Skip to main content

Dit weekend ben ik tegen hetzelfde probleem aangelopen. De website was niet te bereiken op de laptop, tablet en telefoon. Op de laptop was hij niet te bereiken op zowel de wifi als via een kabel. Op de tablet en telefoons was de website niet bereiken via de wifi, maar wel via 4G. Nadat ik mijn laptop en telefoon heb uitgezet en na +/- 30 seconden te hebben gewacht, weer aan heb gezet kon ik weer bij de website.

Dit heb ik eens ergens gelezen, dit reset namelijk het ip-adres waarmee je met het internet verbonden bent.

Wellicht dat dit ook een oplossing is voor het gemelde issue.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Welkom @WouterVeltman! Leuk dat je ons gevonden hebt. Het herstarten van jouw modem kan inderdaad helpen wanneer je één bepaalde website niet kunt bereiken. Dit komt doordat je bij KPN geen vast maar een dynamisch IP-adres hebt. Het kan dus zijn dat je een nieuwe toegewezen krijgt na een herstart. Maar dat lost niet direct het achterliggende probleem op. Als je één specifieke website niet kunt bereiken, betekent dit doorgaans dat deze website jouw IP-adres heeft geblokkeerd. Het is dan zaak om contact met de webhost op te nemen om de blokkade te verwijderen.


Zoals Denise_ al aangaf dat is 100% een IP adres blokkade. Als dit via 4G doet krijg je andere IPadres van je mobiele aanbieder en niet die van je provider.


Geen idee waarom, maar ik dacht dat ik reageerde op een bestaand issue. Dat is ook af te leiden uit mijn reactie, echter blijk ik dus een nieuw issue aangemaakt te hebben. Mijn reactie en dit item zijn dus overbodig. Iig bedankt voor de feedback.

Dit topic kan gesloten worden.