om ‘aanpassen voor opletters' gaat in mijn optiek.

Als je een abonnement bij ons neemt, sluit je een contract af met de looptijd van een jaar. Daarna staat het je geheel vrij om het abonnement te laten doorlopen (je kunt dan doen wat je wilt, met inachtnemening van een maand opzegtermijn) of je kunt een nieuw jaarcontract afsluiten. Als er toevalligerwijs een nieuwe propositie beschikbaar is, kan het lonend zijn om daarvoor te kiezen. Maar als het minder voordelig uitkomt hoef je dat uiteraard niet te doen. Dat staat je geheel vrij. Dat oudere proposities eens een keer zullen uitfaseren is iets dat je wel in het achterhoofd wilt houden. 

Hussel-abonnementen kun je voor groot gedeelte zelf samenstellen. Afhankelijk van je wensen en situatie kan dat dus best voordelig zijn. Als je vaste diensten en mobiel combineert levert dat bijvoorbeeld korting op.