Skip to main content

Ik heb een thuisnetwerk met een extra router (TPlink) heb 148kbps downloadsnelheid (gemeten met kpn snelheidtest) en heb (nog steeds) een beeld op mijn laptop uit de jaren 50 van de vorige eeuw.

Hoe kan dat en wat kan ik daar aan doen?

 

Probeer het eerst eens om de laptop bekabeld aan te sluiten. Werkt het dan wel goed?

Als uw laptop geen utp poort heeft:

https://www.megekko.nl/product/4309/1030079/USB-netwerkadapter/TP-LINK-UE306-netwerkkaart-Ethernet


Dat neemt volledig de vrijheid van een.laptop weg ... Dat is niet echt een oplossing.... Als ik op een concurrent site kunt ik heb ik nergens last van. Het kán dusxwel 😉


Nee het is niet de oplossing maar er wordt gevraagd om het te proberen. We zijn benieuwd wat er dan gebeurd. 


Hi @Olaftuinder! Is het nog gelukt om het bekabeld te testen? 


Sorry voor de late reactie, 

 

Als ik hem bekabel heb ik er geen last van.  Het gaat hier vooral bij live uitzendingen.


U heeft dus gewoon slecht WiFi. Wat is het type van die TP-Link router? Waar staat die? In dezelfde ruimte als waar u zit met de laptop? 


Nee Nick, ik heb geen slechte wifi .. mijn (5g) signaal is pak m beet 2m vanaf mijn laptop. Mijn adsl is gepaired waardoor ik max 200mbps snelheid heb. Wireless ongeveer 150 Mbps, dus lijkt mij niet dat het daar aan ligt. Op concurrerende apps/sites heb ik er geen last van😉

 


Wat bedoelt u hier mee?

heb 148kbps downloadsnelheid

Waar komt die 148kbps vandaan?


Nee Nick, ik heb geen slechte wifi

Als tv kijken via een kabel beter gaat dan via WiFi, dan mankeert er toch echt wel wat het WiFi. 

Heeft u ook nog een Experiabox? Zend die ook WiFi uit?


Als je nou alles eens leest Nick. Bij andere apps en providers heb ik geen last. Dus het lijkt mij niet dat het aan mijn wifi ligt . Die 148kbps komt uit de KPN internet speed test. Bij die snelheid zou ik geen latentie/onscherp beeld moeten hebben 


Als je nou alles eens leest Nick. Bij andere apps en providers heb ik geen last. Dus het lijkt mij niet dat het aan mijn wifi ligt . Die 148kbps komt uit de KPN internet speed test. Bij die snelheid zou ik geen latentie/onscherp beeld moeten hebben 

Juist wel. 148kbps is heel langzaam. Dat is 1990 inbelmodem zo langzaam. Ik zou haast zeggen dat het niet klopt. Kunt u een schermafdruk plaatsen van die speedtest? 


Lol ik zie mijn fout al... Het moet zijn Mbps🥲


Ok. Dat klinkt beter. Maar dan nog: als het bekabeld goed werkt maar via WiFi niet, dan ligt het echt aan het WiFi. Misschien wel voldoende snelheid, maar toch niet stabiel genoeg.


Heeft u ook nog een Experiabox? Zend die ook WiFi uit?

Kunt u nog antwoord geven op deze vragen?


ja die heb ik ook, die zit in mijn meterkast, en die doet ook wifi, maar dat signaal is slechter dan mijn tp-link