Skip to main content

Voorheen hadden we hier in de stad Internet+Bellen Thuis Instap. De bijbehorende 50 Mbit/s down (en 5 up) was meestal consequent beschikbaar, gemeten met fast.com, speedtest.net e.d. Ook via Wifi (met eigen AP) ging het prima met die snelheid. En sneller internet was op dit adres toch niet beschikbaar via KPN.

Sinds kort zijn we overgestapt naar Hussel Internet 50 Mbit/s, om er iTV bij te kunnen krijgen. Ook is bij die overgang het ‘vaste’ nummer opgezegd. De iTV werkt goed.

De internetsnelheid echter is beroerd. Het beste tot nu toe is 17.6Mbps down en 0.8Mbps up, als enig apparaat aan de Experiabox (bekabeld). Na het doorlopen van de hele internethulptool inclusief factoryreset. En inderdaad, de postcodetool zegt nu dat er op dit adres maar hooguit 14 resp. 1 Mbit/s beschikbaar is! Dus goed dat ik geen sneller abonnement heb genomen maar… Waar is m’n snelheid naartoe dan? Gaat de iTV-bandbreedte (ook als ik die niet gebruik) van m’n internetsnelheid af soms?!

Ben bang dat we zodra het kan maar op kabelinternet gaan overstappen dan...

Welkom @mdruiter! Dat is wel apart. In dit geval lijkt het me handig als ik gelijk bij ons in de systemen kijk. Kan je nog bevestigen dat je dus eerst 50Mbit/s binnen kreeg. En dat dit ook volgens de website mogelijk was? En dat nu dus de snelheid ook via de postcodecheck is aangepast?

Vul even je profiel in en laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kijk ik voor je. 


Welkom @mdruiter! Dat is wel apart. In dit geval lijkt het me handig als ik gelijk bij ons in de systemen kijk. Kan je nog bevestigen dat je dus eerst 50Mbit/s binnen kreeg. En dat dit ook volgens de website mogelijk was? En dat nu dus de snelheid ook via de postcodecheck is aangepast?

Vul even je profiel in en laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kijk ik voor je. 

Beste Bram,

Zoals ik al schreef haalden we voorheen de 50Mbit/s over het algemeen prima. Of de postcodecheck dat toen ook beloofde weet ik niet zeker, want er was recent geen reden om dat te controleren, tot nu dus. Maar ik denk van wel. Lijkt er dus op dat de snelheid is aangepast…

Profiel ingevuld, alvast dank!


@mdruiter ik heb de vraag voor je doorgezet naar de juiste partij. Die gaan kijken waarom de snelheid ineens een stuk minder is. Zodra ik antwoord heb laat ik het je hier weten.


@mdruiter ik zie dat er inderdaad iets veranderd is. Er wordt nu gekeken naar waarom dit is. Ik verwacht snel antwoord te hebben op die vraag. Maar er zit dus schot in de zaak. 


@mdruiter ik heb antwoord voor je. Om een nog onbekende reden is de beschikbaarheid van de verbinding aangepast. Dit is ondertussen hersteld. Extra goed nieuws is dat daarmee ook pairbonding mogelijk is gemaakt. Waardoor een maximale snelheid op je adres mogelijk is van 84Mbit/s. 

De snelste manier om nu weer de verbinding te laten versnellen is te bellen met 0800-0402. Die kunnen het gelijk met je in orde maken. Ik kan het ook voor je doen. Dan heb ik nog wel de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer nodig. Voeg die toe in het veld “Persoonlijke opmerkingen”  van je profiel

Ik hoor het hier graag van je! 🙂


Klinkt goed Bram! Staat in m'n profiel, heel graag!

50MB volstaat.


Klinkt goed Bram! Staat in m'n profiel, heel graag!

50MB volstaat.

Zonder pairbonding zou u de helft van 84 mbit hebben. Is dus 42 mbit. En pairbonding is "gratis". Kost u in ieder geval niks extra.

Met pairbonding en een 50 mbit abonnement zult u waarschijnlijk wel 60 of 65 mbit halen bij een speedtest. Zelfs nog als de tv aan staat.

Als u besluit om het te nemen, dan komt er een gratis monteur langs om het aan te sluiten. En u krijgt daarbij een Experiabox v10. Als u die nu niet heeft.


We hebben een v10. Geen bezwaar tegen een monteur. Is het bijzonder dat we eerst wel gewoon 50Mbps haalden? Dat was echt prima...


@mdruiter ik heb een bestelling geplaatst om de lijn te verbeteren. Hou goed de mails in de gaten. Het kan inderdaad zijn dat je gevraagd wordt daarvoor een afspraak met de monteur te maken. 

