Skip to main content

Vanmiddag was mijn bedraad internet ineens heel erg traag.

Terwijl s'morgens alles nog zonder problemen werkte, heb toen YT video's in HD bekeken.

Nu laden die filmpjes bijna niet meer.

Nu heb ik de computer opnieuw opgestart, cookies en cache leeg gemaakt, het modem een minuut van spanning gehaald en opnieuw gestart, en ook met een andere kabel geprobeerd, evenals een van de andere gele LAN poorten te proberen.

Andere gebruikers waren bij dit alles afgekoppeld.

Niks werkt.

En dit terwijl de WIFI wel gewoon werkt, dit met de laptop getest.

Via WIFI speelt een YT video gewoon af, plug ik de laptop op de UTP kabel in en zet de WIFI uit dan werkt het opeens niet meer goed, de speed test kwam niet verder dan rond de 0.1MB/s download.

 

Nu vermoed ik dat de LAN poorten op de Experia box het begeven hebben.

Want s'morgens werkt het, vanmiddag niet meer, terwijl ik niks gewijzigd heb en de computer zelfs niet uit geweest is.

 

Ik heb de Experia box V9, nu begrijp ik dat er ook een V10 of zelfs nog nieuwer is, kan de leeftijd er iets mee van doen hebben?

Wie kan zeggen wat een oplossing zou kunnen zijn?

 

Want probleem is, de vaste PC die ik gebruik om allerhande content te bekijken (ik heb geen gewone TV meer) heeft geen WIFI ontvanger en nu moet ik op het kleine laptop of telefoonschermpje kijken.

Bel morgen de klantenservice 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zegt je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.  En dat verhaal is dat de lanpoorten defect zijn.  Daar duidelijk in zijn want anders krijg je die hele molen van resetten, opstarten en weet ik veel wat nog meer.


Hallo Joep,

Ik heb met KPN gebeld en het verhaal verteld wat ik allemaal geprobeerd had.

Vooral het detail dat WiFi het wel doet maar mijn LAN niet, ook niet met een andere kabel en een andere computer, maakte voor hem ook duidelijk dat mijn conclusie juist was. 

Kan maandag mijn nieuwe Experia box op het post punt ophalen. 

Tot dan mijn vaste PC maar zolang via telefoon en WiFi tetheren met een USB kabeltje.

 


Eindelijk mijn nieuwe modem geïnstalleerd, na het eerste contact met KPN is er kennelijk iets fout gegaan en was het beloofde nieuwe modem niet verstuurd.

Dus ik afgelopen vrijdag weer gebeld, en nu is het modem verstuurd.

Dit vandaag opgehaald en geplaatst, en het probleem is verholpen.

Net geen 4K, maar de snelheid in onze straat is niet hoger dan max 50Mb/s, mijn abonnement is het basis pakket met ik geloof 40Mb/s

Mijn monitor is 1440p en dat kan ik wel weer probleemloos streamen, om naar 4K te kunnen is het wachten op een upgrade van de kabels in de straat door KPN, dan kan ik ook een sneller pakket pakken.