Skip to main content

Als bestaande Internet 100 Mb KPN Hussel glasvezel klant heb ik mijn abo geupgrade naar 1000 Mb. Doordat een deel van mijn verbindingen en apparatuur deze 1000 Mb niet aan kan, overweeg ik deze upgrade terug te draaien naar mijn oude 100 Mb Hussel abo.

In de KPN bevestigingsmail van de upgrade is onderstaande te lezen:

"U kunt Hussel Internet 1 Gbit/s 14 dagen proberen. Bevalt het niet? Dan kunt u deze nieuwe overeenkomst annuleren binnen 14 dagen nadat wij uw diensten hebben klaargezet voor gebruik. Dit kan telefonisch of op kpn.com/annuleren. U krijgt dan van ons een bevestiging per e-mail. De voorwaarden vindt u in bijgevoegde overeenkomst. Let op: als u annuleert, dan kunt u niet meer terug naar uw oude overeenkomst.”

De laatste opmerking "als u annuleert, dan kunt u niet meer terug naar uw oude overeenkomst” begrijp ik niet. Wat houdt dat in? Heeft dat te maken met “Actiekorting zolang je abonnement loopt” van €5 te maken? Als ik via MijnKPN het abo wil terugzetten naar 100 Mb, dan vervalt deze actiekorting, terwijl mijn abonnement doorloopt.

Hoi @marcvdw 
nee dat betekend het niet.
Mensen die een oud abonnement hebben overgezet naar een Husselabonnement die kunnen niet weer terug naar het oude abonnement
U kunt dus gewoon terug met Hussel, naar de vorige snelheid.


Als je nog geen Hussel abonnement hebt wordt je bij verhogen van de snelheid omgezet van je oude abonnementsvorm naar een Hussel abonnement. Na omzetting kun je niet meer terug naar de oude abonnementsvorm.

In jouw geval geldt dat niet, want je hebt al Hussel.


Je moet dus niet annuleren. Maar aanpassen naar 100 mbit. Dat kan gewoon. Je kunt elke maand 1 x de snelheid aanpassen. Waarschijnlijk gaat dit wel pas volgende maand in. Dus je betaald 1 maand voor 1000 mbit.


Telefonische navraag bij KPN leert, dat ik terug kan naar 100 Mb of kan annuleren, maar dat de “Actiekorting zolang je abonnement loopt” van €5 sowieso vervalt (mijn Hussel internet abo loopt nog steeds). Er blijkt dus geen verschil te zitten tussen annuleren en teruggaan naar 100 Mb. Als tegemoetkoming kon ik dan 6 x €5 “korting” krijgen (en dus de oorspronkelijke 100 Mb prijs betalen), maar daarna zou deze eenmalige korting vervallen.

Mijn gratis tips aan KPN: de communicatie in zo'n situatie moet beter, vooral het “annuleren” is onduidelijk, en voldoet niet aan de algemeen gangbare definitie van dit woord. Ook heb ik vooraf niet terug kunnen vinden, dat bij het downgraden van de internetsnelheid binnen het lopende Hussel abonnement, je die actiekorting kwijt bent. Pas toen ik mijn 1000 Gb Hussel wilde terugbrengen naar 100 Mb, zag ik het vervallen van die korting.


Hoi @marcvdw, het is niet de bedoeling dat de communicatie onduidelijk is. Ik zal je feedback meenemen, bedankt daarvoor.