Skip to main content

Eind oktober na het verlengen van mijn 5 Prive telefoon abonnementen een aanbieding gehad voor tv en internet. Klonk goed, alles zou kosteloos geregeld worden zodat eea per 1 december zou werken. Huidige aanbieder opgezegd. Wel een bevestiging per mail gehad, maar er werd maar geen contact opgenomen betreft een afspraak om glasvezel aan te leggen. Tevens kwam in de overeenkomst nergens naar voren dat alles kosteloos aangelegd zou worden, evenals een monteur die uit service alles werkend zou maken, kosteloos..

inmiddels ruim een maand en 9 telefoontjes verder.. iedereen bij kpn roept wat anders, beloftes worden niet nagekomen.. 2,5 een boze mail gestuurd naar afdeling opzeggen, zou binnen 14 dagen reactie krijgen.. niets gehoord.. weer bellen, dit keer doorverbonden met kpn netwerk en die verbonden me door met delta glasvezel om die felbegeerde afspraak te maken.. wat zegt delta; kpn is onze concurrent dus wij doen daar niks voor…. Ik werd notabene doorverbonden!!!

weer met kpn gebeld, ze spraken schande van alles! Ik zou snel terug gebeld worden, nu 2 dagen verder.. niks meer gehoord.. mijn abonnement ging gisteren in, geen tv en geen internet.. huidige aanbieder gelukkig bereid om huidig abonnement op te schuiven, maar ga die maar verlengen denk ik.. heb in ieder geval net mijn tv en internet opgezegd bij kpn..

ik ben boos! Boos omdat ik een aanbieding krijg, maar vervolgens als trouwe klant, die netjes elke maand betaalt.. in de kou word gezet. Na tig telefoontjes niet geholpen wordt, door elke medewerker dus niet serieus wordt genomen kennelijk, en er geen manager of wie dan ook is die dit zich aantrekt!

Spijtig om dit te lezen. Lijkt de laatste tijd wel vaker fout te gaan met het laatste stukje aanleg van de glasvezelkabel. Was bij mij ook een drama en voor contact wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.  Ik hoop dat je opzegging in ieder geval wel goed wordt verwerkt. 

Ik ben ook nog steeds bezig om alles rond te krijgen want nog niet alles staat goed in de systemen van KPN in de achtergrond, overigens draait het inmiddels bij mij wel allemaal en werkt het naar behoren, dat dan weer wel.  Als je volhoudt heb je uiteindelijk wel een goede connectie maar het realiseren van de connectie is inderdaad een drama. Succes in ieder geval!


@Mart79 wat zegt de site van kpnnetwerk.nl over de status van jouw adres?


@Mart79 wat zegt de site van kpnnetwerk.nl over de status van jouw adres?

Ik heb geen idee.. ik ga ervan uit dat als ik een aanbieding krijg, men aangeeft dat het aanleggen mogelijk is en geen probleem is, dat dat goed is. Werk 70 uur per week, en als ik alles ook nog dubbel moet gaan checken…maar kennelijk wel nodig bij dit bedrijf..


Ik lees dat je al hebt opgezegd. Probleem speelt dus niet meer. 


Even reageren op een oude thread, maar helaas is dit nog steeds actueel…

Ikzelf heb in mei 2022 een glasvezel abonnement afgesloten bij KPN omdat Glaspoort in juni glasvezel zou leggen, en de aansluitingen (op de woningen) zouden in augustus 2022 gerealiseerd worden. Mijn bestaande Ziggo abonnement werd door de KPN opgezegd.

De aanleg was toen al vertraagd en zou pas in september 2022 gereed zijn. Aansluiten van de woningen zou oktober 2022 worden.

In oktober kreeg ik van KPN een mailtje dat ze mijn abonnement geannuleerd hadden, zonder verdere opgaaf van reden. Dit betekende dat mijn Ziggo abonnement automatisch vernieuwd werd waardoor ik al mijn bestaande kortingen kwijt raakte. Hierdoor was ik voor mijn Ziggo abonnement opeens tientjes per maand meer kwijt.

Gebeld met KPN en die verzekerde mij dat de aansluitingen voor het einde van het jaar gerealiseerd zouden worden en dat ik gewoon weer opnieuw het KPN abonnement aan kon vragen. Aldus geschiedde. Helaas gebeurde in december weer exact hetzelfde. Vanuit KPN werd het abonnement wederom zonder opgaaf van reden geannuleerd. Na vele telefoontjes kreeg ik uiteindelijk van een medewerker te horen dat een aanvraag automatisch geannuleerd wordt als deze niet binnen een bepaalde tijd geactiveerd kan worden.

Maar, tevens werd mij verzekerd dat nu de woningen vóór april 2023 zouden worden aangesloten. Omdat er op dat moment bij KPN een aanbieding liep waarvan ze niet helemaal wisten hoe lang die nog ging duren, werd mij aangeraden om voor de derde keer het abonnement aan te vragen.

Je raadt het al… April kwam en ging. Het abonnement werd weer geannuleerd. Ik weer bellen. KPN stuurde mij door naar KPN Netwerk. KPN Netwerk stuurde me door naar Glaspoort. Glaspoort stuurde me door naar Selecta Infratechniek. Selecta Infratechniek stuurde me weer terug naar Glaspoort. En bij Glaspoort kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat ik meteen aangesloten kon worden en er werd een afspraak gemaakt voor 28 april met de monteur. Maar die is nooit gekomen. Weer gebeld en dit keer kreeg ik te horen dat er helemaal geen aansluit afspraken gemaakt mochten worden omdat het glasvezel netwerk nog lang niet klaar was.

Maar, wederom kreeg ik te horen dat het vóór juli 2023 aangesloten zou worden.

Lang verhaal kort, inmiddels verwacht KPN dat de aansluitingen pas in 2024 worden gerealiseerd. Dat is dus bijna 2 jaar vertraging.

Eén ding weet ik wel: ik ga nooit meer een abonnement afsluiten bij KPN. Ik snap dat zij zelf er vrij weinig aan kunnen doen dat Glaspoort een wanprestatie levert. Maar de communicatie van KPN is werkelijk abominabel slecht. En dat geeft mij geen enkel vertrouwen voor de toekomst. Dus vooralsnog blijf ik maar bij Ziggo.