Goedenavond,
Wederom ben ik zeer geïrriteerd door het gehele wifi gebeuren in mijn huis. Twee maanden geleden is, op advies van de medewerker, alles gerest in mijn huis omdat ik wegvallende wifi had. Hierna is het alleen maar erger geworden.
Vorige week wederom aan de telefoon gehangen en ben ik samen met een medewerker mijn modem ingegaan omdat ik het beheerderswachtwoord niet kon aanpassen. Hierbij was het ons wel gelukt om mijn wifi van naam te veranderen en het wachtwoord. Maar ik kon nog steeds geen gebruik maken van de thuis app. Zijn reactie: “maar u kunt nu in de modem, dus dan kan u alles veranderen.” Direct heb ik aangegeven dat dit geen oplossing is, maar zoals de meneer aan de telefoon zei: “het kan wel eventjes duren voor alles goed is, probeert u het later nog eens”. Nou, je kan het wel raden….. Alles weer terug bij het oude. Het frappante, de term beheerderswachtwoord was voor de medewerker ook een groot vraagteken……
Dan komt het volgende, het befaamde beheerderswachtwoord. Eindelijk was het me gelukt om een nieuw wachtwoord aan te maken…. Wat denk je…. Wachtwoord accepteert ie, en dan kom ik telkens terug op hetzelfde: vul beheerderswachtwoord in. Met geen enkele mogelijkheid lukt het me om verder te komen dan die pagina. Nog geen 15 minuten later werkt ook dat beheerderswachtwoord niet meer.
En is wederom alles teruggezet naar hoe het was. Dus standaard naam en wachtwoord (zoals geleverd). Als ik dan via de modem het aanpas, schiet hij telkens terug op “uit” als je het wil aanpassen bij de wifi-configuratie (Daar waar 2.4 en 5 Ghz staat) en is het niet mogelijk om het aan te passen. Ik ben absoluut geen digibeet, maar hierbij houdt het wel een beetje op voor mij. Omdat ik die thuis app niet in kan, weet ik niet hoe ik die wifi versterkers opnieuw zou moeten instellen. Ook dat heb ik al een keer geprobeerd. Alles er af. Alles gereset, maar helaas. Geen resultaat.
Mijn vraag:
Kan iemand mij in godsnaam een keer goed helpen om er voor te zorgen dat de instellingen van de wifi niet meer teruggaat naar de oude? Dat ik de thuis app weer kan gebruiken zodat ik op een simpele wijze dingen kan aanpassen?
Apparatuur:
Modem: V10 + twee wifi versterkers (zwarte)