Skip to main content

Sinds vorige week heb ik een abonnement bij KPN, 1GBPS up en down. Hiervoor zat ik bij YouFone(Xperiabox 10) en ervaarde vaak tijdens het gamen problemen met de stabiliteit van mijn internetsnelheid, ik had destijds een abonnement van 250mbit up en down. Doordat ik ervan uitging dat het probleem bij YouFone zelf lag, heb ik besloten om over te stappen naar KPN. Helaas tot op heden ervaar ik hetzelfde probleem en ben eigenlijk ten einde raad. De monteur is langsgeweest en heb uitgesloten dat het niet aan het KPN netwerk zou liggen. Hij heeft namelijk het glasvezel kastje in de meterkast vervangen, overigens is het modem (Xperiabox12) dus een week oud.

 

Ik ervaar dat mijn internet dropt van 1GBPS naar 8Mbps wanneer ik stream en game met vrienden op discord. Wanneer ik een speedtest aanzet tegelijk met de eerder genoemde activiteiten die zorgen voor de internetsnelheid drop, lijken de problemen op Wifi en bekabeld op een andere laptop niet te bestaan. (Alhoewel ik deze apparaten niet gebruik om te gamen) Overigens heb ik ook een nieuwe UTP 7 kabel gekocht waarbij ik hetzelfde probleem ervaarde.

Het enige waar ik nu nog aan kan denken, is dat het toch aan mijn netwerkkaart van mijn hardware/PC kan liggen. Zou iemand hier nog ideeën hebben waar het probleem mogelijk nog in zou kunnen liggen?

Hoi @Enhpad, welkom op ons forum! Jullie hebben bijna alles wel uitgesloten zo.

  • Kun je toelichten hoe je je netwerk verder ingericht hebt?
    • Gebruik je naast de experiabox en je PC ook nog andere netwerkapparaten?
    • Kun je die eens uitsluiten?
  • Heb je ook een ander bekabeld apparaat om het mee te testen? 
  • Wat voor netwerkkaart heb je in je PC zitten?
    • Heb je al naar de instellingen en updates daarvan gekeken?

@Thomas 

Thanks voor jouw reactie Thomas!

Ik had helemaal uitgesloten dat het niet aan andere interferenties kon liggen.

 

Inmiddels heb ik het probleem opgelost, er zat bloatware op mijn Lenovo Computer (Lenovo Vantage) die het 'internet bandbreedte ' reserveerde voor games. Zelfs als deze games offline waren, dit resulteerde in drops van 1gbps naar 8mbps. 😅

 

 


Oh wauw dat is wel een heel verschil inderdaad! Bedankt voor je terugkoppeling @Enhpad!