Skip to main content
Vraag

Audio dropouts op mijn streamer sinds enkele maanden

• April 7, 2026
  • 78 reacties
  • 494 keer bekeken

Toon eerste bericht

78 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • May 21, 2026

Van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! 

Dat is goed om te weten. of het 17 uur absoluut is, dan zou je kunnen denken aan netcongestie, of X uur na het begin van het streamen. Maar congestie is eigenlijk al tegengesproken doordat bestanden ook dropouts geven, en de versterker wel correct streamt. Wordt vervolgd. 

Volgens het blokschema is de FPGA verantwoordelijk coor de AES uitgangen. Ik heb jaren gewerkt met apparatuur waar FPGA’s in zitten, maar die zaten in racks omringd door fans dus ik heb geen idee of deze ook hun activiteit kenbaar maken door de behuizing warm te stoken. 

Dat Tiny core linux is te downloadem, een file met de schrikbarende grootte van 25MB, en start in een VM voordat je de kans krijgt met de ogen te knipperen. Met GUI en  inclusief “top” en een status display programma.   Er zit een grote software bibliotheek online bij waarmee je het systeem naar believen kunt uitbreiden, een firefox-ESR was snel geïnstalleerd en werkte. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 21, 2026

…...Want opvallend is dat ik na een aantal uren die dropouts krijg, praktisch altijd rond 17 uur. Als ik nu eens start met streamen om die tijd, wanneer versterker en Grimm MU1 nog koel zijn. Wat gebeurt er dan? 

Geen idee… Als de MU1 pas raar gaat doen boven een bepaalde interne temperatuur heeft de ruimtetemperatuur daar ook iets invloed op. Na 17:00 uur koelt het mogelijk langzaam af in de luisterruimte, dan kan het langer duren voordat er fouten gaan ontstaan. Die fouten kunnen ook achterwege blijven. Drukte op het netwerk vanaf, of even voor 17:00 uur, lijkt me sterk. Succes weer met proberen.   ​@hmmsjan_2 een techneut met kennis van de FPGA kant. Nice. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Gefeliciteerd met de komst van de kleine ​@Maestro57! Ik kan mij voorstellen dat daar wat tijd heengaat de komende tijd en dat je dan wat minder aandacht hebt voor de streamer. Maar hopelijk ga je er nog achter komen wat de dropouts veroorzaakt.