Skip to main content

Ik weet dat de vraag al meerdere malen langs is gekomen, maar nergens met een bevredigend antwoord;

Sinds de overname van Telfort door KPN is er heel veel k….. uh, vervelend!

Met regelmaat heb ik ineens een hele dag zo goed als geen bereik en kan ik niet gebeld worden.

Daarnaast heb ik ook met nóg grotere regelmaat sinds ook kpn-thuis is overgenomen is dusdanig slechte WiFi dat ik over moet op 4g. Nog nooit zoveel MB’s verbruikt als de laatste maanden! 
de WiFi staat dan op vol bereik, maar doet het gewoon niet! 

Vanmorgen met de klantenservice gesproken en die konden bar weinig voor me doen, gezien de snelheid wel ok lijkt. Maar dat is het hem ook. Als de WiFi het wél doet is het prima! Maar hij doet het zo vaak niet! 

Laatste poging om dit op te lossen...

 

Welke experiabox heb je?


8v ?


Toch weer die v8 …..ik ben maar gewoon een klant en een actief forumlid dus kan niks voor je doen in dit geval. Zelf zou ik de klantenservice bellen en zeggen hij doet niks meer, lampjes branden niet, en dan lieg ik nog niet eens want ik heb de stekker eruit getrokken:wink: .


Hahaha, ja, dan moet ik dat maar doen, inderdaad! 
Ik heb er letterlijk nog om gevraagd, vanmorgen aan de telefoon. 
Hij zei dat ie niets kon doen, omdat op zich (wanneer hij het dus wel doet) de snelheid wel goed is. Dus ik zei; “Hoe bedoel je? Ik heb jouw werk gedaan voor tele2 jaren terug! Als iemand een storing had die geen duidelijke oorzaak had, probeerden wij altijd eerst nog een nieuw modem. Ik heb al 6 jaar dezelfde!” Maar dat was geen optie, volgens hem.

Maar toch bizar dat het op zich altijd heel prima werkte tot het werd overgenomen door KPN, hoor. Zelfs die experia box v8! 


Ja soms begrijp ik er ook helemaal niks van. Maar goed probeer het en dan zien we of het werkt. Hou ons op de hoogte!


Hier ook zo sinds de overname blijft mijn internet op de telefoon via WiFi maar zoeken naar de verbinding. Elke keer zie je in het scherm Wifi verbonden met V10 modem (Ssid). en dan kun je weer verder. Maar dit gaat maar enkele minuten goed en weg is WiFi, steeds weer opnieuw verbinden terwijl ik nog geen 2m van de WiFi modem zit met volledig signaal. De modem is niet vervangen, en was bij Telfort altijd stabiel ook met mijn mobiele telefoon.


Nou, dat heb ik niet precies. Mijn laptop/tablet/telefoon vinden het modem prima en hebben vol verbinding met de WiFi, maar hij laadt niets. Vanmorgen een keer een meting weten te doen tijdens zo’n moment en dan is de snelheid van de WiFi ook maar 3 Mbit/s wat natuurlijk belachelijk is! Ben heel benieuwd of ze nog een nieuw modem gaan proberen, want mijn contract is in principe verlopen… dus anders gaan we toch maar wat meer betalen bij Ziggo ofzo...


Ja  u beschrijft eigenlijk precies mijn probleem maar ik heb dit dus alleen met mijn telefoon.


Hmmm … wat voor telefoon heb je dan? Voordat het aan apple ligt en niet aan KPN … 


Huawei P8, maar je gaat me toch niet vertellen dat dit aan de telefoon ligt, want met Telfort had ik er geen problemen mee. En toen had ik de zelfde configuratie (modem) als nu bij KPN.


Huawei P8, maar je gaat me toch niet vertellen dat dit aan de telefoon ligt, want met Telfort had ik er geen problemen mee. En toen had ik de zelfde configuratie (modem) als nu bij KPN.

Weet je dat er technisch nog helemaal niets veranderd is aan de Telfort aansluiting thuis.

