Skip to main content

Als ik de wifi uitzet . Dan ben ik ook niet te bereiken op mijn vaste nummer. 

Welk modem heeft u? En hoe zet u WiFi uit?

Als de stekker van het modem uit het stopcontact halen uw manier is om WiFi uit te zetten, dan klopt het wel ja dat de telefoon het dan niet meer doet...


Oke.

Maar met het vorige modem geen probleem en kon dit wel . Was ik bereikbaar 


Kunt u antwoord geven om mijn vragen? Want ik en de meeste andere meelezers hier zijn helaas niet helderziend.


 


En experia box v10a


die foto die u hier laat ziet is het Glasvezel modem. als u deze uitzet dan ligt de gehele verbinding eruit ja.

als u de wifi uitzet op de experiabox V10a, op welke manier doet u dat dan?


Ik kan de wifi met een knop uitzetten..maar weet al wat het probleem is . Vorige modem zat de telefoon bij op en zit niet op dit modem . Telefoon gaat nu stekker via de wifi. 

Komt er volgens mij op neer dat we gewoon een ander modem moeten hebben met telefoon aan sluiting anders zou ik het niet weten ..


Ik kan de wifi met een knop uitzetten..

u bedoelt wel de knop aan de zijkant hoop ik??

de experiabox V10a heeft ook gewoon een fysieke aansluiting voor de vaste telefoon. hier gaat een ander modem niks aan veranderen.

 


Ja uiteraard bedoel ik de knop aan de zijkant. 

En als je dan de wifi uit schakeld dan is de vaste verbinding verbroken heb je geen telefoon. En bij het vorige modem hadden wij dit niet. 

 


En de afbeelding die u hier boven laat zien zo is het aan geslot


Welk merk/type telefoon heeft u? Want normaal gesproken werk een telefoon niet via WiFi. Dat moet dan wel iets heel bijzonders zijn.

Als u WiFi uit zet kunt u nog wel TV kijken? Of heeft u geen TV van KPN? 


Wifi heeft niets met de groene telefoonaansluiting van doen. Als je daar een dect telefoon met basisstation op aan sluit moet die het nog doen als je wifi uitzet. Evenals de gele LAN poorten. Alles wat daarop zit blijft ook werken. En ook de tv ontvanger via LAN blijft werken (als die ook niet werkt zet je dus het hele modem v10a uit en niet alleen de wifi).

Alleen, als je nu een VoIP telefoon hebt op het vaste nummer…. ja, die MOET wifi hebben. Anders werkt ie gewoon niet. Met geen enkel modem.

Wifi uitzetten v10a: Houdt de WPS/wifi knop aan de linkerkant zeker 10 seconden ingedrukt totdat wifi lampje (zijkant) uit gaat.

Het lijkt mij echter niet handig om de wifi uit te zetten. Als het goed is maken je smartphone's ook via wifi verbinding thuis. En dat kost 10 tot 20 x MINDER zendvermogen en energie dan wanneer ze via 4G verbinding moeten aanhouden in de tijden dat wifi er niet is.

Informatie over de v10a