Skip to main content

Sinds begin dit jaar werken sommige websites niet goed wanneer het apparaat dat gebruikt wordt om deze websites te bezoeken is aangesloten via een netwerkkabel.

 

Enkele voorbeelden van websites die niet goed werken:

  • youtube.com
  • gmail.com
  • maps.google.com
  • mijn.kpn.com/#/producten

De sites worden niet, onvolledig of tergend langzaam (lees: kwartieren) geladen. Hieronder een screenshot van YouTube. (Firefox en Ungoogled Chromium side-by-side):

Andere websites, zoals bijvoorbeeld nos.nl, werken prima. Via WiFi werkt alles naar behoren.

We hebben een Experia Box v9. We hebben getest met vier verschillende kabels (waarvan 1 gloednieuw) in alle vier de poorten en drie verschillende computers met twee verschillende besturingssystemen (twee keer Windows 7, een keer Pop!_OS 20.04). In alle mogelijke configuraties doet hetzelfde probleem zich voor. Twee laptops (Win7, Pop!_OS) zijn ook getest op een ander netwerk en werken daar zowel via WiFi als aan de kabel naar behoren.

De Experia Box is vier keer gereset, waarvan twee keer een factory reset. Een van die factory resets is uitgevoerd via de Service Tool Bekabeld Internet en een keer door met een paperclip aan de achterkant van het apparaat de resetknop in te drukken.

De klantenservice kan mij niet verder helpen en heeft me doorverwezen naar dit forum. Wat kunnen we doen om dit op te lossen?

Hoi @cvnierop . Welkom op het forum.

Dat is heel merkwaardig en ik ben blij dat je al zoveel getest hebt. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hoi @cvnierop . Welkom op het forum.

Dat is heel merkwaardig en ik ben blij dat je al zoveel getest hebt. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hoi @Erwin_ , bedankt voor je antwoord. Ik heb m’n profiel aangevuld.


Heb jij ook een mobiel nummer? Zo ja, zou je die in je profiel kunnen zetten en mij een seintje geven? Ik denk dat we even moeten bellen.


Hoi @Erwin_ , ik heb m’n mobiele nummer toegevoegd. Er is wel een kleine kanttekening. Ik beheer het account van mijn ouders. Op m’n telefoonnummer na is hun informatie ingevuld en dit is ook hun probleem, maar ze hebben niet de technische kennis die ik heb. Ik woon echter op ongeveer anderhalf uur rijden, dus als er daadwerkelijk iets gedaan moet worden, dan moet dat even goed worden afgesproken.


Leuk je even gesproken te hebben, @cvnierop . Ik krijg je ouders nu niet te pakken.

Ik zal morgen even een nieuwe poging doen. Mocht je een tijdstip weten waarop ze -zeker weten- thuis zijn, laat maar weten.  Ik werk zelf van 10:00 tot 14:00


Hoi @Erwin_ , bedankt voor het prettige gesprek en de hulp. Er zou morgen tussen 11:00 en 14:00 iemand thuis moeten zijn.


@cvnierop Ik heb je moeder zojuist gesproken. Er komt een nieuwe experiabox die kant op. De v9 kan bij een PostNL punt omgeruild worden. 

De SMS met logistieke informatie gaat naar jouw mobiele nummer. Ik ga er van uit dat jij het verder met je ouders regelt? 

Als de problemen blijven wil ik dat uiteraard ook graag weten. 


Hoi @Erwin_ , bedankt voor de hulp! Ik zorg ervoor dat ze de box ophalen en dat ‘ie geinstalleerd wordt.

Klopt het dat de oude box nu helemaal niet meer werkt?

 


Huh? Nee, dat is niet goed. Die hoefde alleen maar 10 minuten uit.   Verder is er vanuit hier niks veranderd.

 


(het duurt soms even voordat de DSL weer opkomt. Had je gisteren wel weer verbinding?)

 


Hoi @Erwin_ ,

 

Voor zover ik het begrepen heb heeft m’n moeder een halfuur gewacht met mij vertellen dat zowel internet als telefoon nog niet terug waren. Ik heb haar toen gevraagd een reset te doen (met paperclip op het apparaat). Een halfuur daarna werkte het nog steeds niet.

 

Ik begrijp dat ondertussen internet weer terug is (sinds vanmorgen). De telefoon ligt er nog steeds uit.

 

De nieuwe box is gearriveerd bij het ophaalpunt. Die zijn ze nu aan het ophalen, dus laten we hopen dat het probleem daarmee zichzelf oplost.


Hoi @Erwin_ ,

De nieuwe box is aangesloten en mijn moeder meldt dat alles naar behoren werkt. Hardstikke bedankts voor de hulp!


Goed om te lezen. Nu hoop ik uiteraard dat die vreemde storing niet weer de kop op steekt.

Je weet me te vinden mocht er, onverhoopt toch iets mis gaan.