Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik ben niet origineel met deze topic…

Maar ook ik, haal bij lange na de beloofde snelheid niet binnen.

Sterker nog, gisteravond en vannacht de computer aan laten staan om een spel te downloaden... om te janken.

Uiteraard alle dingen gereset, 5 minuten van stroom af, klantenservice gebeld en steeds uit worden gekickt omdat de wachttijd te lang is. "Gechat" met een robot die niet verder komt dan de standaard dingen. Ik heb een hussel abbonement maar bekijk mijn waardes is.

Hoe KPN, hoe in godsnaam is dit mogelijk. 

Sinds twee maanden klant, maar al twee maanden rete slecht internet. Al vanaf de installatie.

Dit ook omdat ik 35 euro voor het abbonement zou betalen, maar ik al dik in de 60 euro zit en nog niet is opgelost. 

 

Foto 1: Dit is voor de reset (wifi)

Foto 2: Dit is bekabeld

Foto 3: Na de reset

 

Dag @J3ll3 welke snelheid zou je moeten halen? Wat zegt deze  site over de mogelijkheden op jouw adres?


Hai Joep1965,

 

Evengoed niet best…

 


Welk type modem heb je?


De standaard Expedia van KPN als bridge naar een Netgear EA7500


Heb je de v10? 


Hallo @J3ll3 haal de Netgear er eens tussenuit en meet bekabeld rechtstreeks op je modem (V10 ?????)

met alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Maak je gebruik van bonded koper of standaard verbinding?

 


Dat klopt inderdaad.


Hallo @J3ll3 haal de Netgear er eens tussenuit en meet bekabeld rechtstreeks op je modem (V10 ?????)

met alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Maak je gebruik van bonded koper of standaard verbinding?

 

Goedemiddag JanD,

 

Nagenoeg zelfde waardes wel iets meer, maar dan ook "iets meer" 😅

Verbinding is bonded koper.

Misschien wel wijs om te vermelden, KPN kan max 50 mbit/s leveren op mijn adres.

En daarom ook gekozen voor het Hussel abbonement. Meer heeft geen nut.

Hiervoor Ziggo gehad, kon tot 100 mbit/s leveren en ik kwam hier dan ook gemiddeld op de 97 mbit/s. Dit met dezelfde Netgear.


Ohja, en alles is ingesteld door de KPN monteur. Dit omdat ik zelf niet thuis ben in deze digitale wereld 😊


Ik vermoed dat er één lijn is uitgevallen.  Kan je inloggen in het modem? Zoja doe dat, ga naar status en dan naar geavanceerd.  Plaats daarvan een screenshot. Dan zien we het snel.


 


Oh, volgens zie ik dat "line 1" helemaal niks doet?


Je hebt het al gezien denk ik. Één lijn is uitgevallen.  Bel de klantenservice 0800-0402 en zeg dat je pairbonding hebt maar dat er één lijn is uitgevallen.  Er zal een monteur moeten komen.


Dank je/jullie wel! Ik zal het vervolg hier plaatsen.

Fijne dag nog en bedankt!

 


Update! 

Ondertussen een medewerker van KPN gesproken, en kon op afstand zien dat de line1 zo goed als dood was.

Aankomende maandag kan ik een nieuwe Experia V10 ophalen bij het afhaalpunt in mijn wijk.

Helaas was mijn huidige v10 slecht 2 maanden oud. Gevalletje pech, maar mooi opgelost dankzij de klantenservice en niet te vergeten, jullie op dit forum. Dank!


@J3ll3 ik wil je feestje niet verknallen maar dat een nieuw modem de oplossing wordt betwijfel ik ten zeerste. 


Ik laat het hier weten.

Het leek mij ook hoogst waarschijnlijk, maar zoals ik al zei, ik ben nogal digibeet. Maar logisch nadenken lijkt mij dat het software matig is ipv hardware.


Je zou nog kunnen proberen om de stekkertjes die in het istapunt zitten om te wisselen of in ieder geval even goed aan te drukken. 


Je zou nog kunnen proberen om de stekkertjes die in het istapunt zitten om te wisselen of in ieder geval even goed aan te drukken. 

 

En hier zit het probleem inderdaad.

Ik heb de stekkertjes van de Y splitter omgedraaid in het kastje wat op de muur gemonteerd is.

En dan brand line1 wel, en Line2 niet.

Logischerwijs zou je zeggen dat het in de Y splitter moet zitten.

Als deze dan in de doos zit kan ik deze dan omruilen. Maar misschien sturen ze alleen een andere modem op en heb ik nog niks. 

Toch maar weer even de klantenservice bellen.


Hallo @J3ll3, als het goed is komt er een nieuwe Y-kabel naar je toe. Verneem graag of daarmee het probleem verholpen is. 


Hallo @J3ll3, als het goed is komt er een nieuwe Y-kabel naar je toe. Verneem graag of daarmee het probleem verholpen is. 

Goedenavond,

Nee helaas, ik heb de nieuwe splitter mogen ontvangen, maar ook hierbij geen "Line2".

zal ik toch naar een nieuwe modem moeten?

 


 

Als je Y stuk vervangen is, en je kunt de werkende lijn omwisselen met de stekkers, dan ligt het voor de Y kabel.

Je probleem ligt zo te zien aan de lijn of centrale. Dit moet denk ik KPN oplossen. Dat wordt bellen.


 

Als je Y stuk vervangen is, en je kunt de werkende lijn omwisselen met de stekkers, dan ligt het voor de Y kabel.

Je probleem ligt zo te zien aan de lijn of centrale. Dit moet denk ik KPN oplossen. Dat wordt bellen.

Dat zal ik morgen maar is gaan doen dan. 

Wederom, dank zo ver 👍🏻


Wordt met de minuut erger... 

Services lampje brandt nu ook rood.


@J3ll3 verbaast me niet. Er had gewoon een monteur moeten komen. Je kunt em hier bestellen.