Skip to main content

 Ik heb hetzelfde als diverse andere mensen.

Contract afgesloten "aan de deur". KPN heeft 3 x gebeld om te bevestigen (dat ging dus al niet goed). Per mail kreeg ik daarna echter een ander contract dan afgesproken.

Daarna meerdere keren telefonisch contact opgenomen, maar gegevens die gewoon in de mail staan kan men niet vinden. Heel onhandig dat jullie geen mailadres hebben, dat zou het direct duidelijker maken zonder steeds te hoeven bellen. Ik wil eigenlijk niet voor de 5e !! keer bellen, wie kan mij helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

@Dutch Falcon je kunt een schermafdruk van de mail hier op het forum zetten. Persoonlijke gegevens wegpoetsen.


Dit heb ik aan de deur afgesloten en dit werd ons later ook gemaild. KPN belde de volgende dag om dit door te nemen en te bevestigen. Bijna bij het einde zei de medewerker “oh u heeft gigabit, dan belt er morgen eerst iemand met een paar technische vragen en kan ik nu niet verder". 

De volgende dag belt KPN weer en loopt weer het contract door. Ik gaf aan dat ik een telefoontje had verwacht met een technische vraag, maar dat had de vorige medewerker fout zei deze medewerker.

Alles doorgenomen en afgerond. Ongeveer 5 dagen later belt weer KPN met de vraag of of ik ook overstapservice heb aangevinkt want dat konden ze niet terugvinden. Ik zei ja, dat staat in het contract en ik heb ook doorgegeven wie mijn huidige provider is en ook heb ik ons telefoonnummer nogmaals doorgegeven. Ze gaven aan dat het nu goedkwam maar dat het wel een week langer zou duren.

 

Krijgen we ruim een week later een mail met een contract om binnen 24 uur te bevestigen. Dat contract was echter heel anders (andere prijzen, geen pluspakket, wel activatiekosten en niet duidelijk of het telefoonnummer meegaat. Wij dus bellen met KPN. Medewerker kon niets terugvinden en adviseerde het contract toch te bevestigen. Ik zei ik ga niet iets bevestigen wat anders is dan ik heb afgesloten want anders gaat het helemaal mis. Dan konden ze niets voor ons doen.  Maar ik wil gewoon naar KPN met het contract zoals aan de deur afgesloten. Omdat bellen niet helpt, nu dus een Topic gestart. Dus weer de vraag, wie van de KPN medewerkers kan dit alsnog in orde maken?


Hoi @Dutch Falcon . Welkom op het forum.

Als ik het goed begrijp is er nu dus geen contract? Kun jij anders je profiel aanvullen? Dan kijk ik even mee.


Correct, ik zit nog bij mijn oude provider. Zal mijn profiel aanvullen


Krijgen we ruim een week later een mail met een contract om binnen 24 uur te bevestigen. Dat contract was echter heel anders (andere prijzen, geen pluspakket, wel activatiekosten en niet duidelijk of het telefoonnummer meegaat. 

 

Ik snap de verwarring.   Heb jij de mail nog van 20 oktober nog? In principe ben je nog voordeliger uit  dan met het aanbod van de verkoper aan de deur.

Activatiekosten (25 euro) moet je in principe altijd betalen. Ik zie daar ook niks over staan in het overzicht van de verkoper en het nummer werd gewoon meegenomen.

De korting die hier niet op staat maar je wel zou krijgen heet entertainmentkorting. Dan kun je dus voor korting op pluspakket opteren.  Die wordt actief omdat je ook een mobiel nummer bij ons afneemt. 

Mocht je dit alsnog zien zitten kun je heel eenvoudig zelf een order plaatsen via de website: 

https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv/?icid=toptaak1-internetentv

 

 


Op de website kun je alleen kiezen voor korting of SuperWiFi's. Niet voor beide zoals in bovenstaand contract te zien is.


Ja dat contract van 20 oktober heb ik nog. 

Maar daarover gaan dus de opmerkingen:

  • Activatiekosten in rekening gebracht (terwijl dat niet zo zou zijn, ik stuur zo weer een afbeelding)
  • Pluspakket ontbreekt op het contract (daarom lijkt ik ook goedkoper uit te zijn wat je zelf schrijft, maar dat komt omdat 1,99 daarvoor ontbreekt)
  • Ik kan nergens iets lezen over de overstapservice. Juist omdat ik daar telefonisch voor werd benaderd dat dat mis was gegaan, vraag ik me af of dat nu wel goed gaat en of ons telefoonnummer goed wordt meegenomen. In het contract van 27 september wat we in eerste instantie kregen staat ons nummer wel en ook dat de overstapservice actief is

Screenshot zoals hierboven aangegeven

 


Ik vroeg idd wat het voordeel is van “deurverkoop”. Ik lees liever iets rustig na op de website en beslis dan zelf.

