Skip to main content

Op woensdag 24 november 2021 had ik een afspraak gemaakt om internet en tv te installeren. De monteur concludeerde toen dat de glasvezel kabel gebroken was. Hierdoor kon hij de aansluiting niet waarmaken. 
 

Op 26 November kwam de monteur voor de glasvezelkabel. Toen hij net wilde beginnen werd de kast waarin hij bezig was door een andere partij op slot gedaan. De monteur heeft geen sleutel van de kast waarin de kabel ligt die hij moet repareren. Waarom is deze monteur gestuurd? KPN weet toch hoe de dingen geregeld zijn op de locaties waar zij een verbinding hebben? 

 

De monteur gaf aan dat wij moesten zoeken naar de partij die de sleutel heeft en dat die het vervolgens moeten openen zodat er een monteur bij kan. Een aantal keer hebben mijn partner en ik aan de telefoon gehangen en niemand wist hoe we dit konden oplossen. Het enige wat ze konden doen is nog een keer iemand sturen. In de tussen tijd werd ik ook gebeld om de installatie afspraak opnieuw in te plannen om het internet en de tv te laten installeren. 

 

De glasvezelkabel is niet gemaakt, KPN weet niet of ze zelf een sleutel hebben…. Hoe kan ik dan een nieuwe afspraak maken om tv en internet te installeren? 

 

Na veel in de wacht staan en veel bellen is het mijn partner eindelijk gelukt (op 1 december) om afspraken te maken voor vandaag (3 december). Bij alle toevalligheid is er plots een monteur die al komt werken aan de kast (blijkbaar heeft deze monteur wel een sleutel) en de glasvezelkabel kan maken. Helemaal ideaal; we konden voor dezelfde de dag ook gelijk een afspraak maken om tv en internet modem te installeren. 

Mijn partner heeft een vrije dag opgenomen en de hele dag thuis gewacht. In de ochtend was ik gebeld door KPN, vanwege werkoverleg kon ik niet opnemen. Er is geen boodschap achtergelaten en geen terugbel verzoek via de mail of sms gestuurd. 

Het nummer kon ik niet terug bellen want dat was een automatisch bandje dat ik naar de mail of sms moest kijken voor een terug bel verzoek… De mail en sms die dus niet was gestuurd. 

 

Vervolgens komt er tussen de afgesproken tijd niemand opdagen… Mijn partner belt weer en aan de telefoon krijgt hij te horen dat onze afspraak zonder reden is geannuleerd! Nu hebben wij nog steeds geen interent en tv aansluiting. 

 

De volgende afspraak is op Dinsdag 7 december. Hopelijk gaat dit wel door, want onze vrije dagen willen wij wel gebruiken voor leuke activiteiten. En wachten op de KPN hoort daar niet bij. 

Ik vind dat er heel slecht met je wordt meegedacht, we hadden een duidelijk probleem en niemand kon ons helpen zodat het in 1 keer geregeld kan worden. Het is fijn om te ervaren dat mensen er alles aan doen om je te voorzien van dat gene wat je hebt besteld. En dat gevoel is, tot zo ver de ervaring rijkt ontzettend ver te zoeken.

 

 

Hoi @R.D van Kleef, welkom hier. 

Wat een verhaal zeg. Ik kan mij voorstellen dat je baalt en dat je nu zeker wilt weten of er een monteur komt zodat je eindelijk internet krijgt. Het heeft al even geduurd voordat de glasvezel eindelijk gemaakt is. Gelukkig is dat eindelijk gelukt.

Morgen komt eindelijk de monteur om internet te installeren. Ik ga er dan ook zeker vanuit dat dit door gaat. Ik hoor dan ook graag weer van je als de monteur geweest is. En zeker of alles dan werkt.