Skip to main content

@JeroenFr Erg jammer dat er geen oplossing via de monteur is vermeld. Zou mij en misschien anderen kunnen helpen. Ik zit met exact hetzelfde probleem. Telefonisch kon KPN mij niet helpen. Moet haast wel met de instellingen in de modem te maken hebben. Heel graag een reactie!

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Jan van der Meulem, welkom hier. 

Je geeft aan dat WiFi werkt, maar via een kabel niet. 

Voor de zekerheid: heb je ook een andere kabel geprobeerd en ook een andere poort op de modem? Gebeurt dit op 1 laptop/pc of op meerdere? 

Wat is er telefonisch gesproken en zijn er nog vervolgstappen genomen? 


Dank voor je reactie!

Alles heeft een paar jaar prima gewerkt en plotseling gestopt.

Ik werk in Windows 11 Pro en heb het volgende ondernomen, overigens in willekeurige volgorde:
1. Nieuwe kabel rechtstreeks op de Experiabox v10 in verschillende
    poorten geprobeerd
2. Ipconfig /release en Ipconfig /reset renew
3. Glasvezelmodem half uur uit
4. Modem reset meerdere keren helpt soms voor korte tijd.
5. Andere computer geprobeerd
6. Norton uitgeschakeld en tijdelijk verwijderd.​​​​​​​
​​​​​​​7. Herstelopties uitgevoerd o.a. Windows opnieuw geinstalleerd.

Er is geen VPN

Telefonisch is de modemreset geadviseerd. Inmiddels twee wifiadapters gekocht en die werken zij het trager dan de kabel. Daar gaat dus mijn voorkeur wel naar uit. 


Dankjewel voor dit overzicht. Bij punt 5 kan ik niet anders concluderen dat dat het aan je modem ligt, de kans dat 2 computers defect zijn acht ik minimaal. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Je hebt nu de V10 zonder de toevoeging A toch? 
 


Beste Alex,

Vanmorgen opnieuw gebeld met KPN. Er komt overmorgen een andere modem, een V12. Ik zal laten weten of dit werkt.

 


Gaat het om 1 pc die niet werkt? Is niet gewoon de netwerkkaart kapot?


Nee, ik heb op een andere desktop en een laptop hetzelfde probleem. Ook met een nieuwe kabel (zie eerdere reactie)


Heeft u ook tv ontvangers van KPN? Werken die wel bekabeld? 


Zeker


Zeker

Waar is dit een antwoord op? Heeft u tv ontvangers? Werken die bekabeld? 


Beste Alex,

Vanmorgen opnieuw gebeld met KPN. Er komt overmorgen een andere modem, een V12. Ik zal laten weten of dit werkt.

 

Zeker

Waar is dit een antwoord op? Heeft u tv ontvangers? Werken die bekabeld? 

Die werkt bekabeld


Dankjewel voor dit overzicht. Bij punt 5 kan ik niet anders concluderen dat dat het aan je modem ligt, de kans dat 2 computers defect zijn acht ik minimaal. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Je hebt nu de V10 zonder de toevoeging A toch? 
 

Profiel ingevuld


Vandaag nieuwe Experiabox V12 ontvangen. Alles werkt weer als een zonnetje.


Fijn om te lezen dat alles weer goed werkt! 


Reageer