Skip to main content

Ik heb een Eperiabox v12 en twee super wifipunten. Bij de installatie van de Experiabox v12 heb ik het wachtwoord van het dualband wifi kanaal aangepast en de apparatuur in huis daarmee gekoppeld. Het blijkt nu dat de apparatuur die losgekoppeld wordt, niet meer opnieuw gekoppeld kan worden. “Onjuist wachtwoord” wordt als foutmelding gegeven. Zo kan ik nu bijvoorbeeld met de telefoon geen verbinding meer maken met de Hue bridge en de verlichting niet aanpassen / bedienen.
Ik zou graag willen weten of dit probleem herkent wordt en of iemand hier een oplossing voor heeft.

Heb je alles al een keer gereset en de super wifi's opnieuw geïnstalleerd?


Dank voor je reactie.

Wanneer ik geen andere oplossing aangereikt krijg op korte termijn ga ik dat zeker doen!

Wordt vervolgd!


Het lijkt er op dat ze de WiFi van het modem niet hebben overgenomen.  Je kan ook proberen alleen de super wifi's te resetten. 


Hi @Gertjan-Hgl, lastig dat jouw wifi netwerk niet helemaal vlekkeloos werkt op dit moment. Ik sluit me graag bij Joep aan om je op weg te helpen. 

Heb je jouw SuperWifi's intussen al gereset en opnieuw ingesteld? We hebben een handig topic met alles over installatie en gebruik van SuperWifi, ik raad je aan om dat even door te nemen. Wat je daarnaast ook kan proberen, is de KPN Thuis app installeren en gebruiken. Met deze app kan je je wifi netwerk beheren en daarnaast ook je wifi gegevens aanpassen of opnieuw instellen. Mogelijk is het opnieuw instellen van jouw wifi gegevens voldoende. Laat maar weten of het is gelukt en hoe het daarna gaat.


Dank voor de tips.
Ik heb de superwifi's gereset en opnieuw geïnstalleerd.

Er is nu een nieuw Thuisnetwerk gecreëerd met gegevens volgens de KPN Thuis app. Het nieuwe thuisnetwerk functioneert nu OK hoewel de KPN Thuis app aangeeft dat het 2de draadloze superwifi punt alleen de 5GHz frequentie gebruikt. Voor het 1ste met kabel aangesloten super wifi punt staat niet aangegeven welke frequentie hij gebruikt. Dat begrijp ik niet.

Verder heeft kennelijk mijn Experiabox nog niet de laatste software update ontvangen; de geïnstalleerde softwareversie is SGEJ10000312 terwijl pas bij de versie SGEJ10000448 of later de Experiabox zelf als master gebruikt kan worden waardoor de functionaliteit van de superwifi uitgebreid zou kunnen worden. Is bekend wanneer een software update plaatsvindt?


hoewel de KPN Thuis app aangeeft dat het 2de draadloze superwifi punt alleen de 5GHz frequentie gebruikt. Voor het 1ste met kabel aangesloten super wifi punt staat niet aangegeven welke frequentie hij gebruikt. Dat begrijp ik niet.

De ThuisApp laat enkel zien op welke frequentie er een link is tussen de twee punten. Als dat 5Ghz is dan is dat goed. Hij zal ook 2.4Ghz uitzenden.


@Gertjan-Hgl Dat klinkt beter! Als aanvulling op de reactie van NHendriks hierboven, er wordt inderdaad druk gewerkt aan de updates voor de KPN Box 12. In ons topic over de KPN Box 12 mesh-update kan je de voortgang en laatste nieuws volgen, ik raad je aan om dat topic in de gaten te houden.


Na de de mesh update zijn mijn problemen opgelost. Ik heb nu een Wifi 6 netwerk met één naam door het hele huis en alle apparaten zijn zonder problemen op dit ene netwerk aangesloten.

Dank voor de support.


@Gertjan-Hgl Goed om dat te horen, en dankjewel voor de terugkoppeling! :)