Alleen abonnees die zelf pro-actief een KPN Hussel abonnement zijn aangegaan zijn ook technisch omgezet naar het netwerk van KPN. Andere Telfort abonnees zijn alleen administratief overgezet, technisch is er voor hen nog niets veranderd.


 

Huawei P8, maar je gaat me toch niet vertellen dat dit aan de telefoon ligt, want met Telfort had ik er geen problemen mee. En toen had ik de zelfde configuratie (modem) als nu bij KPN.

 

Ik ga niemand iets vertellen, want ik heb het zelfde probleem. Maar als wij allebei een iphone hadden gehad, was er wel weer iets anders wat het toevallig kon maken… Maar ook mijn mobiel netwerk is erg instabiel sinds een half jaar. Soms heb ik ineens een dag totaaaaal geen bereik! En als je WiFi dan ook nog hapert, kun je ineens bar weinig!

 

Weet je dat er technisch nog helemaal niets veranderd is aan de Telfort aansluiting thuis.

Alleen abonnees die zelf pro-actief een KPN Hussel abonnement zijn aangegaan zijn ook technisch omgezet naar het netwerk van KPN. Andere Telfort abonnees zijn alleen administratief overgezet, technisch is er voor hen nog niets veranderd.

 

Nee, dat begrijp ik wel. Toch is er écht iets veranderd aan de stabiliteit van het netwerk! En ik vind persoonlijk de timing daarvan wel heel erg toevallig. Tegelijkertijd zeuren ze over de aansluiting bij mij thuis die gewoon niet anders kan dan dat ie is en waar ook technisch helemaal niets veranderd is… Het antwoord; ‘Dan kan ik niets voor u doen.’ is gewoon niet ok met regelmatig een WiFi snelheid van 3 Mbit/s. 


 

Huawei P8, maar je gaat me toch niet vertellen dat dit aan de telefoon ligt, want met Telfort had ik er geen problemen mee. En toen had ik de zelfde configuratie (modem) als nu bij KPN.

 

Ik ga niemand iets vertellen, want ik heb het zelfde probleem. Maar als wij allebei een iphone hadden gehad, was er wel weer iets anders wat het toevallig kon maken… Maar ook mijn mobiel netwerk is erg instabiel sinds een half jaar. Soms heb ik ineens een dag totaaaaal geen bereik! En als je WiFi dan ook nog hapert, kun je ineens bar weinig!

 

Weet je dat er technisch nog helemaal niets veranderd is aan de Telfort aansluiting thuis.

Alleen abonnees die zelf pro-actief een KPN Hussel abonnement zijn aangegaan zijn ook technisch omgezet naar het netwerk van KPN. Andere Telfort abonnees zijn alleen administratief overgezet, technisch is er voor hen nog niets veranderd.

 

Nee, dat begrijp ik wel. Toch is er écht iets veranderd aan de stabiliteit van het netwerk! En ik vind persoonlijk de timing daarvan wel heel erg toevallig. Tegelijkertijd zeuren ze over de aansluiting bij mij thuis die gewoon niet anders kan dan dat ie is en waar ook technisch helemaal niets veranderd is… Het antwoord; ‘Dan kan ik niets voor u doen.’ is gewoon niet ok met regelmatig een WiFi snelheid van 3 Mbit/s. 

Precies ook ik kreeg het antwoord ‘Dan kan ik niets voor u doen.’ wel erg kort door de boch om iemand af te schepen. Wees gewoon eerlijk en ga op onderzoek uit. Ons abbo is toch al niet goedkoop, dus verlangen we ook kwaliteit terug. KPN zegt toch altijd “het best netwerk van Nederland?” maar dit klopt dan niet helemaal.


wjb schreef:

Weet je dat er technisch nog helemaal niets veranderd is aan de Telfort aansluiting thuis.

