Skip to main content

ik ben vanaf Juli t/m. oktober 2021 werkzaam in het buitenland. dus kan mijn modem (experia V10)niet opnieuw opstarten voor 2 september. betekent dat na 2 september mijn modem dan helemaal niet meer bruikbaar is? of kan ik bij terugkomst de modem gewoon opnieuw opstarten. of moet ik dan weer een nieuwe modem vragen?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Waarom zou jij jouw V10 (zonder a) dan voor 2 september opnieuw moeten opstarten?


bericht gehad van kpn dat mijn modem (experia V10)opnieuw moet worden opgestart voor 2 September 2021. dit gaat helaas niet lukken omdat ik voor 3 maanden in het buitenland werkzaam ben.  ik kom pas half november terug . kan ik dan alsnog de modem gewoon opstarten of moet ik dan een nieuwe moded vragen bij kpn?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Omdat kpn in de email stelt dat de modem voor 2 september opnieuw moet worden opgestart. Anders zou het niet meer werken?


Omdat kpn in de email stelt dat de modem voor 2 september opnieuw moet worden opgestart. Anders zou het niet meer werken?

Had je dan voorheen wellicht een Telfort abonnement?

 


Klopt, daarvoor een telfort abbonnement


Dan wordt de aansluiting dus technisch overgezet van de Telfort architectuur (vlan 34 DHCP) naar de KPN architectuur (vlan 6 PPPoE).

Er zijn een paar (vijf) dagen dat beide architecturen actief zijn en in die paar dagen zal de configuratie van de V10 aangepast moeten worden. Als dat niet gebeurt zal de V10 daarna inderdaad geen connectie meer kunnen maken met het netwerk.

Past er iemand op het huis die even de stekker van de V10 uit het stopcontact kan trekken en er opnieuw in kan steken?


Ok, txs, zal de buurvrouw wel even vragen of ze dit wil doen. (Zij is A-technisch, dus fingers crossed)😆


@old_guy, weet je zeker dat het modem na migratie moet worden herstart?

Een dag of tien terug, is bij mij - als oud Telfort abonnee - de aansluiting overgezet naar KPN, waarbij het modem (de V10) zichzelf herstartte.

In de mail die ik voorafgaand aan de migratie ontving, stond dat het modem opnieuw opgestart moest worden, als er problemen werden ervaren.


Hi @old_guy,

Is het de buurvrouw gelukt? :smiley:

Wat staat er precies in jouw mail? Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee, als dat nog nodig is!