Skip to main content

Hier hetzelfde probleem, kan niet inloggen met het beheerderswachtwoord dat achter op de modem staat.

alles is vlot verlopen maar dit is toch echt wel een drama terwijl het zo simpel kan 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

andere browser proberen chrome doet wat vreemd. Je kan ook deze url proberen https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/


Hoi @Patrickhdghchch, is het gelukt met de tips van @eduard-w ? 


Patrick heeft het over "KPN Thuis". Daarmee bedoelt hij waarschijnlijk de app op de smartfoon. Een andere browser gebruiken is dan dus niet van toepassing. Maar laat Patrick eerst zelf maar weer eens reageren...


Het password op een modem is om in te loggen op de ‘admin site’ van het modem zelf, wanneer factory defaults actief zijn. Je kunt er initieel enkel bij met een PC oid met een directe UTP/netwerkkabel.

Probeer het modem te resetten (paperclip of dun schroevendraaiertje). Op een direct aangesloten PC/laptop browse dan naar 192.168.2.254 (indien een 12 box). Vervolgens zijn bijv. WiFi passwords aan te maken.


Ben een nieuwe klant bij KPN.

Blijkt dat de installatie monteur van KPN de QR code had gescand met zijn eigen telefoon om vervolgens onze devices makkelijk te kunnen verbinden met het WiFi netwerk.

Op zich was het handiger geweest als de QR code was gescand met onze eigen iPhone.

Nu kon ik dus de QR code niet nog een keer scannen, geen idee waarom maar dat kan kennelijk maar 1 keer en had dus geen beheerderswachtwoord.

Op de app werd aangegeven dat ik een nieuw wachtwoord in kon stellen maar daarvoor moet je een RESET doen.

Na een RESET kon ik de QR code weer opnieuw gebruiken en werkt het nu perfect.

Nieuw beheerderswachtwoord aangemaakt dus dat werkt nu ook perfect.

Wil jullie graag bedanken voor de tips en de moeite.