Skip to main content

Hi,

sinds enige maanden glasvezel van KPN. Nu ben ik er onlangs achter gekomen dat de Citrix verbinding welke ik nodig heb voor een applicatie niet werkt via mijn KPN verblinding. Zowel op WiFi als bekabeld heb ik dit probleem.

Het vreemde is als ik een VPN verbinding op zet via mijn werk (volgens onze IT afdeling nog op een oude techniek), het wel werkt. 
Op de nieuwe VPN verbinding van mijn werk werkt het ook niet. 
 

Had hiervoor ziggo. Geen problemen. Deze week bij mijn ouders op de Ziggo verbinding ook geen problemen. Dus ligt echt aan mijn KPN verbinding. 
Al gebeld met KPN, sta ergens op een lijst om de verbinding door te laten meten. Geen urgentie blijkbaar. Heb echt die verbinding nodig. 

wie kan mij helpen, heeft een tip of herkent deze problemen?

Hallo @Ruud_O , @wjb  en @Babylonia weten hier veel van, misschien dat zij je bij kunnen staan, ik heb ze even ingeseind.

Succes.

 


Heb jij een XGS-PON glasvezelverbinding?

Welke VPN methodiek wordt gebruikt bij de oude techniek?

Welke VPN methodiek wordt gebruikt bij de nieuwe techniek?


Dank voor de reacties. Ik zal navraag doen over welke techniek wordt gebruikt voor de VPN.

Hoe kan is zien of ik een XGS-PON verbinding heb? 
Heb de 1gbs van KPN.


Hoe kan is zien of ik een XGS-PON verbinding heb? 

Recent aangelegde glasvezelnetwerken zijn vrijwel allemaal XGS-PON.

Je kunt het herkennen aan de zwarte ONT (glasvezelmodem) waarbij het onderste ledje de tekst "Alarm" heeft.

 


Twee andere zaken zou je ook nog kunnen controleren.

  1. Gebruikt jouw werkgever aan haar zijde ook het subnet 192.168.2.0/24?
  2. Als je de ondersteuning van IPv6 op jouw computer uit zet, werkt het dan wel?

Ik wacht nog op reactie van onze IT afdeling. Wel geprobeerd met ondersteuning IPv6 uit. Helaas geen resultaat. 
 

Ik heb deze glasvezelverbinding:

 

 


@wjb het subnet wordt niet door mijn werkgever gebruikt. 
 

De oude VPN is via ip/sec en de nieuwe VPN is via SSL.


De oude VPN is via ip/sec en de nieuwe VPN is via SSL.

Hmmm, alle bekende oorzaken liggen nu wel achter ons.

Welke VPN cliënts (programma's) worden gebruikt?


@wjb er wordt gebruikt gemaakt van watchguard. Maar het lijkt mij niet aan de VPN te liggen, daar ik zonder VPN verbinding dezelfde problemen heb.

Het gekke is dat ik via mijn IMac geen problemen heb om de applicatie te draaien. 

Zou haast gaan denken dat het toch in de laptop zit, maar waarom het op een ziggo verbinding dan wel? 


Maar het lijkt mij niet aan de VPN te liggen, daar ik zonder VPN verbinding dezelfde problemen heb.

Bedoel je dan dat je zonder VPN verbinding ook geen Citrix verbinding op kunt zetten?

Resolved het domein van de Citrix omgeving wel in een IP adres?

Om dit te controleren zou je op de commandprompt het commando nslookup <domein> kunnen doen.

Wordt er daarbij alleen een IPv4 adres teruggegeven of ook een IPv6 adres?


Snap niet helemaal wat ik bij domein moet invullen. Maak gebruik van Citrix workspace. Het rare is dat ik gistermiddag wel in de applicatie kwam via Citrix. Echter liep deze na 5 minuten vast. Aantal keren geprobeerd, maar bleef vast lopen. Volgens IT kan het niet aan m’n laptop liggen. Heb nu een andere Windows laptop geleend. En hier werkt het wel gewoon. Denk dus dat het toch in m’n laptop zit. 


@Ruud_O Hoe is de situatie op dit moment. 

Werkt het inderdaad met een andere laptop? 


@Rutger_  ik heb gisteren een andere laptop van het werk gekregen. Na ochtend werken nog geen problemen met Citrix gehad. Zat hem dus in de laptop. Heel vreemd, omdat ik dit alleen op mijn KPN verbinding had.

Probleem is dus opgelost!

thx voor alle supportÂ