Alleen abonnees die zelf pro-actief een KPN Hussel abonnement zijn aangegaan zijn ook technisch omgezet naar het netwerk van KPN. Andere Telfort abonnees zijn alleen administratief overgezet, technisch is er voor hen nog niets veranderd”

 

Waarom is er dan verandering van werking te bespeuren in de verbinding. Streamen lukt amper hakkelt continu of stopt er gewoon mee. Soms duurt het lang voor de verbinding er is. En dat was nooit zo!


Hi @Lvk-85 ,
Welkom op het forum. Wat @wjb aangeeft klopt helemaal. Er is technisch niks veranderd voor de mensen die van TFT naar KPN overgezet zijn. 

Lvk-85 schreef:

Hahaha, ja, dan moet ik dat maar doen, inderdaad! 
Ik heb er letterlijk nog om gevraagd, vanmorgen aan de telefoon. 
Hij zei dat ie niets kon doen, omdat op zich (wanneer hij het dus wel doet) de snelheid wel goed is. Dus ik zei; “Hoe bedoel je? Ik heb jouw werk gedaan voor tele2 jaren terug! Als iemand een storing had die geen duidelijke oorzaak had, probeerden wij altijd eerst nog een nieuw modem. Ik heb al 6 jaar dezelfde!” Maar dat was geen optie, volgens hem.

Maar toch bizar dat het op zich altijd heel prima werkte tot het werd overgenomen door KPN, hoor. Zelfs die experia box v8! 

Om hier verder op in te gaan: als er een meting gedaan wordt, dan wordt de huidige verbinding uitgemeten. Als op dat moment dus alles naar behoren werkt zal dat uit ook uit de meting komen. Dan is er indd vrij weinig wat er gedaan kan worden voor je. 

Heb je verder al je modem naar fabrieksinstellingen gezet? 
Je zou natuurlijk ook nog de tip van @Joep1965 kunnen gebruiken :joy: >

Joep1965 schreef:

Toch weer die v8 …..ik ben maar gewoon een klant en een actief forumlid dus kan niks voor je doen in dit geval. Zelf zou ik de klantenservice bellen en zeggen hij doet niks meer, lampjes branden niet, en dan lieg ik nog niet eens want ik heb de stekker eruit getrokken:wink: .

 

Heb je verder de wifi-manager al geprobeerd? En heb je nog versterkers, splitter of een switch aangesloten? 


Dag Denise,

 

Heb je verder de wifi-manager al geprobeerd? En heb je nog versterkers, splitter of een switch aangesloten? 

 

Om in herhaling te vallen;
Mijn aansluiting is wat hij is, ook daarin is technisch niets veranderd. Als het daar niet aan ligt bij jullie, ligt het daar niet aan bij mij. Echter, ja, alle andere stappen zijn geprobeerd. Ik ga alleen geen versterker kopen aangezien het gewoon naar behoren zou moeten werken. 

Ik weet niet of jullie de metingen kunnen zien, maar ik heb laatst met jullie WiFi-manager een meting gedaan op een moment dat het juist NIET werkte, en kwam toen niet verder dan 3 Mbit/s, zoals ik iets naar boven aangaf. Op die momenten werkt mijn tv prima en mijn bekabelde internet prima, wat bevestigd dat het niet aan onze aansluiting ligt én bovendien dat het enkel en alleen de WiFi betreft. 

Wat ik ook boven verteld heb is dat ik zelf voor tele2 op een soortgelijke klantenservice heb gewerkt. Ik snap de techniek er achter voldoende om te weten dat wij geen gekke dingen hebben gedaan en dat het zou moeten werken. Dat doet het namelijk ook af en toe. Maar meestal niet.

Wat we geprobeerd hebben; harde en softe resets, channels aanpassen, ‘licenties’ checken in het modem om zeker te weten dat er niet per ongeluk mensen op onze WiFi zitten die daar niet op horen, verschillende apparaten testen, al het andere uitzetten terwijl we verschillende apparaten testen… etc. etc. Alles wat we konden verzinnen hebben we gedaan. 

Ik wil graag een nieuw modem proberen. Als dat geen optie blijft, ga ik over naar Ziggo. 

Daar zijn we nu.

