Skip to main content

Sinds een maand ongeveer wordt het internet signaal naar de modem verbroken op de Experia V10a modem.

Wifi verbindingen en interne netwerkverbindingen blijven gewoon verbonden maar er is dus geen toegang tot internet zowel bekabeld als wifi.

Na een 2-tal minuten komt het internet signaal dan automatisch terug, ofwel na een reboot van de Experia V10a.

ik test nu al enkele dagen met enkel mijn laptop rechtstreeks aangesloten op een lan poort van de Experia V10a, er hangt dus niets anders aan wat storing kan geven.

 

Volgende zaken werden reeds uitgevoerd maar bleven dus zonder gunstig resultaat:

  • Experia V10a reboot 
  • Experia V10a factory reset
  • Glasvezel toegangspunt van de stroom gehaald voor een uur.
  • Nieuwe cat6 UTP kabel tussen laptop en Experia V10a
  • reboot laptop
  • Nieuwe utp kabel tussen Experia V10a en glasvezel toegangspunt.
  • Mijn eigen asus modem/router aangesloten rechtstreeks achter de glasvezel. De verbinding blijft stabieler, maar de snelheid van de verbinding wordt dan afgekapt op 50Mbit i.p.v. de 200Mbit waarvoor ik betaal, dus dat is ook niet echt de beste oplossing.

Ik heb dus vrijwel alles gedaan in mijn mogelijkheden om uit te sluiten dat het probleem zich door/bij mij stelt.

Wat ik graag zou willen: monitoring van mijn internet signaal van bij KPN tot aan mijn modem.

Een nieuwe modem.

 

Het is erg lastig wanneer je thuis moet werken en het internet er steeds uit ligt.

 

Alvast dank

Welkom op ons Forum @Dhuysman! Complimenten voor de stappen die je ondernomen hebt om dit probleem opgelost te krijgen. Als de bekabelde verbinding continue wegvalt, is er vaak iets aan de hand met het signaal dat naar het aansluitpunt toe loopt. Het is daarom verstandig om je verbinding door te laten meten door ons. Heb je al contact gehad met onze klantenservice? Ons nummer is 0800-0402. 


Beste Lisa, bedankt voor je antwoord.

Ik heb met jullie support gebeld en mijn modem zal vervangen worden. Hopelijk is dat de oplossing.

Vriendelijke groet,

Danny


Helemaal goed! Ik hoop het ook :blush: