Skip to main content

Beste KPN,


Onlangs zijn wij overgestapt van ziggo naar kpn met het superwifi pakket.

Wij hebben 2 superwifi punten, 1 bij de modem op de begane grond en 1 op de 1ste verdieping.

Ik zit nu met zowel mijn ipad als met mijn laptop naast het superwifi punt op de 1ste verdieping, echter blijven ze beide connectie houden met het punt op de begane grond. Met dus geen al te sterk bereik en snelheid. Hoe dit op te lossen? Het wifi punt brand gewoon groen maar staat nutteloos te wezen.

Vrgroet,

Wainando

Welkom hier, @Wainand0. Leuk dat je je vraag hier stelt:relieved:.  Hoe controleer je met wel wifi-punt je apparaat verbonden is? Door te kijken naar het wifi(bereik)symbooltje of heb je boven een ander netwerk(naam) dan beneden? 


Ik heb zelf geen SuperWifi’s maar kun je in het menu het zendvermogen aanpassen? Dan zou je die namelijk eens terug kunnen zetten. Jouw device verliest dan eerder de verbinding met de ene om zo over te schakelen naar de andere. Overigens is het wel zo dat het ook aan het device kan liggen. Die houdt dan te lang vast. 


Ik heb zelf geen SuperWifi’s maar kun je in het menu het zendvermogen aanpassen? Dan zou je die namelijk eens terug kunnen zetten. Jouw device verliest dan eerder de verbinding met de ene om zo over te schakelen naar de andere. Overigens is het wel zo dat het ook aan het device kan liggen. Die houdt dan te lang vast. 

Hallo @Edwin_Merks , zendvermogen is niet aan te passen.

Niet ieder device kan goed met de nieuwe mesh en roamingtechnieken omgaan.

 


Ik zit nu met zowel mijn ipad als met mijn laptop naast het superwifi punt op de 1ste verdieping, echter blijven ze beide connectie houden met het punt op de begane grond.

U heeft de 2de SuperWiFi niet bekabeld aangesloten? 

Wat heeft het voor zin om de verbinding eerst via de 2de SuperWiFi te laten lopen en dan pas naar uw apparaat als uw apparaat en de SuperWiFi (bijna) even ver bij de eerste SuperWiFi vandaan zijn? Niets toch?

Ga nog een verdieping omhoog en kijk dan of die wel overschakelen. Of plaats de 2de SuperWiFi meer halverwege tussen uw apparaat en de eerste SuperWiFi.


We hebben niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders horen we het graag!


Een extra super wifi geplaatst via de app. Alles prima vlgs app. Maar mijn telefoon schakelt niet over. Al eerder gereset en opnieuw verbonden. Naar De andere twee punten stapt de telefoon probleemloos over. 


Probleem opgelost, sorry…


Geen sorry! Altijd goed om even navraag te doen. Fijn dat het weer werkt. Mocht je in de toekomst weer ergens tegenaanlopen, dan weet je ons te vinden. :blush: