Skip to main content

Ik heb hier over al eerder een topic aangemaakt zo’n 2 maanden geleden.

 

Mijn probleem is dat mijn internet telkens terugvalt naar 1/2mbps in plaats van 90/100mbps die ik hoor te hebben. Het modem resetten helpt de helft van de tijd, zit nu op 9/10mbps.

 

Kan hier iets aan gedaan worden? Heeft iemand anders dit probleem?

 

Zoals ik al eerder aan heb gegeven had ik voordat ik naar KPN overstapte nooit een probleem met mijn internet van T-mobile maar nu heb ik telkens problemen. Het kan dus niet liggen aan de bekabeling in het huis of iets dergelijks.

 

Gaat KPN dit oplossen of moet ik telkens mijn modem resetten?? Als hier geen oplossing voor gevonden kan worden stap ik zodra ik de kans krijg toch weer over want dit is te gek voor woorden. Als ik mijn modem niet zou resetten zou ik vast zitten met 1-10% van mijn snelheid 😲

 

De modem telkens te moeten resetten is geen oplossing.

Hallo @ForumnaamRoy , dan had je beter in je 1e topic verder kunnen gaan. Nog een topic overhetzelfde onderwerp openen is niet zinvol, werkt verwarrend, je wordt er niet sneller mee geholpen en is tegen de huisregels.

Zie mijn reactie in je 1e topic.


Zie mijn reactie in je 1e topic.

Werk jij voor KPN? 

 

Zoals je kan lezen is de modem iedere keer resetten geen oplossing, waarom moet ik telkens mijn modem resetten? Slaat toch nergens op? 

 

Stel je hebt een auto en rijdt op de snelweg, die auto kan ineens niet harder dan 10 km/u en dan ga je naar de fabrikant en die zegt : ja gozer je moet je auto dan opnieuw aan en uit zetten dan werkt ie weer prima!

 

Is toch absurd? 


Hallo @ForumnaamRoy in je 1e topic staat dat alles weer goed werkt.

Nee, ik werk niet voor KPN, maar ben een mede-forumlid.

Als ik het goed begrepen heb, heb je een koper-aansluiting.

Heb je de DSL-kabel tussen IS/RA-punt en modem als eens opnieuw ingeplugd of vervangen?

Welk merk en type modem heb je?

Als je inlogt in je modem kun je de snelheid uitlezen die binnenkomt op het modem, is dat ook ongeveer je abo-snelheid?

 

 


Hallo @ForumnaamRoy in je 1e topic staat dat alles weer goed werkt.

Nee, ik werk niet voor KPN, maar ben een mede-forumlid.

Als ik het goed begrepen heb, heb je een koper-aansluiting.

Heb je de DSL-kabel tussen IS/RA-punt en modem als eens opnieuw ingeplugd of vervangen?

Welk merk en type modem heb je?

Als je inlogt in je modem kun je de snelheid uitlezen die binnenkomt op het modem, is dat ook ongeveer je abo-snelheid?

 

Internet is weer kut.

Ligt niet aan de kabel tussen het ISRA punt en de modem, ook niet aan het ISRA punt zelf dit heeft altijd goed gewerkt en is niets aan veranderd.

Het is een KPN Box 12, modem geeft 100mpbs aan maar een speedtest gaat maar tot 10mbps deze keer.

Zodra dit gebeurt is het enige wat helpt het modem resetten, niet aan/uit zetten maar volledig resetten.

 

edit:

Modem volledig gereset en speedtest geeft weer gewoon 93mbps aan.


Hallo @ForumnaamRoy mocht het euvel weer optreden, dan even bellen met 0800 0402, misschien is er iets met de verbinding of het modem loos.