Skip to main content

Ik probeer via KPN een andere modem te ontvangen. We hebben nu al jaren een v9 modem en deze voldoet niet meer aan onze wifi wensen. als we snelheid meten komen we niet eens boven de 50, terwijl we snelheid 100/100 hebben van kpn. nu heb ik begrepen dat 100 eigenlijk niet gehaald wordt, maar onder de 50 is ook niet goed.

Wat maakt het dat het zo vreselijk lastig is om een ander modem te krijgen? dat lijkt me toch echt niet het meest moeilijke. graag ontvang ik hierover uitleg.

Ja wel. Een modem word pas vervangen als deze kapot is. Voor WiFi wat niet aan uw wensen voldoet heeft KPN de WiFi manager. Deze al eens geprobeerd? 


Ja alles geprobeerd. Deze modem is gewoon verouderd. Heb er een geen kon monteur bij gehad en deze zegt hetzelfde 


Geen KPN monteur bedoelde ik


Waar heeft u de WiFi manager gedaan? Vlakbij de Experiabox? Probeer hem wat verder weg van de Experiabox nog een keer. Als u onder de 20 mbit komt maakt u onder bepaalde omstandigheden kans op gratis versterkers. Daarboven niet. Dat word gezien als goed. Omruilen zal zomaar niet gebeuren denk ik. Zelfs de v8 die nog ouder is heeft men vaak niet zo'n haast mee om hem om te ruilen.


Hoi @NynB, excuses voor de late reactie. Wat @Nick83 aangeeft klopt. Wij vervangen een modem alleen als deze echt defect is. Gelukkig zijn er ook nog andere oplossingen om de Wifi op de V9 te optimaliseren. Als je de volledige Wifi manager doorloopt en je haalt een snelheid onder de 20mbit, dan zullen wij een passende oplossing aandragen. Belangrijk is dat de hele manager doorlopen wordt, dus ook het tweede gedeelte. 


Reageer