Ik weet niet wat de reden is dat de snelheid is verlaagd bij het wijzigen naar Hussel. Ook is het lastig dat nu nog te achterhalen. Omdat ik het signaal niet eerder gehoord heb ga ik er vanuit dat het om een incident gaat. 


Klinkt veelbelovend. Vooralsnog is de snelheid nog steeds beroerd en de verbinding ook minder betrouwbaar, heb ik het idee…

Kan het zijn dat er per ongelukt is teruggeswitcht naar een soort standaardsituatie? Want er rinkelt ergens een belletje, dat we in het verleden door een monteur op een alternatief (aderpaar?!) zijn gezet toen er steeds problemen waren. Misschien onzin hoor, maar zou wel verklaren waarom het nu ineens slechter is dan voorheen.

We wachten het af!


@mdruiter ik kan nu niet zeggen of dat de oorzaak is. Wel blijf ik voor je de zaak volgen tot het klaar is. 🙂


Zucht. Het ligt niet aan jou Bram…

De automatisch aangemaakte afspraak is geannuleerd. Want men heeft gezien dat ik zelf het modem heb aangesloten, dus dan hoeft het niet meer. Ik had speciaal de betreffende tijd thuis gepland. En als ik nu een monteur boek kost het van alles.

Wat is ervoor nodig om hier vaart in te krijgen? Wij worden er NIET blij van inmiddels!


@mdruiter ik heb opnieuw een monteur ingepland. Deze voor overmorgen. Dan houden we de vaart er een beetje in. Je krijgt de afspraak bevestigd op de gebruikelijke manier. Laat je hier weten of het gelukt is? Mocht het tijdstip niet uitkomen kan je het best bellen met 0800-0402. Dat maakt het verplaatsen van de afspraak handiger. Als het tijdstip uitkomt hoef je niks meer te doen en moet de monteur op het afgesproken tijdstip daar zijn. 


Apparatuur aansluiten

Aan te sluiten vanaf 20 mei

Sluit aan vanaf

20 mei

Adres

(adres), Amsterdam

Met KPN Installatiegarantie sluit je zelf aan. Wij wijzen je de weg. En je kan ook altijd hulp vragen aan onze experts die 7 dagen in de week voor je klaar staan. Liever een monteur? Dit kost eenmalig € 75,00.

 

Verder niks. Ik zie geen monteursafspraak. Komt er wel iemand morgen?


@mdruiter ik zie het tijdstip er bij ons ook niet meer bij staan. Ik ga de monteur handmatig laten inplannen. Moet ik daarbij nog rekening houden met bepaalde tijden?


Ja… Morgenmiddag is ok, verder kan in principe alles behalve maandag en dinsdag. Oh, woensdagochtend niet tussen 9 en 11. Dus heel veel blijft er niet over.


"Je verbinding is aangepast. Je kunt vanaf nu gebruikmaken van je verbeterde verbinding."

Dit zat in de mail. Voorspelt niet veel goeds, dacht ik.

Maar: we hebben nu wél 48 resp. 10 Mbps! Geen monteur nodig blijkbaar?

👍

 

Het was traag van 11 april tot 19 mei... Mag ook wel een keer.


@mdruiter normaal is hier een monteur voor nodig. Misschien dat in het verleden een aanpassing is gedaan maar het lijntype niet om is gezet. 

Ik heb toch handmatig een monteur laten inplannen. Dit om er zeker van te zijn dat alles nu werkt zoals het hoort te werken. En ook om even ter plekke een oog op de situatie te hebben. Deze is ingepland voor morgen en wordt niet geannuleerd.

Wel moet hiermee de zaak dan gelukkig af zijn. Ook ben ik blij dat je de snelheid weer terug hebt! 🙂


Monteur geweest, tweede aderpaar onvindbaar. Dus feitelijk niks veranderd, afgezien van een nieuw kapje op de lijn.

Toch is de snelheid consequent lager: nu 37Mbps down en 8 up. Was toch echt steeds 48 en (ruim) 10… Hij had wel wat aangepast in het wijkkastje, dat werkt dus averechts. :-(

We kijken het even aan.


@mdruiter is de snelheid op dit moment in ieder geval genoeg om te kunnen doen want je wilt doen met het internet? Zo niet wil ik graag voor je kijken hoe het nu precies zit met dat tweede aderpaar. 


Op dit moment meestal wel. Maar wat als we allemaal tegelijk weer gaan zoomen…

Het was echt veel beter vlak voordat de monteur kwam... :-(


Wat er gebeurd is weet is niet, maar “De door u gemelde storing is opgelost.”

En inderdaad: nu 52 en 10 Mbps!

Ik zeg niks meer aan doen. Bedankt voor jouw kant van de oplossing @Bram_!