Skip to main content

KPN heeft mijn Telfort-account overgezet. Omdat Telfort niet (meer) in staat is gebleken de administratie op orde te krijgen, heeft KPN mijn in april al gewijzigde bankrekeningnummer blijkbaar ook onjuist overgenomen. Er wordt dus nog steeds (25 november jongste keer) vanaf het vervallen bankrekeningnummer geïncasseerd.
Ik kan het rekeningnummer echter niet wijzigen, want dat blijkt wél correct bij de gegevens in MijnKPN te staan (helemaal niet waar: het is hun KPN en ik ben klant).
Gezocht naar een mogelijkheid om dit even snel via de telefoon of via een mailtje te regelen, maar dat bestaat niet meer. KPN noemt het wel “MijnKPN”, maar ze willen liever geen contact. Zelfs als ik geen van de onderwerpen onder “administratie” geschikt acht en dan kies voor “Ik heb een andere vraag of wil graag contact”, blijkt dat valse informatie. Je kan wel contact willen, maar KPN biedt dat niet. Het bedrijf dat handelt in contact, wil zelf geen contact.  
Dus dan maar dit forum.
Zal ik maar wachten tot de overstapservice stopt? Dan zullen ze me toch wel even te spreken willen krijgen…?

Bellen en laten aanpassen. 30 seconden werk. En, of zeg niets als je belt, of zeg ik heb andere vraag, je wordt heus wel doorverbonden 


Hallo @P-2812, welkom bij ons op het forum. Het nakijken van het rekeningnummer hoort natuurlijk niet zoveel voeten in de aarde te hebben. In MijnKPN kan je gegevens inzien en wijzigen, net zoals je bij Telfort in Mijn Telfort kon. Is het toch nog gelukt om telefonisch contact te krijgen met de klantenservice (0800-0402)? Als dat niet zo is kijk ik natuurlijk ook graag met je mee, zou je dan jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen? Bij 'Persoonlijke opmerkingen’ kan je beide rekeningnummers zetten.


We hebben geen reactie van je gezien @P-2812. Is het inmiddels gelukt? Als we nog met je mee kunnen kijken horen we het graag van he.


Beste Jasper,

Bedankt voor uw reactie. Helaas is er blijkbaar geen eenvoudige oplossing voor iets dat toch zó simpel is en zo duidelijk wordt omschreven. Liever wordt er gehengeld naar meer gegevens in mijn profiel - hoezo ‘gratis’ forum? Als het naar de zin van KPN te lang duurt voordat ik reageer, wordt de druk opgevoerd. Enig idee waarom mensen het in onze tijd zo verschrikkelijk druk hebben?

Ook bestaat de mogelijkheid om naar klantenservice te bellen, maar ook dat kost te veel tijd, want dit behoort niet tot de simpele telefoontjes zoals je naar een vriend belt: bellen, contact komt tot stand en je spreekt elkaar. Bovendien: ik houd er niet van om problemen te omzeilen. Problemen moet je oplossen.

Kritiek wordt niet gewaardeerd, dus mijn kritische noten in mijn oorspronmkelijke bericht worden simpelweg genegeerd.

Om even terug te komen op het oorspronkelijke probleem: ik zou mijn gegevens eenvoudig moeten kunnen wijzigen. Wie is uiteindelijk de eigenaar van die gegevens?

Maar laat maar, het heeft me al te veel tijd gekost en die heb ik niet (voor dit soort onzin). Ik wacht wel tot de overstapservice stopt, dan komt KPN vanzelf naar me toe dat de incasso niet is gelukt. Ik vrees dat ze dan zelfs zullen zeggen niet te weten waarom dat niet lukt. Ik denk dat ik dan ook maar verbaasd ga reageren.

Beste Jasper, nogmaals dank voor de reactie. Prettige feestdagen.


De reden dat ik de gegevens vroeg, is zodat ik met je mee kan kijken naar de afschrijvingen. Met alleen jouw gebruikersnaam kan ik het abonnement niet vinden, en kan ik ook niet kijken wat ik voor je kan doen. Je hebt zelf controle over die gegevens, als je ze op je profiel invult zijn ze alleen voor jou en moderators zichtbaar. Je kunt ze zelf op elk moment weer verwijderen. Als we toch nog met je mee kunnen kijken hiervoor, dan kan je het invullen en een seintje geven. Ik kijk graag met je mee.