Skip to main content

Goedemiddag!

 

Ik heb af en toe problemen met mijn bekabelde internet. Het internet valt om de zoveel minuten weg op het moment dat ik op mijn computer aan het werk ben. Mijn laptop is verbonden via de wifi en daar kan ik het internet op blijven gebruiken. Het gaat dus echt om het bekabelde internet dat via het lichtnet is aangesloten op mijn vaste pc die ik naast mijn laptop gebruik. De lichtjes van de adapter op het lichtnet branden allemaal netjes op het moment dat het internet weg valt. Op het moment dat ik bijvoorbeeld in de avond aan het gamen ben, dan valt het internet nooit weg. Alsof de instellingen dan vast blijven staan of iets dergelijks. Resetten van het modem al meerdere keren gedaan en op alle verschillende manieren. Het probleem blijft. Een melding als dit zie ik dan ook meerdere keren voorbij komen. Het modem dat ik heb is de V10. Kunnen jullie mij helpen?

 

Alvast bedankt en groeten Rick!

 

 

@rvanhemert90 Goedemorgen Rick! Ik begrijp dat je alleen ruzie hebt met de bekabelde internetverbinding, op andere apparaten (via WiFi) gaat het wel goed. Dat is opvallend. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Ik begrijp dat je de melding over de default gateway, en het wegvallen van de internetverbinding, echt alleen op de computer merkt. Klopt dat? Hoe gaat het hier in de tussentijd mee? Maakt het verschil als je de kabel die naar de computer gaat in een van de andere gele ethernetpoorten van de Experia Box aansluit? En heb je al geprobeerd hoe het gaat als je (eventueel tijdelijk) een andere internetkabel aansluit tussen de computer en Experia Box? 


@Alexandra Goedenavond Alexandra! Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Al een behoorlijke tijd, ongeveer nu een jaar. In de tussentijd zijn wij verhuisd en nog steeds blijft dit een probleem. Zoals ik in mijn bericht heb vermeld is de computer verbonden via het lichtnet (dus een draadloze verbindingset van kpn). De internetkabel tussen deze draadloze verbindingset en de PC heb ik wel vervangen. Dit blijkt ook niet te helpen. Ik hoor het graag!

 

Groetjes Rick!


Hallo @rvanhemert90 

 

Ligt vrijwel zeker aan die draadloze verbindingsset, welke heb je en heb je de tips op deze pagina al gevolgd?

Als test zou je ook kunnen proberen om je PC eens direct aan te sluiten met 1 kabel tussen de Experiabox en je PC.

 


@rvanhemert90 Hi Rick, dan moeten we verder kijken natuurlijk! Heb je de tips van GeSp hierboven al kunnen bekijken en uitproberen? Ik ben ook benieuwd wat daar uit komt.