Skip to main content

Heb zins 28-3 glasvezel van kpn en tijdens de start van de bekabelde pc heb ik de ene keer meteen internet en de andere keer verbonden netwerk maar geen internet, probleem oplosser probeert adapter te resetten en opnieuw op te starten soms werkt in 1 keer soms duurt het wel 4 of 5 pogingen. wifi doet het wel elke keer naar mijn weten. wat kan het probleem zijn? had dit probleem niet 1 keer met de vorige provider/modem

Hi en welkom op ons forum @Ben Zingstra.

Opvallend dat je wifi het wel doet en juist je bekabelde internet niet altijd. Meestal is het andersom 🙂 Internet via een kabel zou het gewoonlijk meteen moeten doen, inderdaad. Ik lees dat dat bij jou niet altijd zo is. 

Welk modem heb je, en hoe is jouw pc aangesloten? Zit er andere apparatuur tussen en zo ja, welke? Helpt het als je de ethernetkabel, die naar jouw pc gaat, op een van de andere gele ethernetpoorten van het modem aansluit? En áls je nog een andere internetkabel in huis hebt: sluit je pc eens (eventueel tijdelijk) met een andere kabel op het modem aan. Maakt dat verschil? 

Alle details zijn welkom. Zo maak je het zowel mij als andere behulpzame forumgebruikers gemakkelijker om met je mee te denken!


Bedankt voor de reactie. Modem is een 12. Pc is rechtstreeks aangesloten op modem op poort 3 door de monteur. Heb geprobeert op poort 1 en 2 bijde zelfde. Zal 4 nog ff proberen als ik thuis ben. Drivers zijn up-to-date. Heb helaas geen andere kabel om te checken. Heb beperkte kennis maar zat zelf aan een communicatie fout ofzo te denken tussen pc en modem want door probleemoplosser opnieuw instellen netwerkadapter werkt ie weer 2 op de 3 keer. 
hoop dat dit al wat verder helpt indien meer info gewenst zeg het maar


@Ben Zingstra Hmm, als poort 1 en 2 hetzelfde doen betwijfel ik of poort 4 nog verschil maakt, maar probeer het maar. Goed dat je de drivers al nagekeken hebt. Hoe lang is de kabel die tussen je pc en de Box 12 zit? En zit er geen andere apparatuur tussen? Eventueel kan ik je een andere kabel toesturen om het daarmee te testen. Vul je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in en geef je hier een seintje?


Kennelijk heeft poort 4 toch geholpen heb het probleem niet meer gehad de afgelopen dagen zins de kabel in poort 4 zit


Kan dus een loszittend stekkertje geweest zijn. Door ze te verwisselen merk je soms niet dat hij daarvoor een  beetje los zat. 


Helaas deed hij het vanochtend weer niet, en los zittend stekertje die zich zelf fix door de pc ethernetadapter te resetten lijkt me wel erg vreemd


Ik zou de netwerkinstellingen op de pc resetten, evt de netwerkkaart ook even apparaatbeheer verwijderen, opnieuw opstarten en opnieuw proberen. 
Dit ondanks dat het als een hardware probleem klinkt. 


dit lijkt een duidelijk geval van of een half-defecte kabel of een half-defecte ethernet kaart in de pc. Ik zou eerst een andere kabel proberen (te lenen). 


Zal dat met kabel even testen kan zijn dat die beschadigt is tijdens installatie van het modem. Is al wat ouder. Kaart sluit ik eerst ff uit. Is nog geen 6 maand oud en heeft met zelfde kabel en oude modem nooit gefaald. Dat zou dan betekenen dat ie op de dag van installatie stuk is gegaan dat is wel erg toevallig


ik zou mijn geld ook op de kabel zetten 😉


@Ben Zingstra Fijn dat je nog verschillende suggesties en tips gekregen hebt. We zien graag je bevindingen tegemoet!


Heb met een andere kabel geprobeert probleem blijft. hij faalt het vaakst in de ochtend mocht dat nog ideenen geven, en het opstart gedeelte van de netwerkkaart adapter fix met probleemoplosser lost het op want een gewone restart fixt vaak. Begin zelf aan het modem te twijfelen beschadigde poorten ofzo, dat is het enige onderdeel dat verandert is de setup van het moment dat alles nog probleemloos was


Als dr probleemoplosser het oplost, denk ik aan windows, en mijn voorgaande suggestie over verwijderen en herinstalleren van de netwerkkaart. 


als je in de netwerk instellingen kijkt als je pc geen internet heeft geeft de adapter dan wel een link aan maar geen internet?

knipperen de lampjes op de netwerk poort waar je pc op zit wel bij het modem ondanks dat je geen internet hebt ?

als de lampjes niet knipperen en je pc geen link ziet gaat dit in de hardware zitten

als de lampjes wel knipperen maar geen internet op de pc dan moeten we het in ip instellingen in de PC zoeken


Ga gewoon even in je Router/modem (experiabox) kijken. 

Bij de box 12 staat er een wachtwoord onderop. De Admin is default Admin

Intijpen in de browser op je PC in de url http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

Nu moet je eerst je wachtwoord opnieuw zetten, uitloggen en weer opstarten met dezelfde link. 

Een wereld van informatie gaat nu voor je open. 


@EAZ1964 Probleem oplosser is 2 delig resetten en opnieuw opstarten, kennelijk is het opnieuw opstarten het geen dat het fixt. want zonder de probleem oplosser te gebruiken en opnieuw opstarten fixt het ook

@Appelzaadje zowel bij geen internet als wel internet doen de lampjes het zelfde


@EAZ1964 heb voor de zekerheid verwijdert en geherinstalleert


Resetting the network stack

  1. Type ipconfig /release and press Enter.
  2. Type ipconfig /flushdns and press Enter.
  3. Type ipconfig /renew and press Enter. (This will stall for a moment.)
  4. Type netsh int ip reset and press Enter. (Don't restart yet.)
  5. Type netsh winsock reset and press Enter.

Kan ook nog wel eens helpen


update na opnieuw installeren driver ging het tot gister/vandaag goed, heb nu network stack reset gebrobeert