Skip to main content

Ik heb telkens het probleem dat er geen verbinding wordt gemaakt met een of meerdere apparaten. Soms staat er '’verbonden'’ maar er is geen verbinding, IP-adres geeft nulletjes aan. Modem opnieuw starten heeft geen zin. Ik moet echt hard reset doen om de verbinding te kunnen herstellen. Dit meerdere keren op een dag want als er bijv. iemand van buiten thuis komt maakt de telefoon geen contact met wifi. Of als de laptop uit heeft gestaan en aangezet wordt, moet er weer gereset worden om opnieuw verbinding te krijgen. 

 

We hebben hier nu al een aantal maanden last van. Contact gehad met KPN, alles uitgevoerd wat er gezegd is om het probleem op te lossen maar niks heeft geholpen, KPN kon niet achterhalen waar het nou aan lag. Tot er op 13-10-2021 werkzaamheden hebben plaats gevonden om het netwerk te verbeteren. Sindsdien ging alles goed en hebben we nergens meer last van gehad. Maar dat veranderde weer op 26-11-2021 toen er een storing vanuit KPN bleek te zijn. Die storing heeft de hele nacht geduurd waarbij er geen verbinding werd gemaakt met glasvezel. De volgende deed alles het weer maar al snel kwamen de problemen waar we de afgelopen maanden last van hebben gehad weer. Elke dag moet er meerdere keren op een dag hard reset gedaan worden om te zorgen dat elke apparaat verbinding maakt en werkt. Het is heel raar dat het probleem opgelost was toen KPN een update heeft uitgevoerd en nu na die storing dat het weer helemaal mis gaat. Het is dan wel duidelijk wat het probleem is neem ik aan.

 

We zijn er nu wel echt klaar mee en willen dat dit opgelost word. Instructies in wat we allemaal kunnen doen heeft geen zin, dat hebben we allemaal al gedaan. Het enige wat tijdelijk helpt is hard reset maar dat is niet de oplossing. Dus graag DE oplossing op dit probleem te verhelpen. 

Niemand die hetzelfde ervaart of wat weet?


Hoi @Rozenwater, welkom hier.

De wifi valt dus weg. Of is het de hele verbinding. Dat is mij nog niet hele maal duidelijk. Want valt de tv ook weg?

Verder heb je hier al contact over gehad. Daar is nog niets uitgekomen begrijp ik. Dat is jammer. Ik kijk graag nog eens mee of ik wat kan achterhalen. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Hoi @Bart_Z

Bedankt voor je reactie!

Mijn profiel is zojuist voorzien van de gegevens. Wifi zelf valt niet weg, die blijft gewoon staan op verbonden. Het groene lampje op de modem blijft ook gewoon branden. Alleen ontvangen sommige apparaten geen netwerk ondanks ze wel als verbonden staan aangegeven. Verbinding van de tv valt regelmatig weg en komt na seconden of enkele minuten weer terug. Maar vooral telefoons, tablets en laptops hebben het probleem geen verbinding te kunnen maken ondanks dat verbinding wel actief is . Dit is vooral het geval als de apparaten uit hebben gestaan maar ook als men thuis komt na buiten gebruik te hebben gemaakt van het mobiele netwerk. De telefoons vinden dan het wifi netwerk wel, proberen er ook verbinding mee de maken maar de verbinding komt niet door. Dit lukt pas als de modem een hard reset heeft gehad. Dan doet alles het weer. En de volgende dag herhaald alles zich en moet alles weer gereset worden. Ingewikkelde situatie, ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik weet nu namelijk wel dat het probleem intern ligt omdat alles oke was na de update die KPN heeft gehad en de problemen weer begonnen toen er storing was. 


Ik ben meteen in de verbinding gedoken. Ik zie heel veel herstarts/resets van het modem door jou zelf. Nou geeft je dat ook al aan, dus dat is logisch. Maar ik zie ook een paar verbrekende verbindingen naar het modem toe. 

Heb je het glasvezelkastje al eens stroomsloos gehad voor minimaal 2 minuten? En daarna het modem gereset
Dit is even voor belang voor nu. Als dit niet helpt, moet ik even kijken wat de vervolgstappen zijn, maar ik vermoed dat er een monteur eens moet kijken. 
 


Ook met het glasvezelkastje heb ik dit inderdaad meerdere keren op die manier gedaan op aanraden van medewerkers aan de telefoon maar ook dit geeft helaas niet de oplossing hiervoor. Het blijft voor mij een raadsel hoe dit opgelost kan worden na alles wat ik al gedaan heb 


Wat voor apparatuur heb je verder nog in het netwerk zitten? Zitten daar nog switches in? Zo ja, ondersteunen die IGMP Snooping? Dit is een protocol wat van belang is om tv te kunnen kijken. Nog andere apparaten?


Nee, er zitten helemaal geen andere apparaten in het netwerk


Duidelijk. Ik heb vanuit mij nog wat acties uitgevoerd. Hierdoor is ook het modem gereset. Gaat het na nu beter?


Het probleem doet zich nog steeds voor. Sinds je laatste bericht heb ik inmiddels alweer 4 keer moeten resetten helaas. 


Mag ik eens dieper in jouw netwerk duiken? Eens kijken of ik iets kan vinden wat eventueel het probleem zou kunnen verklaren?


Ja hoor, prima. Ik hoop dat daar wat duidelijkheid uit komt want ik denk wel dat het probleem inderdaad dieper ligt.


Je gaf aan geen extra apparaten. Als ik kijk zie ik switches in het netwerk. Welle zijn dat precies? Ondersteunen die IGMP snooping? Zo niet, dan kunnen die best wel eens veroorzaker zijn van het probleem Hoe gek dat ook klinkt. 


Als je de draadloze verbindingsset voor de tv bedoeld dan hebben wij daar twee van(DVS650). Voor de rest zijn er geen extra apparaten. 


Zou je die eens allebei uit het stopcontact willen halen? Hoe gaat het dan?


Na het lezen van je bericht heb ik beide apparaten uit het stopcontact gehaald. Aangezien ik niet gelijk kan zien of het probleem daaraan ligt omdat de wifi op bepaalde momenten niet werkt, heb ik even de tijd genomen en beide apparaten tot zondag uit het stopcontact gelaten. Ik heb toen geen problemen ondervonden.

Nadat ze weer in het stopcontact zaten heb ik weer een aantal dagen aangekeken of de wifi stabiel bleef of dat ik weer moest resetten. Goed nieuws, ik heb sinds vrijdag niet meer gereset en alles doet het prima!

Zal het dus daaraan gelegen hebben? Wat veroorzaakte het dan dat de apparaten de wifi verbinding belemmerde? 


Ik weet niet precies hoe het technisch allemaal zat, maar op een of andere reden zorgden ze voor storing. Door ze opnieuw op te starten geven ze geen storing meer. 


Heel erg bedankt voor je hulp en het meedenken. Ben erg blij dat het nu is opgelost! 👍🏼👍🏼👍🏼


Ja, heel erg fijn. 

Mocht er nog weer wat zijn, dan horen wij graag van je. Fijn weekend gewenst.