Skip to main content

Ik heb 200/60 internet dsl abonnement met Experia V10.

De laatste tijd valt de snelheid steeds verder terug. Vandaag staat de snelheid op 56/42 nadat ik het modem heb gereset. Het was nog erger voor de reset. Snelheid is gemeten met bekabelde computer.

 

Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat het netwerk zo gammel was. 

 

Wil je inloggen in het modem? Daarna naar status gaan en dan naar geavanceerd.  Kan je daar een screenshot van plaatsen?


 


Dit ziet er wel heel netjes uit hoor. Wat heb je zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Heb je ergens een switch zitten of draadloze verbindingsets? D'r snelheid die binnenkomt is precies zoals je abonnement is.


Er zit 1 bedrade switch en 2 wifi AP op.


Wil je testen met alleen een bekabelde pc of laptop? De rest even loskoppelen. En dan even testen met speedtest.net ben benieuwd wat daar uit komt.


Het werkt nu weer normaal 177/58.


Heb je getest zonder randapparatuur?


Nee alles hangt er nog aan, dus het zal redelijk okay zijn.


Maar bedankt voor de instructies, als de snelheid weer kuren krijgt zal ik opnieuw status van het modem checken.


Sowieso is de snelheid die binnen komt goed. Ik verwacht dat het probleem  wordt veroorzaakt door iets na het modem.  Het lijkt op een aderbreuk of een slecht werkende connector.  Loop je bekabeling even na. Kijk ook af en toe even op die pagina waar je een screenshot van liet zien. Vooral de actual rate moet zijn en blijven zoals nu. En gebruik vooral nooit iets van draadloze verbindingssets. 


Okay, ik heb  alles los getrokken en nagelopen. Het is een poort op de AP die rot loopt doen. Elke andere poort doet het dus veel beter. Het wordt tijd om de AP te vervangen. Dankjewel.