Beste Heer/Mevrouw, ik betaal mijn rekeningen altijd per automatische incasso. Nu zou mijn factuur van deze maand omstreeks 29 mei afgeschreven worden, maar dat is nog niet gebeurd en weet niet of dat nog gaat gebeuren? Kan het zelf overmaken maar dan bestaat de kans dat ik het 2x betaald hebt, misschien staat er iets fouts in mijn account? Ik hoor graag wat te doen. Bedankt alvast.
automatische incasso wordt niet afgeschreven?
Beste antwoord door Erik van KPN
Ik heb hier gelijk even naar gekeken, Niels. Omdat je vorige week ook al een vraag stelde over je andere factuur. Die betaling is inmiddels binnen. Maar wat ik hier nu wel zie is dat door eerdere stornering nu ons rekeningnummer geblokkeerd is. Waardoor de machtiging voor automatische incasso is ingetrokken. Wat dus wil zeggen dat we deze factuur niet automatisch incasseren. Als ik het goed zie is er gisteren opdracht aangemaakt om een betaal e-mail naar je te sturen. Controleer even of je die hebt ontvangen. Zo ja, dan kun je de factuur handmatig betalen via kpn.com/betaalnu
Om de machtiging te herstellen, neem even contact op met je bank om de blokkering te laten verwijderen. Dan doe ik ondertussen hier alvast het verzoek om het mandaat te herstellen. Dan moet het vanaf je volgende factuur weer goed gaan met incasso's.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.