Skip to main content

Hallo,

 

over 5 dagen kunnen een vriend van mij en ik in ons nieuwe huurhuis.

nu hebben we de verhuurder gevraagd of glasvezel al is geinstalleerd in huis of dat dat nog moest gebeuren. maar daar kon die geen antwoord op geven. tot dat we er in kunnen is er ook geen mogelijkheid voor ons om het te checken. nu zat ik te denken om dan een gewoon internet abonnement af te sluiten zodat we in elk geval internet hebben als we erin gaan en dan later een upgrade te doen naar glasvezel. is dit handig om te doen of zijn er andere opties?

ik zag dat je de kpn box 12 nodig had voor glasvezel. zou je die toevallig ook kunnen gebruiken voor internet )

 

Hallo @SanderC via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien of er glasvezel op dat adres aanwezig is, zo ja, dan wordt daar de aansluiting op gerealiseerd.

Zo nee, dan word je (voorlopig) nog op de bestaande koperaansluiting aangesloten totdat er een keert glasvezel komt.

Internet werkt over zowel koper als glasvezel en is ieder modem geschikt dat door KPN geleverd wordt.

 

 


@JanD dus ik kan gewoon een abonnement afsluiten tot 1Gbit/s dan krijg ik de kpn box 12 en dan kan ik ervan uitgaan dat alles aangesloten zit.

dit is de melding die ik krijg bij kpn:

Hoera! Op jouw adres is KPN Glasvezel beschikbaar. Dat is supersnel en super stabiel internet. Met een maximale snelheid van

en mocht dit nou niet het geval zijn kan ik hem gewoon op de koper aansluiting zetten tot glasvezel is geinstalleerd

 


Als KPN zegt dat er glasvezel is, dan zal KPN ook over glasvezel willen leveren. De koperaansluiting doet het dan niet.


@Nick83 ja dat snap ik maar mij gaat het er om dat ik vanaf dag 1 dat ik in de huurwoning internet heb.

en ik op dit moment niet weet of de glasvezel aansluiting ook al in de meterkast zit daar. 


Dat zal sowieso niet gebeuren want de levertijd is toch al snel twee weken. 


Dat zal sowieso niet gebeuren want de levertijd is toch al snel twee weken. 

Of 3 weken... of langer...


Het ligt een beetje aan de regio maar op dit moment rond de 10 werkdagen. Verder als het nog beschikbaar is kan je via 0800-0402 vragen of je eerst op koper kan worden aangesloten. 


Goedemorgen @SanderC en welkom hier op ons forum!
Ik zie dat je al veel goede reacties hebt mogen ontvangen vanuit onze community, top. Zoals hier al wordt aangegeven, gaat het niet lukken om je binnen 5 werkdagen aan te sluiten. 

 

Het ligt een beetje aan de regio maar op dit moment rond de 10 werkdagen. Verder als het nog beschikbaar is kan je via 0800-0402 vragen of je eerst op koper kan worden aangesloten. 

Heb je hier nog contact over gehad met onze klantenservice en zo ja, wat is hier verder uitgekomen?


@Nick83 ja dat snap ik maar mij gaat het er om dat ik vanaf dag 1 dat ik in de huurwoning internet heb.

en ik op dit moment niet weet of de glasvezel aansluiting ook al in de meterkast zit daar. 

 

Dag Sander,

 

Via de postcodechecker op www.kpnnetwerk.nl krijg je een melding over de status van het glasvezel. Als glasvezel in de woning zit dan krijg je onderstaand scherm.

In alle andere gevallen staat er iets over werkzaamheden, stappenplan etc.. In dat geval kan het nog weken duren omdat de aannemer alsnog langs moet komen en de kabel moet invoeren.

Maar als je onderstaand bericht ziet, dan is het in ieder geval in de woning.

@JanZ_ Bij DHZ kan activatie toch wel binnen een paar werkdagen?

 

 


@Nick83 ja dat snap ik maar mij gaat het er om dat ik vanaf dag 1 dat ik in de huurwoning internet heb.

en ik op dit moment niet weet of de glasvezel aansluiting ook al in de meterkast zit daar. 

 

Dag Sander,

 

Via de postcodechecker op www.kpnnetwerk.nl krijg je een melding over de status van het glasvezel. Als glasvezel in de woning zit dan krijg je onderstaand scherm.

In alle andere gevallen staat er iets over werkzaamheden, stappenplan etc.. In dat geval kan het nog weken duren omdat de aannemer alsnog langs moet komen en de kabel moet invoeren.

Maar als je onderstaand bericht ziet, dan is het in ieder geval in de woning.

@JanZ_ Bij DHZ kan activatie toch wel binnen een paar werkdagen?

 

 

Hoi @Ward_ en bedankt voor de goede toevoeging!

Met een DHZ zou de activatie inderdaad een stuk sneller moeten kunnen gaan, ik had hier niet meteen bij stil gestaan dus goed dat je dit nog even aankaart :)