De verkoper zei, het voordeel is dat u zowel twee gratis wifipunten en de korting krijgt én ook nog eens geen activatiekosten.

Zo hebben we het toen ook afgesloten. Zo is het in eerste instantie ook per mail bevestigd, maar zo stond het dus een maand later niet op het te tekenen contract.


Dus zoals Nick 83 hierboven schrijft kan ik het niet zelf alsnog regelen.

En telefonisch proberen uit te leggen, maar dat snapten ze niet dus vandaar dit topic


Nu weet je voor eens en altijd: 

Koop nooit iets aan de deur! 
 

Waarom zou iemand speciaal naar jou toekomen om jou extra voordeel te geven? Trap er niet in! 


Nou... in dit geval denk ik dat @Dutch Falcon iets op papier heeft staan wat best interessant is. En aangezien het zwart op wit staat zal KPN dat moeten leveren.


Jawel, maar het geeft een hoop gedoe om uiteindelijk ook echt dat voordeel te krijgen. Het gaat niet vanzelf….
 

Overigens is het pluspakket tussen nu en ergens eind december volledig gratis zolang er een mobiel abonnement wordt afgenomen. 


Nu weet je voor eens en altijd: 

Koop nooit iets aan de deur! 
 

Waarom zou iemand speciaal naar jou toekomen om jou extra voordeel te geven? Trap er niet in! 

Je kunt je ook afvragen waarom KPN deur aan deur moet leuren om abonnementen te verkopen. 


Nu weet je voor eens en altijd: 

Koop nooit iets aan de deur! 
 

Waarom zou iemand speciaal naar jou toekomen om jou extra voordeel te geven? Trap er niet in! 

Je kunt je ook afvragen waarom KPN deur aan deur moet leuren om abonnementen te verkopen. 

De concurrentie doet het ook. Dus dan zul je soms wel moeten.


Helaas zijn er geen rechten te ontlenen aan dat overzicht.  Dit is een bestelforumlier (geen contract) die de deurverkoper inlevert en vervolgens wordt gecontroleerd en ingevoerd door onze backoffice.  Die hebben toen gebeld een aangegeven dat dit niet haalbaar is. Er is vervolgens een contract samengesteld dat zo dicht mogelijk in de buurt komt bij wat er aan de deur is besproken.  Die is ondertussen geannuleerd.

Mijn advies is om te bellen met 0800 0402.  Vraag naar de afdeling retentie.  Leg het verhaal daar voor en link desnoods even naar dit topic. Ik zal een korte notitie in het systeem maken zodat mijn collega's zich snel kunnen inlezen. 

Ik kan niks beloven maar hopelijk kunnen zij jou een goed contract aanbieden.

 

Ik ga verder feedback sturen over deze verkoper.


Je zegt: Die hebben toen gebeld en aangegeven dat dit niet haalbaar is. Hoe kom je daarbij?

Tijdens de drie keer dat KPN ons heeft gebeld hebben ze daar niets van gezegd. 

Juist alles bevestigd. Alleen stond het later niet in het contract


Nu weet je voor eens en altijd: 

Koop nooit iets aan de deur! 
 

Waarom zou iemand speciaal naar jou toekomen om jou extra voordeel te geven? Trap er niet in! 

Je kunt je ook afvragen waarom KPN deur aan deur moet leuren om abonnementen te verkopen. 

De concurrentie doet het ook. Dus dan zul je soms wel moeten.

En dan kom je iets overeen, en dan krijg je het niet omdat het niet kan volgens de opdrachtgever, komt dicht bij oplichting in de buurt, zo maak je in ieder geval geen beste beurt als KPN zijnde, als dit mij was overkomen hadden ze twee keuzes, het zo uitvoeren of nooit meer binnen komen, zoals bij mij Ziggo (UPC) nooit meer wat aan mij zal verdienen, zit nog liever zonder.


Nu weet je voor eens en altijd: 

Koop nooit iets aan de deur! 
 

Waarom zou iemand speciaal naar jou toekomen om jou extra voordeel te geven? Trap er niet in! 

