Skip to main content

Goedenavond,

Recent ben ik verhuisd naar een andere woning. Het ISRA punt bevindt zich in de woonkamer. Ik zie een voor mij onbekend apparaatje met een CAT 5e netwerkkabel, maar ik weet niet waarvoor het is. 
De vorige bewoner zei dat het voor de interne internet verbinding boven was omdat op die verdieping zich een UTP wandcontactdoos bevindt. 
 

Tijdens het klussen is boven vlakbij het UTP wandcontactdoos een CAT6 netwerkkabel netjes afgewerkt onder het laminaat door een gat door de slaapkamer. Ik heb de andere connector in een LAN poort van de modem aangesloten. Toen ben ik naar boven gegaan en de ene connector van de CAT6 netwerkkabel in mijn laptop aangesloten om te zien of er bekabeld internet is, maar dat was niet zo. 
 

Weten jullie meer?

 

 

 

 

Waar gaat het rechtse snoertje heen vanaf het vreemde apparaatje? Is er nog een 2de utp poort op dat apparaatje? 


Waar gaat het rechtse snoertje heen vanaf het vreemde apparaatje? Is er nog een 2de utp poort op dat apparaatje? 

Geen idee waar het rechtse snoertje heen gaat. Er is maar 1 UTP poort op dat apparaatje.


Ok. Welke tekst staat hier?

 


Ok. Welke tekst staat hier?

 

Er staat: ADAP POP/UAE. 


Dat zegt me niks. Via Google vind ik er ook niks over. Lijkt me het beste om dat kastje niet te gebruiken. Dus de utp kabel er uit te halen.

Er loopt geen utp kabel naar boven? Ik zie nog een samengebonden bosje liggen, is dat een utp-kabel? 


 

@myyogurt Zelf zou ik dat apparaatje niet meer gebruiken, iets met een tweelingsnoertje, als ik goed kijk zie ik iets met 380 mA, klopt dat? Dan heeft dat m.i. met een voeding te maken...

 

 


Is dat soms een media converter van een pof home network ?

 

 

Plastic Optical Fiber of POF is een glasvezel netwerk oplossing die speciaal is ontwikkeld voor gebruik in woonhuizen, MKB of kantoor omgeving. Het grote voordeel van een POF netwerk is dat het heel eenvoudig en snel door iedereen is aan te leggen.

https://www.netwerkproducten.com/service/glasvezel-netwerk-pof

 

 

 


@myyogurt 19DT2120 heeft inderdaad gelijk. Zie hier voor meer info https://manualzz.com/doc/6989260/--pof-netzwerkkomponenten

Sorry, het is dus niet niet zomaar een “tweeling snoertje”… excuus.


Ah, dat verklaart het waarschijnlijk… Het rechtse snoertje hadden wij verwijderd en van de twee dunne kabels was er één met een rood stipje. De kabel verloopt door tot zolder. 
 

Dank voor de linkjes, ik ga mij erin verdiepen. Even kijken hoe ik dit dan werkend kan krijgen dmv de UTP wandcontactdoos. Mijn intentie was om met de netwerkkabel boven de tv-ontvanger aan te sluiten omdat bekabeld internet beter is voor 4K tv-kijken…

De netwerkkabel van de POF adapter heb ik in een LAN poort van de KPN box aangesloten, maar dat hielp niet. 


@myyogurt 19DT2120 heeft inderdaad gelijk. Zie hier voor meer info https://manualzz.com/doc/6989260/--pof-netzwerkkomponenten

Sorry, het is dus niet niet zomaar een “tweeling snoertje”… excuus.

Dan zal er dus boven ook zo'n apparaatje moeten zitten?

Als het werkt: leuk. Anders gauw vervangen door een fatsoenlijke utp kabel.


Er loopt geen utp kabel naar boven? Ik zie nog een samengebonden bosje liggen, is dat een utp-kabel? 

Nee, alleen de POF kabel naar boven. Dat samengebonden bosje is een UTP kabel, ja, maar die wordt gebruikt voor in de woonkamer voor een ander apparaat.


@myyogurt Zelf heb ik deze kabel in huis liggen https://www.allekabels.nl/ftp-kabel/7279/1062399/netwerkkabel-per-meter-sftp-cat6.html beetje stug, maar wel 100% koper voor langere afstand (bijv. beg.grond naar zolder)


Is inderdaad zoiets.

Pof media convertor , maar om het te gebruiken moet je er boven dan ook 1 hebben extra stroom adapters etc, maar inderdaad gewoon kijken of je de pof kabel kan vervangen voor Mooie netwerkkabel.


Ik heb de kabels eruitgehaald en ik zie maar één kabel dat rood is. T en R lees ik. Daarnaast zie ik een ingang bij het apparaatje. 
 

 


Boven ziet het er zo uit:

 

Lampje brandt constant als ik de andere connector in mijn laptop aansluit, maar geen internetverbinding. Haal ik de kabel eruit, knippert het licht rood bij de UTP wandcontactdoos. 


Die pof media converters moeten natuurlijk ook via een adapter aan stroom komen!

Dus word het uitzoeken wat het nodig heeft.Zal wel iets van 5V zijn.