Skip to main content

Wij hebben in Roermond centrum pas vrij recent glasvezel kabel liggen. Het enige wat nog moet gebeuren is de verbinding vanuit de straat naar de woning maken. Dit speelt nu al ruim een half jaar. Het is nu al de 4e keer dat het bedrijf wat bij mij de glasvezelverbinding zou komen maken de afspraak moet annuleren. Ik woon op de bovenste verdieping van een appartementencomplex/flat en ze willen dat iedereen die onder mij woont op dezelfde dag thuis is omdat ze de glasvezel door hun meterkasten moeten leggen. Telkens als ze niet komen duurt het weer weken voordat ik weer een nieuwe afspraak kan plannen.

Vandaag zouden ze ook komen. Ik heb klokslag 8 uur gebeld om te vragen of ze zouden komen. '’Nee want de mensen onder u zijn niet thuis'’. Op deze manier heb ik over 10 jaar nog geen glasvezel, en in Roermond duurt het al een eeuwigheid. I-projects is degene wie bij ons zou komen. Het is echt schandalig dat ik zo lang moet wachten. Als ze nou bij iedereen langs gaan als ze thuis zijn was het een  jaar geleden al klaar geweest.

Waarom moet KPN dit zo nodig uitbesteden?  En waarom moet iedereen per se tegelijkertijd thuis zijn. Dat gaat nooit lukken hier.

 

 

 

Waarom moet KPN dit zo nodig uitbesteden?  En waarom moet iedereen per se tegelijkertijd thuis zijn. Dat gaat nooit lukken hier.

KPN besteed alles uit. Die doet zelf zowat niks. Uitbesteden is goedkoper en flexibeler. Ik denk niet dat het wat uitmaakt in deze situatie.

Want toch moet iedereen thuis zijn. Ze moeten overal binnen zijn om de glasvezel door te trekken. 


Waarom moet KPN dit zo nodig uitbesteden?  En waarom moet iedereen per se tegelijkertijd thuis zijn. Dat gaat nooit lukken hier.

KPN besteed alles uit. Die doet zelf zowat niks. Uitbesteden is goedkoper en flexibeler. Ik denk niet dat het wat uitmaakt in deze situatie.

Want toch moet iedereen thuis zijn. Ze moeten overal binnen zijn om de glasvezel door te trekken. 

Ik snap dat de mensen thuis moeten zijn, maar als ze gewoon één voor één bij de mensen langs gingen zodra ze WEL thuis zijn was het al lang klaar geweest, als we het dan toch over efficiëntie gaan hebben. Nu duurt het 10x zo lang. Of je blijft hopen dat iedereen op hetzelfde moment thuis kan zijn, of je gaat gewoon beginnen en gaat verder zodra de volgende persoon thuis is.


Echt 1 voor 1 kan natuurlijk niet. Er moeten altijd 2 bewoners tegelijk thuis zijn. Als de kabel bijvoorbeeld van de eerste verdieping naar de 2de verdieping getrokken moet worden, dan zullen de bewoners van deze beide verdiepingen thuis moeten wezen. De bewoners van de 2de verdieping zullen dan later nog een keer thuis moeten zijn als de kabel door gaat naar de 3de verdieping. 

Misschien kan @Ward_ hier iets zinnigs over zeggen?