Skip to main content
Vraag

Atag Zone (CV) en Enphase (Zonnepanelen) maken geen verbinding met de Wifi

• March 24, 2026
  • 2 reacties
  • 40 keer bekeken

Sinds overstap naar KPN maakt de Atag Zone geen verbinding met KPN Wifi netwerk (ook niet op extra 2.4 netwerk). Kastje geeft aan wel verbinding te maken met de router, maar niet met internet. 

Zelfde voor Enphase, deze maakt ook niet via extra 2.4 netwerk verbinding met internet. Geeft aan zwak internet, terwijl alle andere aparaten in de buurt incl. wifi versterker wel sterk internet hebben. 

Beide aparaten werken dus niet op internet van KPN en de bijgeleverde routers. KPN zelf kan geen oplossing bieden geven ze aan. 

Wifi 6 is al uitgezet en optie voor oude aparaten is ook aangevinkt via de admin optie. 

Wie kan mij helpen? 

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Anoniem 2., welkom op onze community! Ik heb hier niet direct een verklaring of oplossing voor.

Je schrijft dat je wifi6 al uitgezetn hebt en een extra netwerk met 2,4Ghz aangemaakt hebt, dat zijn goede stappen.

• Kun je toelichten wat voor netwerkapparatuur je specifiek gebruikt? En hoe je alles aangesloten hebt zitten
  • Heeft het extra netwerk wel een andere naam dan het reguliere netwerk?
  • Kun je het ook eens proberen IPv6 uit te zetten op je experiabox?

Ik ben anders wel benieuwd wat de fabrikanten van je apparaten hier nog voor tips over hebben. Hebben zij hier een oplossing voor of een tip in welke richting we het moeten zoeken?

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 27, 2026

Sinds overstap naar KPN maakt de Atag Zone geen verbinding met KPN Wifi netwerk (ook niet op extra 2.4 netwerk). Kastje geeft aan wel verbinding te maken met de router, maar niet met internet.

Ik weet niet of dit hier ook het probleem is maar ik kwam recent wel deze post tegen op Tweakers:

Tweakers: ATAG One/Zone met Unifi werkt alleen zonder 802.11r

Dit topic is bedoeld zodat anderen het met Google kunnen vinden en niet 45 minuten lopen te klooien.

Ik heb onlangs een aantal nieuwe Unifi APs geinstalleerd en de ATAG Zone thermostaat wilde met geen mogelijkheid verbinden.

De "Fast Roaming" 802.11r optie uitvinken in Unifi was de oplossing.