Skip to main content

Ben mobiel klant bij KPN en het 3 in 1  bij xs4all. Als ik voor 3-1 naar jullie zou overstappen icm met sneller internet buitengebied, kan ik dan mijn xs4all internetadressen behouden?

gr

Hoi @moby11, welkom op ons forum. Als je nu overstapt van XS4ALL naar KPN raak je helaas de mailadressen kwijt. Als we straks samengaan kun je ze gewoon behouden, tegen die tijd kun je je abonnement ook wijzigen naar sneller internet buitengebied en je mailadres behouden.


dank thomas

kwestie van geduld dus


Daar komt het helaas wel een beetje op neer inderdaad.
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden! :blush:


Is het ondertussen al wel mogelijk om de xs4all emailadressen te houden na de overstap naar een KPN abbo?


Hoi @Vinkipedia, nog niet. Zodra daar verandering in komt zullen we je daarover als XS4all klant op de hoogte stellen.


Hi Thomas,

Wanneer zal dit ongeveer bekend worden?

Als ik mail adressen en aliassen kan behouden zou ik willen overstappen. Om de simpele reden dat XS4ALL geen 1Gb verbinding bied en KPN wel.
Is het uberhaupt mogelijk een periode, zeg 6 maanden XS4ALL mail adressen aan te houden of te laten forwarden zodat er tijd is om deze aan te (laten) passen bij diverse diensten?


Hallo @Grap Jas KPN is onlangs begonnen met de migratie van XS4ALL-klanten naar KPN, daar heb je of krijg je zeer binnenkort bericht van, dan raak je je mailadressen niet kwijt.

Als je nu bij XS4ALL opzegt en zelf overstapt naar KPN ben je je mailaccounts kwijt.

Providers dienen mailaccounts 6 maanden te bewaren, maar in de praktijk komt het er op neer dat als je eenmaal weg bent bij je vorige provider je niets meer kunt doen met je oude mailaccounts.

Advies: wacht de automatische migratie naar KPN af en pas daarna je abo waar nodig aan.

Succes.

 


Providers dienen mailaccounts 6 maanden te bewaren, maar in de praktijk komt het er op neer dat als je eenmaal weg bent bij je vorige provider je niets meer kunt doen met je oude mailaccounts.

Zowel bij XS4ALL als bij KPN blijven jouw mailboxen tot 6 maanden na beëindiging van het abonnement beschikbaar. Daarna komen ze te vervallen en gaan ze 3 maanden in quarantaine. Gedurende die maanden kan je ze dus ook niet als alias bij KPN emailadressen opvoeren.

Daarbij komt dat ik verwacht dat xs4all.nl pas na afronding van de xs4all → kpn migratie als alias bij een kpnmail.nl adres kunnen worden opgenomen.


Thanks JanD en wjb,

 

Wordt een leuke klus, aanpassen mail adressen, oja, XS4ALL kluis ook switchen.
De overgang naar welke provider dan ook, is een mooi moment om provider onafhankelijkheid verder te onderzoeken. 

 

Usenet provider als vervanger voor Newszilla, Keepass of Lastpass, eigen domein voor mail, NLziet, Amazon fire tv stick 4k


Wordt een leuke klus, aanpassen mail adressen, oja, XS4ALL kluis ook switchen.
De overgang naar welke provider dan ook, is een mooi moment om provider onafhankelijkheid verder te onderzoeken. 

Tip: Kijk eens bij mijndomein.nl of je daar een eigen domein kunt registreren.

Dat kost twee keer niets. 

Het domein kan je dan bij KPN aan jouw kpnmail.nl emailadressen koppelen zodat je emailadressen met dat domein als alias vast kunt leggen.

Zelf heb ik het domein wjb4all.nl daar geregistreerd voor €0,95 per jaar en de @wjb4all.nl mailadresen als alias aan mijn @kpnmail.nl mailadressen gekoppeld.

Zie ook

 

 


Meer informatie op https://www.xs4all.nl/overzicht/