Skip to main content

Ik ben klant geweest bij Ziggo, nu een paar maanden bij kpn. Het product is dramatisch. Wifi klapt er steeds uit, tv doet het niet. We hebben alle service stappen doorlopen, het ligt niet aan onze binnenhuisinstallatie. Service is vriendelijk maar slecht en totaal doorgestandaardiseerd, we hadden te doen met de klantenservice dame. Schandalig bv dat je als klant niet terug gebeld mag worden.

Ik heb gegoogeld op andere providers maar vind geen betere. Net als kpn leveren ze wanproducten en slechte service. Over XS4ALL wordt gezegd dat ze sinds ze technisch samengevoegd zij met kpn dezelfde issues opleveren. 

Dus mijn vraag: heeft iemand een tip voor wel een goede provider?

Nee een beter netwerk is er niet. Maar miljoenen mensen hebben een prima verbinding.  We staan in de top 3 van beste netwerken ter wereld. Dus waar gaat het dan mis? Vertel zo uitvoerig mogelijk over de problemen waar he tegen aan  loopt.


Wifi stopt er meerdere keren per dag mee. Op dit moment doet wifi het wel,  maar tv niet. Vrijdag hadden we hetzelfde issue met de tv, volgende dag werkte het weer wel. Je ziet wel de programma balk onderin maar het scherm blijft zwart.

De helpdesk laat je alles uit en aanzetten, stekkers los, harde resets etc etc en als het niets oplevert dan graag nog een keer. We hebben alles vijf keer gedaan. Uiteindelijke advies: morgen terugbellen naar een andere afdeling. Dus niet: wij bellen u terug, want dat mag niet cf het bedrijsbeleid, klanten terugbellen. 

De helpdeskmedewerker heeft geen kennis van de processen of techniek anders dan het standaard proces, dat ook al op internet staat. We kregen de indruk dat ze zich schaamde voor het product en bedrijf dat ze vertegenwoordigt, ook omdat ze zelf nauwelijks handelingsruimte heeft in haar rol om de klant echt goed te helpen. 

Wat trouwens ook schandalig is, als je het belmenu doorloopt word je naar de website verwezen, waar je net vandaan komt. 99 van de 100 zullen ophangen omdat er geen andere keuze wordt geboden, maar als je gewoon wacht word je uiteindelijk doorverbonden met een medewerker. Ik ken die helpdesktrucjes wel, het klanten moeilijk maken om een medewerker aan de lijn te krijgen, maar ik vind het schandalig. 


Nee een beter netwerk is er niet. Maar miljoenen mensen hebben een prima verbinding.  We staan in de top 3 van beste netwerken ter wereld. Dus waar gaat het dan mis? Vertel zo uitvoerig mogelijk over de problemen waar he tegen aan  loopt.

Beste Joep,

Heb je nog aanvullende adviezen? Voor de 4e keer deze week doet de tv het na 18 uur niet.

Ik heb de apparatuur geĂŻnstalleerd zoals je onder je bericht hebt staan. Toch werkt het niet...


Hallo @Barisboos ,

Een alternatief voor interactieve TV is Digitenne. In het grootste gedeelte van Nederland krijg je een prachtig plaatje op je TV scherm. Maar in sommige delen van ons land is de ontvangst wat lastig. 


Nee een beter netwerk is er niet. Maar miljoenen mensen hebben een prima verbinding.  We staan in de top 3 van beste netwerken ter wereld. Dus waar gaat het dan mis? Vertel zo uitvoerig mogelijk over de problemen waar he tegen aan  loopt.

Beste Joep,

Heb je nog aanvullende adviezen? Voor de 4e keer deze week doet de tv het na 18 uur niet.

Ik heb de apparatuur geĂŻnstalleerd zoals je onder je bericht hebt staan. Toch werkt het niet...

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Indien DSL, wat is de snelheid op uw adres volgens deze site?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


47 mbit/s


We zijn met zn tweeën dus niet overdreven veel devices tegelijk in gebruik 


Daar heb je mij  weer:wink: welke type moxem heb je? Je hebt alles met kabels aangesloten tich? Ook de tv ontvangers.  Dit soort dingen zijn in huis dus niet  aanwezig 

 


Modem is een zwarte experian box half jaar geleden door kpn geĂŻnstalleerd. Die stopcontactjes heb ik niet nee.


Ok. Heeft u de tv ontvangers dus rechtstreeks aan de KPN Box aangesloten? Met een kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten? Geen switch in het netwerk? 


We hebben geen kabel van de modem naar de tv ontvanger. Daar zitten 3 wifi punten tussen, door kpn geïnstalleerd. 

Het niet werken van de tv lijkt los te staan van de wifi, die doet het vaak overdag haperend. Nu werkt de wifi prima maar net als afgelopen week, doet de tv het na 18 uur niet. 

En kpn belt voorlopig niet terug (eerst zeiden ze dat dat helemaal niet mag cf bedrijsbeleid maar als je meerdere malen contact hebt gehad is hun next step dat de backoffice je gaat bellen blijkbaar)


Dan is de oplossing heel simpel: kabel leggen.


Overdag doet de tv het wel, alleen s avonds niet. Dus dat doet toch vermoeden dat het probleem ergens anders zit?


Overdag doet de tv het wel, alleen s avonds niet. Dus dat doet toch vermoeden dat het probleem ergens anders zit?

's Avonds zit iedereen op de WiFi en is het daardoor veel drukker met allerlei verschillende netwerken in de lucht waardoor het onstabiel word. Gewoon een kabel leggen, dan zal het vast veel beter werken.


We hebben de tv op sd gezet ipv hd.  Alles werkt weer perfect, ook terugkijken. 

Maar ja we betalen toch niet zoveel geld voor sd kwaliteit? 

Overigens doet de wifi het juist overdag slecht en s avonds goed.

Kortom ik ben nog niet overtuigd dat het daaraan ligt. Ook omdat het van de een op de andere dag is.


Heb je nou serieus de ontvanger op een super Wi-Fi aangesloten???


Eh...ja?

Heb ik overigens niet zelf gedaan maar de kpn monteur 


O die heeft het zich dus heel gemakkelijk gemaakt. Gaat niet goed werken. Wi-Fi is nooit stabiel vanwege omgevingsfactoren.  Heb je nog ergens een lange utp kabel liggen? Zoja sluit dan de ontvanger eens aan met een kabel op het modem.  Ik weet zeker dat het dan goed werkt. Daarna kan je altijd nog beslissen of je een vaste kabel legt maar dan weet je in ieder geval de oorzaak.  Gaat dat lukken?