Skip to main content

In augustus wilde ik graag overstappen van ziggo naar kpn. Alles geregeld maar ik kon pas in november weg bij ziggo. Gebeld met kpn om de datum te verzetten maar het systeem pakte dit niet.  Advies annuleren omdat ik nog in de 2 weken bedenktijd zat en na die datum opnieuw aanvragen. De al betaalde kosten zou ik terug krijgen. Toen dit te lang duurde heb ik het terug gevorderd.  Na een tijdje kreeg ik  een brief dat ik de rekening moest betalen. Gebeld en volgens het zou geregeld worden. Toch weer een brief om te betalen. Weer gebeld maar nee alles was uit het systeem dus hoefde niet te betalen. Vandaag weer een brief. Gebeld en nu moet ik dus toch kosten betalen. Krijg van de 74 euro 42 terug. Ja voor aansluiting. Ik heb geen aansluiting gehad. Binnen 14 dagen geannuleerd. Ook zegt de website niks over het terug betalen van kosten

Hoi @Karina1966! Welkom op ons forum.

Het is niet bepaald van een leien dakje gelopen lees ik. Ik wil graag de situatie ophelderen, maar daar heb ik wel wat meer gegevens voor nodig. Dan kan ik uitzoeken wat er precies is gebeurd en hoe het er nu voor staat. Wil je je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, naam, geboortedatum en klantnummer? Dan kan ik alle gegevens er even bij pakken en je verder helpen. 


Ik heb mijn gegevens ingevuld.  Had van kpn 44,25 gestort gekregen. Dit netjes terug gestort. Ik had immers mijn geld terug gevorderd. Nu inmiddels een eindafrekening gekregen voor 31,32. Die moet ik dus betalen voor het geannuleerde abonnement. 


Hi @Karina1966. Sorry voor mijn erg late reactie. Er ging hier intern iets niet goed, waardoor ik niet had gezien dat je een bericht had geplaatst.

Ik zie niet alle gegevens bij je profiel staan. Wil je je profiel alsnog aanvullen met je postcode en huisnummer? En wil je hier een bericht achterlaten als je dit gedaan hebt? Dan kijk ik mee. 


Gedaangr karina


Bedankt @Karina1966! Ik heb het uitgezocht voor je.

Je had je abonnement in eerste instantie aangevraagd per 31 augustus. De monteur was pas op 2 september beschikbaar, dus 2 september zou de leverdatum worden van jouw abonnement. Op 11 augustus is er contact opgenomen om dit te wijzigen naar een latere datum. Annuleren lukte blijkbaar niet goed in het systeem, waardoor het abonnement opgezegd is en er een nieuwe aanvraag voor je is gedaan. Omdat je abonnement nog niet in was gegaan, zou je de aansluitkosten en de volledige abonnementskosten niet moeten betalen.

Nu is het echter zo dat, om onduidelijke reden voor mij, jouw abonnement actief is geworden op 7 augustus. Ik kan niet verklaren waarom, maar ik zie wel dat je hierover een factuur hebt gekregen van in totaal €75,57. De facturatie is dan ook gestart op 7 augustus. Hierop worden ook de aansluitkosten berekend. 

Vervolgens heeft ons systeem de opdracht gekregen op 11 augustus om het abonnement te beëindigen. Dat gebeurt bij een reguliere opzegging niet met terugwerkende kracht. Hierdoor denkt ons systeem dat jouw abonnement actief is geweest tussen 7 en 11 augustus. Omdat je abonnement actief zou zijn geweest, heb je volgens het systeem geen recht meer op de vergoeding van de aansluitkosten en ook niet meer op de abonnementskosten tussen 7 en 11 augustus. Vandaar dat dit ook niet aan je is uitgekeerd. Dat komt dus omdat het een opzegging is geweest doordat jouw abonnement al actief was. Hierdoor was een reguliere annulering niet mogelijk. 

Dan de facturen. De factuur die je eerst had gekregen bedroeg €75,57. Deze heb je (begrijpelijk) teruggevorderd. Vervolgens is er een deel verrekend vanwege de opzegging, waardoor je €44,25 van ons terugkreeg. Dit heb je netjes aan ons terugbetaald, omdat je het bedrag zelf al teruggevorderd had. Er blijft dan een restbedrag staan van €31,32, waarover je een herinnering hebt gekregen. Voor zover ik kan zien, heb je deze €31,32 nu betaald. 

De fout zit hem dus in het feit dat jouw abonnement om onduidelijke reden actief is gemeld op 7 augustus. Ik kan dat niet terugdraaien, maar natuurlijk hoor je die kosten wel gewoon terug te krijgen. Je hebt immers geen gebruik gemaakt van het abonnement en jouw wensdatum was 31 augustus. Ik heb daarom een vergoeding aangemaakt voor de kosten die je nog niet terug had gekregen. Het gaat dus om een bedrag van €75,57-€44,25=€31,32. Zoals ik al zei, zie ik in mijn systeem dat je dit bedrag al betaald hebt via de herinnering. De vergoeding die ik nu heb aangemaakt wordt dan verrekend op de eerstvolgende factuur, omdat je inmiddels weer een actief abonnement hebt bij ons. Mocht het toch zo zijn dat je dit bedrag nog niet betaald hebt of toch teruggevorderd hebt, dan moeten we even afwachten hoe ons systeem dit zal verwerken. Het kan zijn dat het dan gelijk tegen elkaar weggestreept wordt, of dat je het toch op je rekening gestort krijgt. In dat geval wil ik je verzoeken om het dan ook weer aan ons terug te betalen. 

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb kunnen maken en dat we het zo opgelost hebben. Mocht je nog vragen hebben, stel die dan gerust. Ik kan me namelijk voorstellen dat het een ingewikkeld verhaal is geworden. 


Dank je wel voor het uitzoeken.  Hier ben ik al maanden over aan het bellen en het werd dan niet gesnapt. Heel veel dank.


Graag gedaan Karina. Ik snap je frustratie goed en ik ben blij dat het nu duidelijk is. Bedankt voor jouw begrip. Ik wens je ondanks alles natuurlijk heel veel plezier met je nieuwe abonnement. 


Reageer