Skip to main content

Misschien is er iemand die mij kan helpen met wat zegt de snelheid van mijn internet verbinding.Download 66.8 Mbps en Upload 23.0Mbps?

Ik vind mijn internet verbinding niet top.

Deze cijfers zeggen mij niet veel bij de snelheid test die ik heb gedaan?

Dan staat er ook nog ping 6Mbps en jitter1 23,0.

 

 

 

Met die snelheid kan je goed uit de voeten bij normaal gebruik. Tegen welke problemen loop je?


Voor de nieuwsgierige mens heb ik nog wat gevonden...

https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/


Goedemorgen @Artgerink, ik denk dat de volgende informatie je een beter beeld kan geven:

Snel internet: tot 50 Mbit/s downloaden en 5 Mbit/s uploaden
Dit is voldoende voor een kleiner huishouden dat gebruik maakt van Google, e-mail, social media en internetbankieren. Met deze internetsnelheid kun je gewoon tv-kijken en met één tv Netflix kijken.

Sneller internet: tot 100 Mbit/s downloaden en tot 10 Mbit/s uploaden
Met snel internet kun je HD tv-kijken op meerdere televisies en zorgeloos e-mailen, downloaden en Netflix kijken. Deze internetsnelheid is geschikt voor gezinnen met kleinere kinderen. Je kunt prima gezamenlijk tv-kijken en internetten.

Supersnel internet: tot 200 Mbit/s downloaden en tot 20 Mbit/s uploaden
Met deze snelheid kun je razendsnel 4K HD tv-kijken, supersnel gamen en grote bestanden downloaden. Geschikt voor grote gezinnen waar iedereen tegelijk wil Netflixen en gamen zonder gedoe.

Ultrasnel internet: tot 1 Gbit/s downloaden en tot 1 Gbit/s uploaden*
Met ultrasnel internet kun je gamen, bingewatchen, grote bestanden downloaden en non-stop streamen. Ideaal voor grote huishoudens waarbij iedereen altijd online is.
*1 Gbit/s is nog niet overal in Nederland beschikbaar.
 

Wat is maximale download- en uploadsnelheid?
De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst. Hoe je dit meet? 90% van de maximale snelheid moet tenminste in een van de tien uitgevoerde metingen gemeten worden.

Normaliter beschikbare download- en uploadsnelheid
85% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid. Hoe je dit meet? De normaliter gemeten snelheid moet in acht van de tien metingen gehaald worden.

Minimale download- en uploadsnelheid
75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid. De minimale snelheid moet in alle metingen beschikbaar zijn.

Geadverteerde download- en uploadsnelheid
Dit is de maximale 'tot'-snelheid zoals gecommuniceerd op o.a. kpn.com bij het gekozen pakket. Hoe je dit meet? De geadverteerde snelheid is de snelheid die hoort bij je pakket, eventueel beperkt door de maximale snelheid op een adres. Je meet deze snelheid dus op dezelfde manier als de maximale snelheid.

Als je nog vragen hebt of je loopt ergens tegenaan, dan weet je ons te vinden! 


Een klein beetje de marketingpraat nuanceren:

Als 6 apparaten 4k ultra HD video kijken dan zit je pas aan zo'n 180Mbit/s. Let wel: menig laptop en telefoon heeft deze resolutie niet en kunnen met 25 toestellen tegelijk op 180Mbit/s Netflixen.

Zit ‘iedereen altijd online’ gewoon wat te appen/muziek te streamen of is een groot gezin budgetbewust dan is 100 Mbit/s meer dan voldoende.