Skip to main content

We hebben sinds kort kpn en nu heb ik alles op de wifi aangesloten, maar valt constant de verbinding van de Bose en de printer weg, ik moet dan elke dag opnieuw beide apparaten opnieuw verbinden.

Iemand enig idee hoe dit kan of opgelost kan worden? Met onze vorige provider nooit geen last gehad

Hoi @Andrea86! Welkom op ons forum.

Het is erg lastig wanneer de wifi steeds wegvalt. Ervaar je dit alleen op de Bose en de printer, of ook op mobiele telefoons of laptops? Wat voor apparaten heb je allemaal aangesloten op het modem? Maak je ook gebruik van wifi versterkers (draadloos of bekabeld) of wellicht een eigen router? En welk type Experiabox heb je in huis? 
Zoals je merkt heb ik een hoop vragen, maar dat helpt om het probleem in kaart te brengen. Ondertussen raad ik aan om alvast de kwaliteit van het netwerk te verbeteren. Dat kan met behulp van onze Wifi Manager. Deze past na een aantal metingen verbeteringen toe in jouw netwerk. Je kunt hem daarna het beste direct nog een keer doen, dan weet je gelijk of de verbeteringen ook effect hebben gehad. 

Ik zie je bevindingen graag tegemoet! 


Hallo Danny,

Het gebeurt alleen bij de Bose en de printer. We maken geen gebruik van wifi versterker en de experiabox is zwart.

De wifimanager heb ik al meerdere keren gedaan maar dit werkt niet, ook heb ik al meerdere keren contact gehad met kpn hierover en hebben ze het kanaal nu vast gezet omdat de kanalen steeds wisselden.

Maar tot op heden heeft dat ook niet geholpen helaas.

 


Oké, duidelijk. Bedankt voor het proberen. Je hebt dan de KPN Box 12 vermoed ik. Deze zendt wifi uit op zowel 2.4 Ghz als 5.0 Ghz. Sommige apparaten hebben moeite om automatisch te schakelen tussen deze twee netwerken. Je kunt er dan voor zorgen dat de apparaten niet meer automatisch proberen te schakelen. Dat kun je doen door de netwerken allebei een unieke naam te geven. Zou je dat eens willen proberen? Je kunt dat doen met behulp van onze servicetool. Mocht dat niet lukken, dan kun je het ook handmatig proberen:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of ????
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    Het standaard wachtwoord staat op de informatiesticker op het modem. Bij eerste keer inloggen moet er een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
  3. Je komt nu op de startpagina. Daar zie je de beide netwerken. Als je op één van deze netwerken klikt, kun je de naam wijzigen.

Ik ben benieuwd of het helpt om de netwerken een unieke naam te geven. Laat je hier weten of het lukt?


Reageer