Je kunt je ook afvragen waarom KPN deur aan deur moet leuren om abonnementen te verkopen. 

De concurrentie doet het ook. Dus dan zul je soms wel moeten.

En dan kom je iets overeen, en dan krijg je het niet omdat het niet kan volgens de opdrachtgever,

Dat blijkt nu dus ja. Maar volgens mij heb ik in andere topics gezien dat men het wel kreeg…

Edit: deze persoon bijvoorbeeld krijgt wel degelijk korting en gratis SuperWiFi's. 

https://forum.kpn.com/internet-9/vergoeding-voor-gratis-super-wifi-punten-553127?postid=1409407#post1409407

Dan in dit topic zeggen dat de schermafdruk van @Dutch Falcon een bestelformulier is waar geen rechten aan te ontlenen zijn is flauw. Heel flauw.

Als KPN het niet wil leveren, dan zou KPN er ook voor moeten zorgen dat zoiets nooit op "papier" kan komen te staan. Ook niet op een bestelformulier. Laten we wel wezen: er staat wel een KPN logo boven.


Op dit moment bij de zakelijke abonnementen ook geen activatiekosten, dus zo bijzonder is dat niet.

Maar ik zal toch maar weer een belpoging wagen om te krijgen wat me is beloofd en wat ook gewoon op papier staat (en ook nog in de mail) met dikke KPN logo's overal!!!

​​​​

 


Nu weet je voor eens en altijd: 

Koop nooit iets aan de deur! 
 

Waarom zou iemand speciaal naar jou toekomen om jou extra voordeel te geven? Trap er niet in! 

Je kunt je ook afvragen waarom KPN deur aan deur moet leuren om abonnementen te verkopen. 

De concurrentie doet het ook. Dus dan zul je soms wel moeten.

En dan kom je iets overeen, en dan krijg je het niet omdat het niet kan volgens de opdrachtgever,

Dat blijkt nu dus ja. Maar volgens mij heb ik in andere topics gezien dat men het wel kreeg…

Edit: deze persoon bijvoorbeeld krijgt wel degelijk korting en gratis SuperWiFi's. 

https://forum.kpn.com/internet-9/vergoeding-voor-gratis-super-wifi-punten-553127?postid=1409407#post1409407

Dan in dit topic zeggen dat de schermafdruk van @Dutch Falcon een bestelformulier is waar geen rechten aan te ontlenen zijn is flauw. Heel flauw.

Als KPN het niet wil leveren, dan zou KPN er ook voor moeten zorgen dat zoiets nooit op "papier" kan komen te staan. Ook niet op een bestelformulier. Laten we wel wezen: er staat wel een KPN logo boven.

Uiteraard snap dat! Ik hecht zelf ook veel waarde aan afspraken die op papier zijn vastgelegd. Helaas worden er telefonisch ook nog wel eens zaken mooier voor geschilderd dan ze zijn.  Daarom sturen we altijd een orderbevestiging.   Op dat moment is een order ook daadwerkelijk in het systeem ingevoerd en kunnen we elkaar aan afspraken houden. 

Of dit een legitieme korting is die de D2D heeft opgeschreven weet ik niet.  Feit is dat de backoffice deze niet zo kon inleggen.  Ik betreur dat er vervolgens niet duidelijk naar @Dutch Falcon  is gecommuniceerd wáárom niet. De interne logs zijn daar helaas ook niet heel helder over :-(

Als ik de optie had gehad had je dit aanbod van mij gehad! Maar binnen KPN kan maar een selecte groep collega's hierover beslissen. Wat ook wel weer begrijpelijk is.

Als je belt, wijs ze op mijn log. Ik heb de zaak uitgelegd en ook een linkje naar dit topic bijgevoegd. 


Gebeld. Er is een interne mail gestuurd en een notitie gemaakt. Ik krijg of een mail, of ik wordt erover teruggebeld. Dat zou binnen twee a drie werkdagen zijn. Ik laat de uitkomst hier wel weer weten.


Ik zie het in de notities.  Mochten ze niet reageren zal ik er druk op zetten. Laten we ze even een paar dagen geven. Ik lees wel of er contact is geweest. 


We zijn niet gebeld helaas……..


Nou...... Uiteindelijk in een KPN winkel verwezen naar deze discussie en mijn contracten. Toen een iets ander aanbod gekregen wat wel op hetzelfde neer komt (jaar korting ipv wifi punten)

Niet goed dat ik er zelf achteraan moest, wel goed dat ik nu alsnog een goede deal heb