Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben vorige week overgestapt van T-mobile internet thuis naar KPN, bij beide had/heb ik een 100mbit abonnement maar ik merk een zeer groot verschil in bruikbaarheid.

 

Toen ik nog bij T-mobile zat kon ik het zo gek niet maken (4 verschillende streams open op 1080p, YouTube, Mobiel op WiFi, Downloaden etc.) en had ik nooit problemen met mijn internet.

 

Nu zit ik bij KPN en kan ik bijna niets, ik heb 1 stream open op 1080p en zodra ik ook maar iets anders probeer te doen, bijv. YouTube openen of zelfs Google Maps openen en de stream begint te haperen en alles laad super langzaam in. De eerste dag nadat ik overgestapt was deed ik een potje Valorant en daar had ik ook netwerk problemen. Ik gebruikte op Chrome de Cloudflare DNS maar dit zorgde ook voor problemen.

 

Ik hoopte dat dit kwam doordat het net na de overstap was en misschien nog niet alles helemaal soepel liep om een of andere reden maar het is nog steeds hetzelfde.

 

Ik betaal 15 euro meer in de maand maar zo voelt het echt niet. Nog geen week bij KPN en ik begin al spijt te krijgen dat ik overgestapt ben.

 

Mijn vraag is heeft iemand anders ditzelfde probleem? En is dit iets wat op te lossen is of ben ik beter af om gewoon terug naar T-mobile te gaan?

Hallo @ForumnaamRoy ondervind je die problemen bekabeld of draadloos?

 


@JanD alles is bekabeld


Hallo @ForumnaamRoy als je glasvezel hebt, heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een fabrieks-reset gegeven?

Indien koper, de modem/router al eens gereset?

 


Na het resetten van de modem werkt het zoals het hoort, bedankt.

Het viel me nu ook pas op dat voor het resetten van de modem ik maar 10Mb/s i.p.v. de 100Mb/s wat de oorzaak was van het haperen.