Skip to main content

Goedenavond, 

Wederom ben ik zeer geïrriteerd door het gehele wifi gebeuren in mijn huis. Twee maanden geleden is, op advies van de medewerker, alles gerest in mijn huis omdat ik wegvallende wifi had. Hierna is het alleen maar erger geworden.

Vorige week wederom aan de telefoon gehangen en ben ik samen met een medewerker mijn modem ingegaan omdat ik het beheerderswachtwoord niet kon aanpassen. Hierbij was het ons wel gelukt om mijn wifi van naam te veranderen en het wachtwoord. Maar ik kon nog steeds geen gebruik maken van de thuis app. Zijn reactie: “maar u kunt nu in de modem, dus dan kan u alles veranderen.” Direct heb ik aangegeven dat dit geen oplossing is, maar zoals de meneer aan de telefoon zei: “het kan wel eventjes duren voor alles goed is, probeert u het later nog eens”. Nou, je kan het wel raden….. Alles weer terug bij het oude. Het frappante, de term beheerderswachtwoord was voor de medewerker ook een groot vraagteken…… 

Dan komt het volgende, het befaamde beheerderswachtwoord. Eindelijk was het me gelukt om een nieuw wachtwoord aan te maken…. Wat denk je…. Wachtwoord accepteert ie, en dan kom ik telkens terug op hetzelfde: vul beheerderswachtwoord in. Met geen enkele mogelijkheid lukt het me om verder te komen dan die pagina. Nog geen 15 minuten later werkt ook dat beheerderswachtwoord niet meer.

En is wederom alles teruggezet naar hoe het was. Dus standaard naam en wachtwoord (zoals geleverd). Als ik dan via de modem het aanpas, schiet hij telkens terug op “uit” als je het wil aanpassen bij de wifi-configuratie (Daar waar 2.4 en 5 Ghz staat) en is het niet mogelijk om het aan te passen. Ik ben absoluut geen digibeet, maar hierbij houdt het wel een beetje op voor mij. Omdat ik die thuis app niet in kan, weet ik niet hoe ik die wifi versterkers opnieuw zou moeten instellen. Ook dat heb ik al een keer geprobeerd. Alles er af. Alles gereset, maar helaas. Geen resultaat. 

 

Mijn vraag: 

Kan iemand mij in godsnaam een keer goed helpen om er voor te zorgen dat de instellingen van de wifi niet meer teruggaat naar de oude? Dat ik de thuis app weer kan gebruiken zodat ik op een simpele wijze dingen kan aanpassen? 

 

Apparatuur:

Modem: V10 + twee wifi versterkers (zwarte)

@Sanne_M is met vakantie, dus ik neem het even over. Ik begrijp dat er vandaag een monteur langs komt om naar jouw verbinding te kijken. Laat je weten wat hier uit is gekomen?


@Sanne_M is met vakantie, dus ik neem het even over. Ik begrijp dat er vandaag een monteur langs komt om naar jouw verbinding te kijken. Laat je weten wat hier uit is gekomen?


Ik had een telefonisch contact met een monteur. In de basis lukte alles. Ook op de goede telefoon.  Tot ik de WiFi versterkers weer ging installeren. Nadat ik alles had doorlopen, zei de app dat ik moest inloggen bij “unknown”. 
 

Ik ben er achter dat dit een andere telefoon is. Mijn zakelijke telefoon. Ook al verwijder ik de apps. Hij blijft aangeven dat ik op dat apparaat moet inloggen. Kan ik dat nog wijzigen? 


Eerst de thuisapp proberen zonder versterkers en daarna de versterkers installeren is nutteloos. Bij het installeren van de versterkers veranderd alles. 

U doet op 1 of andere manier toch wat verkeerd. De thuisapp werkt met hetzelfde wachtwoord als het wachtwoord waarmee u in kunt loggen op de versterkers. Dat hoort gewoon te werken.


@Sanne_M is met vakantie, dus ik neem het even over. Ik begrijp dat er vandaag een monteur langs komt om naar jouw verbinding te kijken. Laat je weten wat hier uit is gekomen?


Kan er nog iemand antwoord geven op de vraag hoe ik er voor zorg dat ik de ene telefoon kan “verwijderen”? Zodat de juiste telefoon gebruik kan maken van de app! 


Eerst de thuisapp proberen zonder versterkers en daarna de versterkers installeren is nutteloos. Bij het installeren van de versterkers veranderd alles. 

U doet op 1 of andere manier toch wat verkeerd. De thuisapp werkt met hetzelfde wachtwoord als het wachtwoord waarmee u in kunt loggen op de versterkers. Dat hoort gewoon te werken.

Deze tips hebben niet geholpen? Je zou hiermee ook in moeten kunnen loggen op andere apparaten. Zo niet, doorloop de stappen dan opnieuw die je met de monteur hebt doorlopen, en zorg daarbij dat je zakelijke toestel de KPN Thuis app niet geïnstalleerd heeft staan en niet aan staat. Ben benieuwd hoe het dan gaat! 


Ik heb ook nog steeds problemen om in te loggen via de Thuis app (iOS). Zelfs na meerdere keren verwijderen en zelf een nieuwe mobiel (met transfer van oude data/instellingen). Op andere iOS apparaten werkt het gelukkig wel. Maar erg vreemd dat het op mijn mobiel steeds op ‘unknown’ blijf staan en dus onbruikbaar. M’n mobiel helemaal compleet resetten vind ik iets te veel van het goede..


Helaas werkt het bij mij ook niet. Heb wederom alles opnieuw gedaan. Maar zodra de WiFi versterkers gekoppeld worden, krijg ik weer hetzelfde probleem. 
 

Nog andere opties KPN? Zie dat ik niet de enige ben met dit probleem.