Skip to main content

Hoi, 

 

Ethernet van NT kastje doet het soms niet.

 

Mijn apparaten hebben vaker geen internet, aan de kabel en via wifi.E r is wel internet verbinding met de modem. Alles zit er goed in. Heb ook net een nieuwe rode kabel voor het NT kastje naar modem. Maar het Ethernet doet het soms niet. Geeft geen licht meer, dus niet oranje of groen. Pas als ik de stroom eraf haal en opnieuw erin dan doet hij het weer voor een tijdje. Elke dag gaat ie wel weer uit. Heb nieuwe modum Xperia box12 van KPN. 

Hoi @lihoeben . Welkom op het forum.

Als het misgaat met de toevoer van het signaal kan ik dat vaak wel meten. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan ga ik kijken hoe we dit kunnen oplossen


Hoi @Erwin_  heb het profiel aangepast. Had net wederom geen internet, meerdere keren per dag. 2w geleden nieuwe ethernet kabel gekregen van jullie maar heeft het niet verbeterd.


Of zou iemand anders hier nog naar kunnen kijken? Net weer geen internet, wel ethernet. Dus snap niet wat er speelt 


Ik zie 23 en 24 juli een hoop verbrekingen.  Nu lijkt het weer ‘rustig’ maar dit is niet zoals het hoort.

Kan ik jou morgenavond even bellen? (we gaan niet een ellenlange analyse doen hoor, ff snel een paar dingetjes doorspreken en als ik het nodig acht, dan plannen we samen even een monteur)


Heel graag!! Kan ik ook vandaag gebeld worden? Of morgen ochtend of overdag? 

Morgen avond ben ik niet thuis. 


Hoi @lihoeben . Ik stond op het punt je te bellen maar nu zie ik een omruil in het systeem staan.

Heb je contact gehad via een andere ingang?


Hi ja omdat ik haast had heb ik zelf al gebeld. Ze hebben het modem omgeruild..  experia box 12, die had ik ook al. Ik hoop dat dat het verschil maakt. Het lag niet aan de glasvezel zagen ze al. Ik heb wel een dure devolo set voor wifi overal in huis. Wellicht kan dat het nog zijn maar kan toch niet dat apparatuur dat niet aan kan? Aangezien zoveel mensen dat nodig hebben in een huis.

Groetjes Lisette


Hi ja omdat ik haast had heb ik zelf al gebeld. Ze hebben het modem omgeruild..  experia box 12, die had ik ook al. Ik hoop dat dat het verschil maakt. Het lag niet aan de glasvezel zagen ze al. Ik heb wel een dure devolo set voor wifi overal in huis. Wellicht kan dat het nog zijn maar kan toch niet dat apparatuur dat niet aan kan? Aangezien zoveel mensen dat nodig hebben in een huis.

Groetjes Lisette

Laat even weten hoe het straks gaat met die nieuwe.   Devolo's zijn storingsgevoelig.  Dus misschien zit daar ook wel een issue


Hoi @Erwin_ 

Helaas nog niets verbeterd.. veel storingen nog steeds. De storingen waren er ook al voor de devolo apparaten dus ik betwijfel het. Het zijn overigens geen wifi versterkers maar draadloze verbindingsets. 

Het is ook niet het glasvezel geeft KPN aan dus vrees monteur inplannen.