Skip to main content

Goedenavond :)

 

Net bij het forum gekomen omdat ik 03 oktober over ga stappen naar KPN.

Nu is er alleen een monteursafspraak gemaakt terwijl dit niet nodig is en ik hier geen tijd voor kan maken, kan dit alsnog geannuleerd worden ? Klantenservice aan de telefoon gaf aan van niet.

 

Groet,

Yannick Urselmann

Hallo @YannickU zie onderstaande link om een monteurs-afspraak aan te passen:

https://www.kpn.com/w3/show/id=663384/webid=26098/mode=incontext/langid=43/incontexttime=2022-01-27T11%3A28%3A00

Succes.


@JanD hallo Jan, dit heb ik al geprobeerd maar helaas kan ik het daar niet annuleren.


Hallo @YannickU dan weer even bellen en als de klantenservice dan weer zegt dat de monteur niet afgezegd kan worden, maar echt moet komen, vraag dan om een wijziging van de afspraak.

Succes.

 


Om wat voor type aansluiting gaat het? Als het op koper is dan bestaat de kans dat er pairbonding geleverd wordt en dan zal een monteur de lijn echt door moeten meten om zeker te zijn dat het stabiel gaat werken, dit is met vijftien minuten geregeld. Als het glasvezel betreft dan bestaat de kans dat er een NT of ONT omgeruild moet worden maar dat is op voorhand niet te zeggen, indien mogelijk zou een foto van het huidige aansluitpunt al helpen.

Wat in ieder geval mogelijk is is het omzetten naar een ‘doe het zelf’-order, dit kan echter alleen de monteur doen. De monteur zou van te voren moeten bellen dat ie onderweg is, in dat gesprek kan al aangegeven worden dat ie niet nodig is en je zelf alles aansluit. Volgens mij vervalt hiermee echter wel de installatiegarantie. Hier zitten ook wat haken en ogen aan. Stel je komt van Ziggo af en er wordt nu op ons netwerk geleverd dan kan er op voorhand geen 100% garantie gegeven worden dat het direct werkt, er kan bijvoorbeeld altijd een foutje gemaakt worden in de aanleg van een netwerk en we komen soms nog steeds foutjes tegen in netten die al 50 jaar in de grond liggen. Als een order wordt omgezet naar DHZ dan wordt ie direct afgemeld en wordt ook gelijk de overstapservice in gang gezet waardoor je mogelijk zonder diensten zit.

Voor het beste advies hoor ik graag op wat voor netwerk er geleverd wordt (koper/telefoonlijn of glasvezel) en of je al bij een provider zit die ook op ons netwerk opereert. Indien glas met een foto van het aansluitpunt zodat het beter in te schatten is.


@NHendriks

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik kom inderdaad van koper (Ziggo) en ik ga over op glasvezel waarbij het aansluitpunt gister is gemonteerd. Overigens knippert het connection lampje wel.

 


Ah kijk, dat ziet er al goed uit. Het lijkt erop dat hier inderdaad geen monteur bij nodig is. De kans bestaat echter dat het ONT nog geactiveerd moet worden. Is er geen buurman of buurvrouw die hier bij aanwezig kan zijn? Dit duurt doorgaans niet meer dan vijf minuten en dan kan je zelf alles aansluiten. Als de monteur niet geannuleerd kan worden heeft dat vaak een reden. Mogelijk is dat hier dus vanwege het ONT.

Ik mag niet om NAW-gegevens vragen en deze ook niet gebruiken als iemand deze in een privébericht naar mij stuurt maar als je je adresgegevens in je profiel zet dan kan een moderator deze (indien je toestemming geeft) naar mij doorzetten via de kanalen die we binnen KPN hiervoor gebruiken, dan kan ik controleren of er inderdaad al een ONT geactiveerd is of niet. Als dit inderdaad zo is dan kan de monteur gewoon gecanceld worden door tijdens het telefoongesprek aan te geven dat het ie als DHZ-order afgemeld mag worden, anders zal ie toch even langs moeten komen.


Hi @YannickU,

Ik zie dat het contract niet is afgesloten door jouzelf maar door een huisgenoot, en die heeft een mail ontvangen met de volgende inhoud:

KPN Netwerk heeft u nog niet op het glasvezelnetwerk kunnen aansluiten. Daarom hebben we een monteursafspraak gemaakt voor ***  te *** op 6 oktober 2022. Deze monteur is dus echt noodzakelijk en daarnaast gaat het niet om morgen 3 oktober, maar donderdag de 6e 🙂