 

Groetjes!


@Lvk-85 Ah oke, goed dat je de meting met de wifimanager hebt gedaan :muscle_tone2::muscle_tone2: ( had ook gekund op deze site of deze site en dan had ik er natuurlijk niks van terug kunnen vinden. Vandaar dat ik het nog even vraag :nerd: )

Verder doe ik dan maar even de aanname dat je geen splitter, switch of wifiversterker aan hebt gesloten gezien je reactie :slight_smile: . De vraag komt voor uit het volgende: een versterker, switch of splitter die wel werkt (of niet werkt ) kan intern wel storing of andere sluiting hebben en daardoor het hele netwerk verstoren. Zie hier een voorbeeld van verstoring door switch. 

Verder heb ik logistieke afdeling een bericht verzonden. Daar heb ik een verzoek uitgezet voor een andere ExperiaBox. Als ze het verzoek goedkeuren krijg je een SMS/ Mail met daarin het PostNL pakket punt waar de EB naar verzonden wordt. Daar kun je dan de oude EB en de nieuwe EB omruilen (niet vergeten een ID bewijs mee te nemen).


Hartstikke fijn!

Maar hebben ze in de tussentijd weer mijn modem een harde reset gegeven? Want ik kan niet meer inloggen in het modem en heb nu nergens meer WiFi, want het wachtwoord klopt niet meer. Super leuk.


Dus… ze hebben zonder overleg mijn modem gereset, dat was al een beetje gek. Maar ok. Gek genoeg hielp het geen donder! Gek hè? Misschien had ik het écht al geprobeerd zoals aangegeven…

Anyway! Nieuwe modem is binnen! Super!

Tot het mevrouwtje van jullie klantenservice mij vertelde dat het signaal pas morgen wordt omgezet? Had niemand mij hier even van op de hoogte kunnen stellen? Had niemand mij kunnen laten weten dat ik dit pas morgen moest doen? Anderhalve dag geen tv en internet. Heerlijk, tijdens een lockdown!

Morgen als het internet weer werkt (als!) even ziggo aanvragen en kpn opzeggen. Bedankt voor de moeite?


Om je modem te vervangen moest er een reset uitgevoerd worden. Vandaar dat je modem is gereset ( sorry ik kon er echt niet omheen :speak_no_evil: ).
Is het verder gelukt om je nieuwe modem te installeren? En heeft het je probleem opgelost? :slight_smile:
Verder vind ik het jammer om te lezen dat je naar Ziggo wil, kan je helaas niet tegenhouden als je dat echt wilt natuurlijk.  Als ik je verder nog ergens mee kan helpen, laat je het dan weten?:nerd:


Om de aanvraag te doen voor een nieuw modem moest mijn oude gereset worden? Raar!

Mevrouw aan de telefoon (maandagmiddag rond 17.00 uur) had geen flauw idee waar ze het over had. Heeft een berg onzin uitgekraamd over waarom het niet zou werken. Toen ik vanmorgen wakker werd realiseerde ik me wát een onzin het was (over oplevering en signaal en weet ik veel allemaal) en heb wederom contact gehad met jullie klantenservice. Ditmaal een capabele dame die een monteur heeft gestuurd die vervolgens binnen 4 minuten concludeerde dat het vervangende modem kapot was. Heel vreemd allemaal, maar tot dusver opgelost. Was een nuttige dag.

Of het het probleem oplost moet nog even blijken. Gemiddeld viel mijn wifi meer weg dan niet. We gaan het zien. Maar tot nu toe is 2/3 van de telefonische klantenservicemedewerkers verre van snugger gebleken. Daar gaan de xs4all-klanten nog plezier aan hebben strakkies!


De XS4ALL klanten die over gaan naar KPN straks krijgen misschien wel allemaal standaard tech desk. Denk ik. De medewerkers die daar zitten hebben iets meer kennis.


Fijn dat de monteur zo snel kon concluderen dat het probleem in de modem zat. Toch nog nuttige dingen gelukkig :muscle_tone3: