Skip to main content

Eigenlijk zoals de titel het vermeld. Ik heb recent een TP link archer mr600 4G router aangeschaft, en een KPN abonnement met onbeperkt internet om thuis te kunnen gebruiken omdat ik geen vaste internet aansluiting heb. Wat blijkt nu is dat bij deze simkaart een aantal dingen gewoon niet werken. 

 

Het probleem is nu dus dat wanneer ik mijn telefoon probeer te verbinden aan de wifi deze wel verbind, maar aangeeft dat er geen internet beschikbaar is. Dit heb ik op twee telefoons geprobeerd, zelfde probleem. Ook Steam kan niet verbinden voor een of andere reden.

 

Ik weet trouwens wel zeker dat het aan de simkaart ligt, want wanneer ik mijn Ben simkaart van mijn mobiele telefoon in de router steek doet alles het perfect.

 

Iemand enig idee wat hier gaande is?

Doet die simkaart het wel als je hem in jouw mobiele telefoon plaatst?


Ja, dan werkt ie prima.


Zou KPN dan een blokkade ingebouwd hebben dat 06 nummers niet meer gebruikt mogen worden in M2M apparatuur zoals modems?

Dit is eigenlijk een vereiste zoals je op deze pagina kunt lezen.

Ik geloof echter niet dat dit de oorzaak is maar het zou kunnen.

Kan je op dat modem zien of deze überhaupt een 4G verbinding heeft opgezet?

Kan je ook zien welke APN (toegangspunt) daarbij gebruikt wordt?


@JuulRietveld Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het op deze manier niet werkt, maar zoals wjb al aangeeft is dit ook niet de bedoeling met een 06 nummer. 

Ik kan je dan helaas ook niet ondersteunen in het werkend krijgen van de mifi router. 

Mocht je deze opstelling toch willen gebruiken zou je eventueel een data only abonnement kunnen nemen. 

Of het een blokkade vanuit ons is weet ik niet, maar ik vermoed niet dat dit het geval is.