Skip to main content
Vraag

Beeld- en geluidsonderbrekingen bij uitzendingen met veel kijkers, zoals voetbal

• April 6, 2026
  • 1 reactie
  • 15 keer bekeken

De afgelopen tijd heb bij het kijken naar belangrijke voetbalwedstrijden, die vermoedelijk  
veel kijkers trekken, zoveel storing, dat het onmogelijk is de wedstrijd te volgen.  
Voortdurend korte onderbrekingen van de stream. Het gaat om wedstrijden van de  
Europese competities via Ziggo en de wedstrijden van het Nederlands elftal via NPO. Dit  
alles via de tv+-box van KPN. 
Er is niet sprake van netcongestie en dat is af te leiden uit het feit, dat de andere kanalen  
gewoon storingsvrij zijn. Maar ook uit de “tijdelijke” oplossing, die ik voor mezelf had  
gevonden. Ik zet namelijk de bewuste uitzending op opname en ga die dan direct  
bekijken, maar met een kleine verschuiving t.o.v. live (ca 1 minuut). Ik creëer dus  
eigenlijk een stream voor mezelf. 
Mijn conclusie hieruit is: de server, die de streams levert, kan het aantal afgaande  
streams niet aan qua capaciteit. Ik weet niet of dit een lokale kwestie – waar ik wel van  
uitga – hierbij mijn postcode 7421DP.

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Dutchbobby1945, wat een gek probleem en goed dat je dit hier aankaart! 

Het geval wil dat ik de wedstrijden op NPO ook volg en ik dit gek genoeg niet ervaar. Het is overigens ook dezelfde stream, dat maakt het dus vreemd. 

Zou je de volgende keer willen noteren bij welke wedstrijd dit gebeurt en op datzelfde moment willen controleren of dit ook gebeurt via de TV+ app op je tablet of telefoon, of via tv.kpn.com? Ik ben namelijk benieuwd of je daar dan de verstoringen ook ziet. 

Wat je in ieder geval kunt doen is een reset van de TV+ box, dan moet je daarna wel opnieuw inloggen met je KPN ID. Dit voor de zekerheid om alles uit te sluiten. 

Zou je ook alvast je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook specifiek op jouw account meekijken, met jouw toestemming uiteraard. 
Ik hoor graag van je.