Skip to main content

Gisteren aangesloten op kpn internetabonnement 1 gb ik heb hele slechte wifi  download 18 mb upload 19 mb gemeten op een tablet voor de overstap had ik bij ziggo een veel hogere snelheid.

We hebben  op de bovenverdieping totaal geen wifi van de v12 box voorheen bij ziggo  nooit een probleem 

De overstap is dus een forse achteruitgang en dit was niet de bedoeling abonnement is 1 GB en was voorheen 400mb.

S.v.p is hier een oplossing voor?

Ja. WiFi versterkers. Bekabeld aangesloten. 

En de pc en laptop bekabeld aansluiten uiteraard. 


Alles was goed en met de overstap heb ik problemen daar zaten we ook niet op wachten. 

We zaten ook niet te wachten om allemaal extra apparatuur aan te schaffen. 

Nick83 dank voor uw reactie .


Stond het modem van Ziggo op dezelfde plek als waar nu de KPN Box staat?


 

Ja de modem stond in de woonkamer  en nu in de meterkast er zit alleen een deur voor en de ruimte naar de kamer is open.

Ik heb ook het idee dat de modem alleen 2.4 wiffi afgeeft en geen 5 wiffi. Want als ik op de modem inlog zie ik nergens de 5 wiffi actief is  wel 2.4.


2,4 en 5 Ghz hebben dezelfde naam bij KPN. Dat kan bij het standaard netwerk niet gescheiden of apart aan/uit geschakeld worden. Dus dat moet werken.

Ik denk toch dat die meterkast zorgt voor minder bereik. U zult zo niet ontkomen aan WiFi versterkers. Of u moet de KPN Box uit de meterkast halen.


Hi @R.R1, wat zuur zeg dat de wifi zo dramatisch is vergeleken met de situatie vóór je overstap 🙁

Even bij het begin beginnen: haal je via een bekabelde verbinding wél de 1Gb snelheid? 

En wat gebeurt er met je wifi als je die deur tijdelijk even open zet?


De bekabelde snelheid is goed 960 mbps de wiffi sterkte is veel lager  voorheen bovenverdieping volle bak nu maar 19 mbps beneden is de wiffi nu wel goed voor boven heb ik de wiffi versterker van een vorig Kpn verleden maar weer geïnstalleerd.

Nu gaat het redelijk maar het blijkt wel dat al het nieuwe niet altijd  beter is voorheen met Ziggo nooit storingen op internet en tv nu na 4 dagen al 4 storingen op internet en tv en al 8x de tv moden opnieuw opgestart en 4x de router opgestart.

Op dit moment gaat het goed laten we hopen dat dat zo  blijft. 

Dank voor uw reactie. 


Hoi @R.R1 ,

Welk type wifiversterker heb je?Is die bekabeld of via wifi aangesloten?

Herstart het modem uit zichzelf, of wat gebeurd er dat jij hem moet herstarten?