Skip to main content

Mijn thuisnetwerk gaat over van Ziggo naar KPN op 31 maart, ik ben dan in het buitenland en mijn niet zo tecnische huisgenoten moeten gewoon gebruik kunnen maken van het internet. 

Ik heb reeds de spullen ontvangen van KPN, de router etc. 

 

Mijn vraag: op 31 maart, als mijn KPN abbo ingaat, werkt mijn ziggo router dan nog totdat ik een paar dagen laterthuiskom? Of is het raadzaam om nu al alles om te zetten naar de nieuwe spullen? en werkt dat dan allemaal zoals het hoort?

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hallo @Tim1907 ,

Ziggo zal dan vast niet meer werken. 

Zorg dat je op tijd jouw KPN spullen hebt (laten) aangesloten.

 


Als je van de overstapservice gebruik hebt gemaakt, zal bij activatie bij KPN, Ziggo gestopt worden.

 


Ik snap dat ziggo gestopt zal worden maar gaat het signaal van KPN dan wel door mijn oude ziggo router, dat apparaat maakt toch geen onderscheid van welke provider dat signaal komt?

Moet ik exact op het moment dat de overstap plaatsvinden thuis zijn om de boel aan te sluiten? 

 


Ziggo maakt gebruik van een hele andere techniek, dat signaal komt binnen via een coax kabel.

Bij KPN komt het signaal binnen via koper of glasvezel, hopelijk heb je wel zo'n aansluiting ergens in huis, meestal zit dat in de meterkast of woonkamer.
Zie deze pagina met een overzicht van die aansluitingen: https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm

Je Ziggo modem zal na de overgang niet meer werken maar je kan van te voren de KPN spullen al aansluiten.
Je zou zelfs alvast de KPN WiFi kunnen instellen op de laptops, mobieltjes e.d., dan hoeven je huisgenoten alleen maar het Ziggo modem uit te zetten en het KPN modem aan en kunnen ze gewoon verder via WiFi.
Eventuele netwerkkabels naar PC’s e.d. zullen ze dan even moeten omprikken van het Ziggo modem naar het KPN modem.


Hallo @Tim1907 zelfs al zou het werken, bij einde abo Ziggo moet je alle bruikleenspullen, o.a. de modem/router toch weer terugsturen naar Ziggo.

 


Hallo @Tim1907 zelfs al zou het werken, bij einde abo Ziggo moet je alle bruikleenspullen, o.a. de modem/router toch weer terugsturen naar Ziggo.

 

snap, het zou gaan om een overbrugging van hooguit anderhalve dag.

Ik denk dat GeSp het verlossende antwoord gaf. Ik sluit de KPN spullen vast aan en switch als ik thuis ben, de huisgenoten kunne zelf proberen alles aan te zetten of even met 4G wachten op mijn terugkomst.